fallback

Honda готви революция при батериите за електромобили

Японската компания разработва нов тип акумулатори с помощта на NASA

Компанията Honda обяви, че работи върху нов тип акумулатори за електромобили, които ще заменят сегашните литиево-йонни батерии, като тежат много по-малко и имат 10 пъти по-голям капацитет.Помощ на инженерите на Honda в проекта оказват учени от Калифорнийския технологичен институт и от Лабораторията за реактивно движение на Американската космическа агенция (NASA). Заедно те са разработили нов електролит, който позволява създаването на батерии с висока плътност на съхранение на заряда и с ниска работна температури. Резултатите от изследването са публикувани от списанието Science.„Флуор-йонните акумулатори (FIB) предлагат нов химически състав с плътност на заряда, която е 10 пъти по-висока от тази на сегашните литиево-йонни батерии. Те не прегряват, а добивът на елементите, които са нужни за направата им, не е разрушителен за околната среда”, обясни главният научен сътрудник на Института за изследвания на Honda – Кристофър Брукс, който е ръководител на проекта.Разработки на батерии с твърд електролид от подобен тип се правят от години, но те работят само при много високи температури – над 150 градуса по Целзий. Течният електролит, разработен от Honda, позволява направата на по-безопасни и по-екологични батерии. Сега целият електрохимически цикъл може да се извършва при стайна температура, а готовите акумулатори вече се използват от Hоnda при роботизираните помощници, които компанията показа на изложението CES в началото на годината.Предстои новите батерии да бъдат тествани и на електромобилите на Honda, за да се разбере дали те наистина ще успеят да направят революция в индустрията. За целта екипът, работещ по проекта, трябва да превърне технологията в масова и съответно по-евтина.Снимки: Honda 

Тагове: Honda
fallback
  • #3
    Анонимен ( преди 5 години )
    Ако това е истина то наистина настъпва революция в автомобилостроенето. Дори да не е вярно! Дори само 5 пъти да са с по-голям капацитет от сегашните, то значи, че една електричка с едно зареждане ще има пробег поне 1500-2000 км. което е страхотно. Имам обаче съмнение дали ще се случи. Точно САЩ да помага за тези неща е малко странно. Икономиката им се крепи на петролдолара и са много зависими от цената на петрола и търговията в световен мащаб.Пак ще има:Кой уби електрическата кола
  • #2
    Анонимен ( преди 5 години )
    Като не ти харесва има и други марки..., ама да кажеш нещо!
  • #1
    Анонимен ( преди 5 години )
    Ок,американците и корейците ще им направят батериите,ама дизайна кой ще им оправи,че изкарват гротеска след гротеска...
fallback
Последни