Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Какво не трябва да се прави с автомобила през зимата

В студеното и влажно време някои нормални действия нанасят сериозни вреди

Какво не трябва да се прави с автомобила през зимата

Астрономическата зима още не е настъпила, но снегът и студът вече дойдоха. И най-вероятно няма да си тръгнат през следващите 3-4 месеца. Това е най-тежкият сезон не само за хората, но и за автомобилите. Сутрин трябва да се излиза по-рано, за да се изчисти колата, която може и да не се отвори или пък да не запали. Ето няколко съвета за неща, които не бива да се правят с автомобила в студа.

Заливане на ключалката с гореща вода


Да залееш замръзналата ключалка на автомобила с гореща вода общо-взето доста глупава идея. Разбира се, ако преди това собственикът на колата не е подготвил известна сума пари за боядисвани и за смяна на уплътнения. Факт, е че горещата вода ще разтопи леда, но тя ще попадне върху уплътнителите и върху механизма за заключване. И на следващата сутрин ще се налоги да размразявате и него.

Ползване на течности от типа WD-40

Какво не трябва да се прави с автомобила през зимата

Нищо против WD-40, но това не е панацея. В случая проблемът е, че то премахва не само влагата, но и смазката. Тоест, не само защитава от конденза, но и ускорява износването на триещите се детайли. Така че задължително трябва да се използва в комбинация с нормална смазка.

Махане на снега с чистачките

Какво не трябва да се прави с автомобила през зимата

След всеки снеговалеж по пътищата се появят голям брой шофьори, чийто обзор на пътя е силно ограничен, тъй като не са изчистили изцяло стъклото на автомобила си. Обикновено през погледа има има амбразура, през която виждат пред себе си, но не и настрани. Те се превръщат в потенциални убийци на пътя, тъй като ги е домързяло по една или друга причина да изчистят колата си преди потегляне.

Продължително въртене на стартера

Какво не трябва да се прави с автомобила през зимата

Ако автомобилът не запали в самото началото, няма никаква логика да се върти упорито стартера до безкрай. Причината за подобен проблем обикновено е в качеството на горивото и в екологичните норми. Колкото по-висок е „евростандартът” на даден автомобил, толкова по-бедна смес използва той за стартиране на мотора. А това не се отразява добре в студа.

Загряване до работна температура


Един от „вечните” спорове е дали двигателят трябва да бъде оставен да достигне нормална работна температура преди потегляне. Докато това стане, колата ще изгоря някой друг литър гориво в повече. С турбодизела в студа е още по-зле, тъй като този тип мотори загряват само при движение.

Какво не трябва да се прави с автомобила през зимата

Впрочем, през зимата този проблем не е толкова актуален, тъй като студеният мотор по правило работи по-зле. Почистването на снега от автомобила обаче отнема около 5 минути, които са напълно достатъчни, за да може маслото да достигне до всички части на мотора. След което може да се потегли, без да се забравя, че трябва да загреят и други системи и елементи – амортисьорите, усилвателят на волана и маслото в скоростната кутия.

Малко (никакво) гориво в резервоара


Какво не трябва да се прави с автомобила през зимата

Най-лошото свойство на горивото в автомобила е, че той свършва. Случва се, след уморителен работен ден водачът да реши да пропусне посещение на бензиностанцията. Малкото гориво обаче е сериозен проблем, тъй като колкото повече празно пространство има в резервоара, толкова повече влага се кондензира вътре. И когато колата изстине, тя са кристализира, това затруднява работата на бензиновата помпа.

Често миене на автомобила


Всъщност, автомивката „убива” боята и лака, както го прави и горещата вода, макар и не толкова ефективно. Това не означава, че колата те трябва да се мие през зимата, но е хубаво това да става по-рядко. Особено, ако температурите навън паднат под минус 10 градуса по Целзий.

Паркиране на топли паркинги


Ако не разполагате с топъл гараж и автомобилът ви „живее” на улицата, топлите паркинги (на МОЛ-овете, например) са негов върл враг. Докато вие си обикаляте безгрижно в търговския център, колата се размразява. Освен това, по такива места влажността е доста голяма. Резултатът е замръзнали дръжки и стъкла на следващата сутрин.

Използване на ръчната спирачка


Какво не трябва да се прави с автомобила през зимата

Когато трябва да паркиране под наклон, ръчната спирачка е отличен помощник. Проблемът е, че при студено и влажно време в барабана и спирачния диск лесно прониква вода, която обаче не изсъхва. Конструкцията на целия механизъм на ръчната спирачка е такъв, че се сваля доста трудно, за да бъде подсушена. Съответно никой не го прави и влагата остава.

0 от 500
  • #16
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Иван Ботев ( преди 4 месеца )
    В студеното и влажно време някои нормални действия нанасят сериозни вреди ... Не съм чувал нормални действия да са опасни ...
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    дядо и ряпа ( преди 4 месеца )
    мдам.... добре че поне на 5тата минута маслото идва до турбината че инак да не вземе да и стане нещо....
  • #14
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    ъъъ какви ключалки? Има ли още коли, които се отварят с ключ? Това с ключалките можеше да е съвет преди 20 години.
  • #13
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    Това с непочистения сняг от предното стъкло е някаква извратения. Колата пет минути ако поработи, сама ще си стопи снега и леда от предното стъкло, да не говорим че от 10 години насам автомобилите са с подгряване освен на задното и с подгряване на предното стъкло, което само след минутка е разтопено. А пък да не коментираме, че много коли имат печки и в ютуб има клипчета за около 10 минути всичкия сняг по колата изчезва от стъкла,капаци, таван а в колата вътре става сауна.
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    Паркиране на топли паркинги ?? някои "съвети" от статията са интересни..
  • #11
    4 rate up comment 2 rate down comment
    младен ( преди 4 месеца )
    До тинтири-то Дишай чист софийски въздух и не се обеснявай...смешник.
  • #10
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    обаче отнема около 5 минути, които са напълно достатъчни, за да може маслото да достигне до всички части на мотора. Мда..излиза, че по-рано от 5 мин след старта, до не всички части в двг е стигнало масло. *** вече не сте смешни, но будите съжаление
  • #9
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Неук ( преди 4 месеца )
    Загряването на празен ход по мое мнение не е положително действие. Налягането на маслото е ниско и въобще не смазва добре всички детайли в ДВГ. Ако може да се загрява без форсиране, но с 1500 и повече оборота е според мен по-доброто за двигателя действие. А иначе ако колата ви е безгаражна, то може да карате с по-рядко масло 5W30, 0W30.
  • #8
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Голф 3 ( преди 4 месеца )
    Малко (никакво) гориво в резервоара..:)
  • #7
    16 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    На електричките зимата като пуснеш парното пада батерията, от самия студ също. Лятото в жегата пуснеш климатика- пак така. Май само пролет и есен горе долу може да изминеш 100-200 км градско