fallback

Най-добрите и най-лошите 3-годишни автомобили

Две германски марки доминират в класацията на TUV за 2019, други две разочароват

Ако искате да икономисате и вместо нов да си вземете тригодишен автомобил, който да не ви вкарва в излишни разходи за ремонти, най-добрият избор е... Porsche 911. Това е малко безрадостният извод от тазгодишната класация на TUV за най-надеждните употребявани коли. Ранглистата за 2019 година е доминирана от две германски марки - Mercedes и Audi, всяка от които вкарва по цели седем свои модела в Топ 20. Други германски марки обаче се представят доста под очакванията. Всяка година шестте регионални поделения на TUV в Германия извършват стотици хиляди технически инспекции. През 2018 за пръв път от много години насам средният брой дефекти се е увеличил, вместо да намалее. Снимка TUV RhinelandВсяка година германската Асоциация за технически инспекции (Technischer Überwachungsverein, или накратко TUV) публикува своя доклад за надеждността на употребяваните автомобили. Тя се отличава от десетките подобни класации по едно много важно обстоятелство: не разчита на обратно мнение от собствениците на автомобили, а вместо това стъпва на данните от десетки хиляди технически прегледи и ремонти, извършени в мрежата й. Това я прави доста по-обективна. Но все пак имайте две неща предвид, преди да й се доверите изцяло в избора си на следващ автомобил. Първо, TUV следи коли, поддържани в Германия и карани по германски пътища. Те имат по-различно поведение от българския "нов внос", който най-често идва от Италия. И второ, огромна част от внасяните у нас употребявани автомобили са или с тежки щети от катастрофи, или с огромен пробег. Тригодишната B-класа има почти същия минимален брой дефекти като Porsche 911, но при с 50% по-голям среден пробегСлед като внесохме това уточнение, нека погледнем тазгодишната ранглиста на TUV в категорията 2- и 3-годишни автомобили. На върха й се е изкачило Porsche 911, но трябва да се отбележи, че то е с много нисък среден пробег - очевидно повечето такива автомобили са за удоволствие през уикенда и са им спестени тежестите на ежедневното градско движение. Само за година Hyundai i20 е успял да се изкачи от дъното на таблицата в Топ 10След колебанията в качеството миналото десетилетие в Mercedes явно са коригирали нещата, защото цели 7 техни модела завършват в челната десетка. Audi също се представя много силно, със 7 автомобила сред първите 20. За сметка на това обаче другите два германски гиганта - BMW и Volkswagen, са с доста противоречиви резултати. Единственият модел на баварците сред първите 20 е компактното Х1, но за сметка на това X5 е доста след средата на таблицата, а Серия 5 попада в "червената зона" на дъното й. По същия начин стоят нещата  и при VW - едно предно класиране за Golf Sportsvan, прилични резултати за Golf и Polo, но флагманът Passat e чак на 108-а позиция, с еднакъв брой дефекти със Citroen C4 Picasso. BMW Серия 5 дава същия среден брой дефекти като Citroen C3 и Ford Galaxy. Премиум автомобилите по начало са по-податливи на повреди, защото разполагат с много повече системи и допълнително оборудване. Но това важи също и за моделите на Mercedes и Audi, които оглавяват класациятаПрави впечатление огромният скок на Hyundai i20, който от самия край на таблицата преди година сега изведнъж се е озовал в Топ 10. Обратния път обаче е извървяла Mazda 2. Най-челно класираният японски автомобил е Toyota Yaris - 16-о място (3.8 дефекта на 100, 30 000 км среден пробег), а най-предно класираният френски - Renault Captur, 27-и (4.3, 33 000 км). На дъното по традиция откриваме цялата гама на Dacia, но с подобрени показатели за някои модели. Duster например е 118-и, със същия брой дефекти като VW Sharan (но с несравнимо по-ниска цена и по-евтини резервни части). Сред най-податливите на дефекти модели попадат Fiat Punto, Ford Ka, Renault Clio и, донякъде изненадващо, бестселърът на Kia - Sportage. Renault Clio се представя по-зле дори от далеч по-евтините си братовчеди от Dacia - с изключение само на LoganНАЙ-ДОБРИТЕ 15 СПОРЕД ДОКЛАДА НА TUV 2019:1. Porsche 911    2.5    26 0002. Mercedes B-class    2.6    39 0002. Mercedes GLK    2.6    50 0004. Mercedes SLK    2.8    29 0005. Audi Q3    2.9    44 0005. Mercedes E-class Coupe    2.9    39 0007. Hyundai i20    3.0    33 0007. Mercedes C-class    3.0    58 0009. Mercedes A-class    3.2    41 00010. Audi A4/A5    3.3    68 00010. Mercedes GLE    3.3    60 00010. VW Golf Sportsvan    3.3    34 00013. Audi A6/7    3.5    78 00013. Audi Q5    3.5    61 00015. BMW X1    3.6    45 000В колонките: модел, среден процент дефекти на 100 наблюдавани автомобила, среден пробег в км на наблюдаваните автомобили. ПОСЛЕДНИТЕ 10: 118. Dacia Duster (10.5, 46 000 км), 118. VW Sharan (10.5, 65 000), 120. Dacia Lodgy/Dokker (10.7, 41 000), 121. Dacia Sandero (11.0, 36 000), 122. Fiat 500 (11.3, 26 000), 123. Ford Ka (11.7, 31 000), 123. Kia Sportage (11.7, 42 000), 125. Fiat Punto (12.1, 33 000), 126. Renault Clio (13.0, 36 000), 127. Dacia Logan (14.6, 53 000).КЪДЕ СА НЯКОИ ПО-ПОПУЛЯРНИ У НАС МОДЕЛИ: 20. Honda CR-V ; 20. Toyota RAV4; 34. Porsche Cayenne;  36. Mercedes E-class; 39. VW Polo; 41. Mazda CX-5; 46. Volvo XC60; 49. BMW X3; 49. Opel Astra; 49. VW Tiguan; 57. Nissan Qashqai; 57. VW Golf; 60. Peugeot 308; 63. BMW Серия 3; 68. Ford Fiesta; 68. Ford Focus; 75. Hyundai i30; 80. BMW X5; 82. VW Touareg; 85. Seat Leon; 89. Kia Ceed; 89. Mazda 6; 89. Renault Megane; 97. Skoda Octavia; 102. Opel Insignia; 103. BMW Серия 5; 108. VW Passat; 113. Ford Mondeo. 

