IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

PSA PEUGEOT CITROEN СЕ ГОТВИ ЗА АТАКА ПРЕЗ 2006 СЛЕД СПАД НА ПЕЧАЛБАТА ПРЕЗ 2005

PSA Пежо Ситроен обяви спад в нетната си печалба от 37.5% за 2005 г. От групата обаче заявиха, че пазарната офанзива през тази година ще помогне за повишаване на продажбите в Европа. След като през 2005 г. се появиха пет нови модели на групата, през април тази година стартират и продажбите на новото Пежо 207.

PSA PEUGEOT CITROEN СЕ ГОТВИ ЗА АТАКА ПРЕЗ 2006 СЛЕД СПАД НА ПЕЧАЛБАТА ПРЕЗ 2005
"През 2006 г. новите модели ще позволят на групата да си върне пазарната офанзива и растежа на продажбите в Европа", се казва в съобщение на PSA. Доста острото падане на нетната печалба на групата се дължи на слабото търсене в Европа и на по-високите цени на суровините и материалите, най-вече на стоманата, пластмасите и цветните метали. Допълнителни разходи за групата дойдоха от приемането на някои нови екологични норми в Европа, както и от промени в отчетността. Така нетната печалба за 2005 г. е 1.029 милиарда евро, докато през предходната 2004 г. беше 1.646 милиарда евро, или беше отбелязан спад от 37.5%. Трябва да припомним обаче, че и през 2004 г. групата обяви спад на нетната печалба спрямо 2003 г. с 9.35%. В същото време продажбите растат, като през 2005 г. стойността им е 56.267 милиарда евро. Поради слабото търсене в Европа, групата успя да продаде през миналата година само около 15 хиляди автомобила в повече спрямо предходната - 3 390 000 броя продадени автомобили. По-голем растеж в продажбите беше отбелязан извън европейските пазари, като продажбите достигнаха 1.029 500 броя срещу 950 600 продадени автомобили през 2004 г. Обявяването на острия спад в нетната печалба предизвика в сряда поевтиняване на акциите на групата с близо 3%. Прогнозите на PSA за тази година предвиждат пазарна офанзива базирана на новите модели, но също така отчитат, че търсенето в Европа ще остане относително слабо, а цените на суровините ще продължат да се увеличават. Очакванията са за продължаваща експанзия извън Европа, главно на базата на растящото търсене на новите модели на Пежо и Ситроен в Китай, Близкия Изток и Северна Африка. През 2005 г. PSA представи новите модели Ситроен С1 и С6, Пежо 107, 1007 и 407 Купе.
0 от 500