fallback

Най-добрите и най-лошите 3-годишни автомобили

Две германски марки доминират в класацията на TUV за 2019, други две разочароват

Ако искате да икономисате и вместо нов да си вземете тригодишен автомобил, който да не ви вкарва в излишни разходи за ремонти, най-добрият избор е... Porsche 911. Това е малко безрадостният извод от тазгодишната класация на TUV за най-надеждните употребявани коли. Ранглистата за 2019 година е доминирана от две германски марки - Mercedes и Audi, всяка от които вкарва по цели седем свои модела в Топ 20. Други германски марки обаче се представят доста под очакванията. Всяка година шестте регионални поделения на TUV в Германия извършват стотици хиляди технически инспекции. През 2018 за пръв път от много години насам средният брой дефекти се е увеличил, вместо да намалее. Снимка TUV RhinelandВсяка година германската Асоциация за технически инспекции (Technischer Überwachungsverein, или накратко TUV) публикува своя доклад за надеждността на употребяваните автомобили. Тя се отличава от десетките подобни класации по едно много важно обстоятелство: не разчита на обратно мнение от собствениците на автомобили, а вместо това стъпва на данните от десетки хиляди технически прегледи и ремонти, извършени в мрежата й. Това я прави доста по-обективна. Но все пак имайте две неща предвид, преди да й се доверите изцяло в избора си на следващ автомобил. Първо, TUV следи коли, поддържани в Германия и карани по германски пътища. Те имат по-различно поведение от българския "нов внос", който най-често идва от Италия. И второ, огромна част от внасяните у нас употребявани автомобили са или с тежки щети от катастрофи, или с огромен пробег. Тригодишната B-класа има почти същия минимален брой дефекти като Porsche 911, но при с 50% по-голям среден пробегСлед като внесохме това уточнение, нека погледнем тазгодишната ранглиста на TUV в категорията 2- и 3-годишни автомобили. На върха й се е изкачило Porsche 911, но трябва да се отбележи, че то е с много нисък среден пробег - очевидно повечето такива автомобили са за удоволствие през уикенда и са им спестени тежестите на ежедневното градско движение. Само за година Hyundai i20 е успял да се изкачи от дъното на таблицата в Топ 10След колебанията в качеството миналото десетилетие в Mercedes явно са коригирали нещата, защото цели 7 техни модела завършват в челната десетка. Audi също се представя много силно, със 7 автомобила сред първите 20. За сметка на това обаче другите два германски гиганта - BMW и Volkswagen, са с доста противоречиви резултати. Единственият модел на баварците сред първите 20 е компактното Х1, но за сметка на това X5 е доста след средата на таблицата, а Серия 5 попада в "червената зона" на дъното й. По същия начин стоят нещата  и при VW - едно предно класиране за Golf Sportsvan, прилични резултати за Golf и Polo, но флагманът Passat e чак на 108-а позиция, с еднакъв брой дефекти със Citroen C4 Picasso. BMW Серия 5 дава същия среден брой дефекти като Citroen C3 и Ford Galaxy. Премиум автомобилите по начало са по-податливи на повреди, защото разполагат с много повече системи и допълнително оборудване. Но това важи също и за моделите на Mercedes и Audi, които оглавяват класациятаПрави впечатление огромният скок на Hyundai i20, който от самия край на таблицата преди година сега изведнъж се е озовал в Топ 10. Обратния път обаче е извървяла Mazda 2. Най-челно класираният японски автомобил е Toyota Yaris - 16-о място (3.8 дефекта на 100, 30 000 км среден пробег), а най-предно класираният френски - Renault Captur, 27-и (4.3, 33 000 км). На дъното по традиция откриваме цялата гама на Dacia, но с подобрени показатели за някои модели. Duster например е 118-и, със същия брой дефекти като VW Sharan (но с несравнимо по-ниска цена и по-евтини резервни части). Сред най-податливите на дефекти модели попадат Fiat Punto, Ford Ka, Renault Clio и, донякъде изненадващо, бестселърът на Kia - Sportage. Renault Clio се представя по-зле дори от далеч по-евтините си братовчеди от Dacia - с изключение само на LoganНАЙ-ДОБРИТЕ 15 СПОРЕД ДОКЛАДА НА TUV 2019:1. Porsche 911    2.5    26 0002. Mercedes B-class    2.6    39 0002. Mercedes GLK    2.6    50 0004. Mercedes SLK    2.8    29 0005. Audi Q3    2.9    44 0005. Mercedes E-class Coupe    2.9    39 0007. Hyundai i20    3.0    33 0007. Mercedes C-class    3.0    58 0009. Mercedes A-class    3.2    41 00010. Audi A4/A5    3.3    68 00010. Mercedes GLE    3.3    60 00010. VW Golf Sportsvan    3.3    34 00013. Audi A6/7    3.5    78 00013. Audi Q5    3.5    61 00015. BMW X1    3.6    45 000В колонките: модел, среден процент дефекти на 100 наблюдавани автомобила, среден пробег в км на наблюдаваните автомобили. ПОСЛЕДНИТЕ 10: 118. Dacia Duster (10.5, 46 000 км), 118. VW Sharan (10.5, 65 000), 120. Dacia Lodgy/Dokker (10.7, 41 000), 121. Dacia Sandero (11.0, 36 000), 122. Fiat 500 (11.3, 26 000), 123. Ford Ka (11.7, 31 000), 123. Kia Sportage (11.7, 42 000), 125. Fiat Punto (12.1, 33 000), 126. Renault Clio (13.0, 36 000), 127. Dacia Logan (14.6, 53 000).КЪДЕ СА НЯКОИ ПО-ПОПУЛЯРНИ У НАС МОДЕЛИ: 20. Honda CR-V ; 20. Toyota RAV4; 34. Porsche Cayenne;  36. Mercedes E-class; 39. VW Polo; 41. Mazda CX-5; 46. Volvo XC60; 49. BMW X3; 49. Opel Astra; 49. VW Tiguan; 57. Nissan Qashqai; 57. VW Golf; 60. Peugeot 308; 63. BMW Серия 3; 68. Ford Fiesta; 68. Ford Focus; 75. Hyundai i30; 80. BMW X5; 82. VW Touareg; 85. Seat Leon; 89. Kia Ceed; 89. Mazda 6; 89. Renault Megane; 97. Skoda Octavia; 102. Opel Insignia; 103. BMW Серия 5; 108. VW Passat; 113. Ford Mondeo. 