Тагове: tüv tuv
fallback
  • #10
    Анонимен ( преди 5 години )
    Какво се подигравате на Рено, Логан/Клио са с лоши резултати, но са вече стари модели, по-новия Каптюр е с отлични резултати. Странното е защо Кия и Хюндай, които са в един концерн имат толкова различни резултати.
  • #9
    Факт!-тически ... ( преди 5 години )
    както винаги, както навсякъде в такива класации, рено/дачия твърдо заема последните места вече над 15 години в епохата на мошеника Гомн!
  • #8
    fan. ( преди 5 години )
    "След като внесохме това уточнение, нека погледнем тазгодишната ранглиста на TUV в категорията 2 и 3-годишни автомобили." Сега аз ще ви дам едно друго уточнение- първия Т
  • #7
    Д ( преди 5 години )
    На немците по никакъв начин не трябва да се вярва. Особено след като в момента тече разследване за картел между ВАГ, Мерцедес и БМВ с цел намаляване на технологичния напредък за сметка на консолидирани печалби.
  • #6
    Силистренски джамбаз ( преди 5 години )
    Audi A6 3.0 TDI quattro
  • #5
    Loco ( преди 5 години )
    Има и друга особеност, която не споменавт в статията: в Германия има всякакви степени на оборудване, като повечето коли всъщност са по-близо до базовото, отколкото до върховото изпълнение. У нас се търси най-вече "топ изпълнение", защото бай ви *** иска да има всички екстри, независимо на каква трошка. А всички екстри означава доста повече неща за чупене :)
  • #4
    до 112 ( преди 5 години )
    Имаше скандали с АДАК и Декра, но не и с ТЮФ. А колкото до Ге Те ***: класацията включва всички сервизни ремонти през годината, а не само тия, установени на техническия преглед :) Вече кой на какво вярва, си е негова работа. Субективизъм има винаги, както и изкушение за манипулации
  • #3
    А дали е така,кой ще ( преди 5 години )
    В тези времена на лобизъм,спонсорство и скрита реклама не знам дали може да се вярва на тези класации,особено при положение,че германците излязоха по-големи лъжци от всички.
  • #2
    112 ( преди 5 години )
    След скандалите с тези класации вече не им вярвам. Пък те да си драскат, н02184е ми пречат...
  • #1
    ГеТеПе ( преди 5 години )
    Тази TUV класация не отчита по никакъв начин проблемите, които собственикът е отстранил между два прегледа през годината. А това всъщност са сериозните проблеми.
fallback
Последни