fallback

PSA се отказва от проекта за малолитражки с Toyota

Двете компании ще продължат да си сътрудничат при лекотоварните автомобили

През 2021 г. PSA и Toyota ще прекратят сътрудничеството си по производството на малолитражните модели Citroen C1, Peugeot 108 и Toyota Aygo, съобщават медиите във Франция.Тези автомобили се произвеждан в завода в чешкия град Колин, като проектът стартира още през 2002 г., когато японци и французи решиха да обединят усилия по разработката на бюджетни малолитражки за Европа. Така беше създадено съвместното предприятие TPCA (Toyota Peugeot Citroen Automobile), като производтството на трите модела започна през 2005 г.Второто поколение на близнаците Citroen C1, Peugeot 107 и Toyota Aygo беше представено през 2014 г., като Peugeot дори промени името на модела си – от 107 на 108. През тази есен трите автомобила претърпяха фейслифт, като любопитното е, че в Европа най-популярен е Toyota Aygo. От него през 2017 г. бяха продадени 84 588 бройки, докато резултатът на Citroen C1 е 53 292, а на Peugeot 108 – 55 831.Преди седмица стана ясно, че Citroen готви напълно нов модел от A-сегмент, който трябва са повтори успеха на легендата 2CV. Този автомомобил ще получи версия от Peugeot (а вероятно и от Opel/Vauxhall), което съответно ще извади от проекта Toyota. Според вестник Les Echos, през 2021 г. Groupe PSA ще продаде на Toyota своя дял в TPCA, като не е ясно какво ще правят след това японците с компанията.Що се касае до сътрудничеството между Groupe PSA и Toyota при лекотоварните автомобили, то не само ще бъде продължено, но и разширено. В момента компаниите произвеждат заедно във Франция и Испания средноразмерните бусове Citroen Jumpy/SpaceTourer, Peugeot Expert/ Traveller, и Toyota ProAce/ProAce Verso. Снимки: PSA, Toyota 

fallback
  • #3
    Анонимен ( преди 5 години )
    Жалки са!
  • #2
    Анонимен ( преди 5 години )
    По скоро бих повярвал, че тестовете за качество са манипулирани, от колкото да повярвам, че има някаква разлика между тези три колички.
  • #1
    един там ( преди 5 години )
    Продажбите на Ситроен/Пежо в този клас се дължаха на Тойота. На японците е двигателя, шасито и СК. По другите системи не съм сигурен кое на кого е, но по електрониката сигурно са си японски нещата, защото няма никакви проблеми там, а ако беше френска щеше да е пълно с бъгове. Интересното е, че трите модела се произвеждаха в един завод, но при тестовете за качество и надеждност Айго винаги беше сред лидерите, а френските екземпляри в средата. Това значи, че не са на 100% едни и същи модели!
fallback
Последни