През 2009 г. в завода в руския Калининград започна да се сглобява един необикновен модел - Cadillac BLS, който трябваше да се конкурира с такива популярни седани в страната като BMW 3-Series, Audi A4, Mercedes-Benz C-Class. Всъщност тази кола, въпреки името й, е много далеч от Америка, защото е създадена ... в Швеция. И бе обявена за най-странния Cadillac в историята.
В началото на новия век General Motors разработи нова платформа Epsilon, на основата на която бяха построени повече от дузина седани от средната класа, сред които най-известните бяха Opel Vectra и Saab 9-3. Последният бе популярен в Швеция, но в други европейски страни той практически не се купуваше, а моделът на Opel не заемаше най-престижната ниша на пазара. След това GM реши да направи необичаен ход - да смени емблемата с тази на "по-уважавания" Cadillac, за да се конкурира в класа на компактните луксозни седани като Audi A4, Mercedes C-Class и тройката на BMW. Така се появи Cadillac BLS.
През първите няколко години Cadillac BLS се произвеждаше в Швеция, във фабриката, в която се сглобяваше и Saab. А през 2009 г. моделът започна да слиза от поточната линия в руския Калининград. Експертите отбелязваха, че колата е с подобрено качество на и без това не лошия Saab 9-3, а освен това има много запомнящ се дизайн. BLS обаче бе наречен и най-странния Cadillac в цялата история на американската компания. И наистина, колата е с 15 сантиметра по-къса от най-малкия модел на компанията за американския пазар. Освен това този Cadillac BLS така и започна да се продава в САЩ. В допълнение към това, за първи път в историята на прочутата марка автомобилът бе произведен и като комби.
Cadillac BLS се произвежда до 2010 г. и се твърди, макар, че няма официална статистика, че от модела са продадени общо 7356 бройки. Причината за провала му се крие в няколко фактора. Първо, колата, направена на базата на Opel, с 1.9-литров турбодизелов двигател от Fiat, вече беше обречена в съперничеството с трите големи германски компании. И второ, името Cadillac в Русия "не се хараса", както очакваха шефовете на GM.