fallback

Колко всъщност изминават електрическите автомобили?

Италианци тестваха 6 модела, резултатите се оказаха доста интересни

Италиански сайт тества 6 от най-продаваните в страната електрически автомобила, за да провери пробега и ефективността им. Журналистите ги караха в града, по магистралите и по провинциални пътища, докато батериите им се изтощят напълно.             Целта на това специално сравнение не бе просто да се отговори на въпроса "Докъде могат да стигнат?", а за да се провери истинската им автономия. Още по-важно бе да се разбере колко ток всеки от тези модели консумира. Или с други думи, да се изпробваа ефективността им, защото е добре хората по-бързо да свикнат с параметри като кВтч/100 км и км/кВтч, които скоро ще станат по-познати на всички.

Тестовите автомобили

       Представяйки категорията, задвижвана от батерии, чиито представители изобщо не са играчки, а удобни, безопасни и практични, като много бензинови или дизелови автомобили, бяха избрани 6 от най-продаваните модели в страната. Най-малкият е Smart EQ fortwo, който има и най-малък капацитет на батерията, докато Renault Zoe и Nissan Leaf са представители на компактните автомобили с нулеви емисии. Сегментът на електрическите всъдеходите и кросоувъри е добре представен от Hyundai Kona Electric, но и от луксозния и оригинален Jaguar I-Pace, плюс Tesla Model S 100D, който е готов да потвърди качествата, които го превърнаха в една от най-продаваните електрички в света.

Маршрутът

Тестът се проведе на обща дължина от 150 километра в и извън Рим - 45% градско шофиране, 45% извънградско и 10% магистрала. Този маршрут обобщава класическо пътуване дом-работа-дом, но също така до летището или до вилата край града. Целта за всички автомобили, участващи в този тест, наречен "Къде пристигнах с...", бе да се изпразни заряда на батерията, за да се установи истинската автономия на всеки модел, но също така да се направи класиране въз основа на потреблението на електроенергия.

Най-ефективен се оказа Hyundai Kona

Първият модел, който спря, бе Smart EQ fortwo, а този, който измина най-много разстояние, бе Tesla Model S. Което не е изненада, докато крайното класиране по ефективност бе по-малко предвидимо. Италианците се изненадват, че неочакваният победител е Hyundai Kona Electric - корейската новост, която знае как най-добре да намали потреблението на електроенергия, без да жертва представянето.

Лъжат ли производителите за пробега

Друг интересен факт от теста е пробегът, който се различава от официално обявения от производителя, но не много. В таблицата по-долу са дадени резултатите - в първата колона се километрите, изминати по време на теста, във втората са данните по WLTP, а в третата - тези по NEDC.

fallback
  • #63
    вев ( преди 5 години )
    Големи сте балъци ...ей,щял да си зарежда от покрива.,такива данъци ще ти хакнат, че може и покрив да нямаш!
  • #62
    ТОМА НЕВЕРНИ ( преди 5 години )
    Знаете ли колко струват батериите и на колко време се сменят?
  • #61
    анонимен ( преди 5 години )
    С рестрикции нищо добро не се получава. Когато се обърне пирамидата ще е друго...Един нов автомобил с ДВГ да струва/като ползване и поддръжка/ два пъти повече от електричка и полека лека тези с ДВГ-то ще станат играчки за богати...Четете история бе хора...Нищо ново под слънцето...Годината е 1869-та. Един ден, пътувайки с файтон заедно с бъдещата си съпруга Берта, германският инженер Карл Бенц й обещава, че до няколко години човечеството вече няма да има нужда от коне и файтони...
  • #60
    анонимен ( преди 5 години )
    Това докато са нови батерите!Колко време ще са нови?,акато остареят малкооооо? Какви са цените на новите батерии?
  • #59
    анонимен ( преди 5 години )
    Ама никой не казва, колко ще е пробега на Теслата при - 20 градуса, ако се отоплява купето.
  • #58
    анонимен ( преди 5 години )
    :))))))) До Никифор Като те е страх че някой ще бургазлия яко ще трещи твоята .И тя дълго време ще е радостна и щастлива от това.Ще се върнеш разбира се.Само как някой не е изпращял и теб в комплект
  • #57
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Над 500 км РЕАЛЕН пробег за Model S - ето това вече е ползваема електрическа кола - и за градско, и за извънградско.Все пак тр се мисли и за СМОГ-а в градовете.Вие си ми пукате минусите по default, ама в този случай поне съм прав ;)Наздраве на всички и дай Боже всекиму парички за Tesla \:D/
  • #56
    До философа ( преди 5 години )
    Добре бе Умников я ми кажи колко полета им на ден от Бургас до София и в кой часове говоъ с факти моля те и кой са точките на с зарядни станции по Тракия и моля те не ми филосовствай .
  • #55
    Мечок ( преди 5 години )
    Явно някои хора не са чували поговорката за мечката, която играе у комшиите.
  • #54
    do mintirito ( преди 5 години )
    "забраната за ползване на конвенционален автомобил" каква забрана за ползване бълнуваш, ти да не си болен нещо? ще има забрани да ми идваш под прозореца с 20 годишната ти морга да ми димиш с крадената нафта. в твойта си маала може да си караш и до 3000 година изгнилия батал.
fallback
Последни