IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Истинските рекордьори по пробег

Ърг Гордън и неговото Volvo P-1800S все още са начело в тази класация

Истинските рекордьори по пробег

Земята е огромна и пътищата по нея не могат да бъдат преброени и съответно няма как за бъдат изминати от един човек (или автомобил). Въпреки това някои правят опити. Представяме ви колите с доказано най-голям пробег и съответните техните собственици.

Ърв Гордън и Volvo P-1800S от 1966 г.

Потвърден пробег – 4 900 000 километра.

Жителят на Ню Йорк си купува автомобила през 1966 ж., когато е само на 25 години и оттогава не се разделя с него да смъртта си в началото на този месец, при това буквално. Гордън пътува всеки ден с колата, като благодарение на пътешествията си на различни събития в САЩ, Канада и зад океана това Volvo навърта по около 150 000 км средно на година.

Истинските рекордьори по пробег

Рекордът от 3 милиона мили (4 900 000 км) е официално регистриран от Книгата на рекордите Гинес през 2014 г. Тогава Гордън разказва, как е успял в продължение на 50 години да поддържа колата в идеално състояние. Няма нищо специално – редовно преглеждане в сервиз, редовно смяна на масла и филтри, качествени оригинални резервни части и миене само в скъпи автомивки.

Грегориос Сачинидис и Mercedes-Benz 240D от 1976 г.

Потвърден пробег – 4 586 000 километра

Сачинидис купува колата през 1981 г., а до 2004 г. е навъртял с нея наз 4,5 млн. км. Това става абсолютен рекорд за автомобил на германската марка, която се слави с надеждност, но досега не е записвала подобно постижение. Поне официално.

Истинските рекордьори по пробег

Някои скептици са на мнение, че постижението на Сачинидис не е честно постигнато, тъй като той е използвал колата за такси и така е навъртял тези километри. Ръководството на Mercedes обаче призна пробега и подари на Грегориос чисто нова C-Class. А ветеранът Mercedes-Benz 240D вече се намира в музея на марката в Щутгарт.

Фирмено Volvo 245 GL от 1979 г.


Потвърден пробег - 2 623 000 километра


Това „работно конче” е прекарало целия си живот в компанията S.E. Makinen Logistics. Скромната и невзрачна машина е превозвала товари и пратки из цяла Финландия от 1979 до 2014 г. Само може да се предположи до какви места е стигнала, но от компанията-собственик на колата не разкриват нищо по темата.

Истинските рекордьори по пробег

Автомобилът обаче още веднъж показва, защо Volvo се слави с качествената сглобка и надеждните детайли на своите модели. От ръководството на S.E. Makinen Logistics припомнят този факт, като уточняват, че по колата не е правено нищо специално – просто за нея са се грижили по най-нормален начин.

Джоузеф Вайянкур и Plymouth Fury от 1963 г.

Потвърден пробег – 2 611 000 километра

Тази история е истинска драма на колела. Близо 30 години Вайянкур кара своя Plimouth като такси, като се грижи за него, без да прави никакви компромиси. През 1991 г. обаче колата му е ударена от камион и почти унищожена.

Истинските рекордьори по пробег

Джоузеф оцелява, но няма пари, за да ремонтира автомобила. Историята му е излъчена по телевизията в Канада и цялата страна разбира за драмата на таксиджията от Монреал. Хората се организират, събират пари и ремонтират колата, след която я откупуват от Вайянкур и я излагат в един от музеите в града.

Алберт Клайн и Volkswagen Beetle от 1963 г.

Потвърден пробег - 2 591 000 километра

Този списък няма как да мине без един от най-популярните и най-масови автомобили в историята. Калифорниецът Албърт Клайн купува колата като нова за 1900 долара и за 24 години и навърта невероятните 1 610 000 мили (2 591 000 километра).

Истинските рекордьори по пробег

Машината обаче се превръща в кошмар за своя собственик. За този период американецът сменя 7 (седем!) пъти двигателя и 3 пъти трансмисията. Освен това Клайн, която явно е мазохист, е сменил 150 гуми и е използвал 135 000 литра бензин. Той е пресметнал, че за целия период е похарчил по колата около 40 000 долара, което би накарало почти всеки друг да се раздели много по-рано с нея.

Снимки: Auto.Mail
 

Тагове: volvo p-1800s
0 от 500
  • #9
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Волво ( преди 5 години )
    Vlvo for life!Волво....
  • #8
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Тази информация за Ърв Гордън е малко остаряла. Първото важно нещо е, че още в началото на 2017-а година неговото Волво беше на 5 200 000 км. Второто, и уви по-важно е, че Ърв Гордън преди няколко дни е починал. Получило се е буквално, както в рекламата на Волво:" Не ме купувай, ще те надживея"!
  • #7
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Фолк без фолксваген ( преди 5 години )
    Обикновено разни тарикати и баш майстори превъртат километража назад. Но каква е гаранцията, че тия господа не са превъртели километража напред, за да влезнат в Гинес или тем подобни?
  • #6
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    В БГ Такситата не са немски защото са скъпи. Иначе немски таксита колкото искаш - например 9732121 са с метанови Кади-та. Има и много фабии в по-малките фирми. Дори и те обаче са скъпи на фона на разни Дачии и така наречените Шевролети. Само дето на Дачиите и Шевролетите пластмасата е три-пъти по смотана и от най-смотаната Фабия
  • #5
    5 rate up comment 7 rate down comment
    ... ( преди 5 години )
    Да, може би най-накрая японците са се научили да правят автомобили! Все пак имаше доста ръжди по Мазда, счупени CVT при Нисан! Нормално е да си вземат поука! Но статията е за по-стари автмобили с големи цифри на километражите.Може би след 15 години в същата статия ще е пълно с корейци и японци.Но дотогава...САМО БМВ и МЕРЦЕДЕС, ве, ***!!! :D
  • #4
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    ...не видях нито една жълта ширпотреба.Те но 7-мата година са изгнили и бракувани... Имат и японците, и корейците милионници. Това че ти не си чувал за тях не означава, че те не съществуват. Нещо повече - за актуалните автомобили, които сега се произвеждат немците са много далеч от такава дълговечна надеждност. В БГ такси немска кола виждали ли сте. Ако някой бакшиш е взел немско е съжалил горчиво.
  • #3
    10 rate up comment 5 rate down comment
    ... ( преди 5 години )
    Това са официални данни!А това, че сме виждали Пасати, с 3-4 основни ремонта и незнаен пробег, никой нищо не казва. Бях се запознал с 2-*** братя, които зимата не гасяха колата. Единият я кара или другата. Сутрин се пали, гаси се вечер. Нафтова печка 90 коня, комби. Казаха, че според тях колата е на почти 1,8 милиона, като я караха още 2-3 години след това. Сигурен съм, че са ударили над 2 милиона с този Пасатор.
  • #2
    18 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Последната снимка и текста под нея казват всичко за марката:"Машината обаче се превръща в кошмар за своя собственик. За този период американецът сменя 7 (седем!) пъти двигателя и 3 пъти трансмисията"При това това е един съвсем обикновен изчистен без електроника и екстри модел на който уж няма какво да се развали. Това е ЛЕГЕНдата на Фолк с Ваген с която толкова се гордеят, макар да е краден от Татра. Дори и него некадърно са го направили и двигател и трансмисия са консумативи.Нещастници!
  • #1
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Abvgd ( преди 5 години )
    Щото не са идвали в БГ хааахааа,тук всеки коли са на по милион километра .... хааахааа