Тагове: tüv tuv
fallback
  • #20
    Анонимен ( преди 5 години )
    Как да вярвам на класация, която в дъното поставя всички Дачии ? Защо в България никой не се оплаква от качеството ?
  • #19
    none ( преди 5 години )
    Интересно колегата Факт!-тически какъв точно ФВ кара, че да го видим и него къде е в класацията. Залагам на Пасат ;))))
  • #18
    ТЮФ-аджиите ( преди 5 години )
    Във всяка нормална страна, вкл Германия, техническият преглед включва и преглед на сервизната история - всички сертифицирани сервизи имат достъп до нея, както и всички дилъри. Това за разбирача, според когото ТЮФ за тая класация отчита само когато не работи мигачът на самия преглед...
  • #17
    Анонимен ( преди 5 години )
    Съвсем обективно си е. Това са на практика различни коли. Е-класа се прави в Зинделфинген, Е-класа купе - в Бремен. Разликата в цената е около 15% в полза на купето. Освен това се карат по различен начин. С едното собственикът на месарница ходи на работа всеки ден. Другото е паркирано пред вилата на баровеца в Сен Тропе и се кара през уикендите
  • #16
    Анонимен ( преди 5 години )
    Нещо доста показателно:5.Mercedes E-class Coupe 2.9 39 00036. Mercedes E-classИзлиза, че купе Е класа Мерцедес се разваля много по-малко от един седан Е класа. Толкова за обективността...
  • #15
    фанЖо ( преди 5 години )
    рено се ремонтира още от първия ден! без успех обаче ...
  • #14
    fan. ( преди 5 години )
    Видях , че не ми е излязло "уточнението" към сайта! Първия преглед на нова кола се прави на ТРЕТАТА година от регистрацията . Две годишна кола почти няма вероятност да попадне на преглед . Ако дилъра е бил регистрирал колата и я продаде и последва пререгистрация - тогава прегледа е след една година от датата на първа регистрация! Както е оточнил "тюфаджията" там ремонти НЕ СЕ правят!
  • #13
    Факт!-тически ... ( преди 5 години )
    увредените от ползване на рено отново не разбраха, че класацията е за "стари" 3-годишни коли!А корейците от Хюндай/КИА отдавна са на светлинни години пред недоразумения като рено.
  • #12
    TUV-аджия ( преди 5 години )
    Няма да вземш, ако имаш някакви течове, ако имаш теч от гарнитурите на двигателя примерно или имаш сериозна ръжда. Най-често не се взема TUV, ако нормата на изгорелите газове не отговаря по спецификации. Също така много държат на светлините. Една лампичка да не свети и те връщат. Мен щяха да ме върнат, защото единият фар ми светеше нагоре. Просто машинката се беше разместила и аз ръчно го регулирах и минах иначе трябваше през сервиз да минавам. Та TUV изобщо не са критерии за нищо.
  • #11
    TUV-аджия ( преди 5 години )
    TUV е за технически прегледи, а не за ремонти, както се споменава, нито пък отчита текущите и всякакви други ремонти по колите. Отиваш на TUV и ти гледат колата. Ако има някакъв проблем го отстраняваш, а те го записват в регистрите, като такъв. Да обаче почти никой не отива на TUV с проблеми, защото го връщат и после доплаща. оправяш си проблемите, ако има такива и тогава ходиш. примерно TUV не можеш да вземеш, ако ти свети лампа на таблото или ако си с износени гуми или някой маншон е дал фира.
fallback
Последни