Peugeot има традиция в производството на модели, чийто дизайн е по-важен от функционалността. Ако погледнем назад в историята не може да не си припомним 402 от 1935 година, 504 Coupe от 1969, също и 406 Coupe от последните години.
308 RC Z е концепт. Най-напред трябва да помислим, дали този автомобил ще се произвежда въобще. Реакцията на публиката, повреме на автомобилното изложение във Франкфурт, където проекта беше показан за пръв път, беше доста добра. Това ни кара да мислим, че RC Z може да има истински позитивен ефект върху моделната гама на Peugeot, подобно на 205 GTi в края на 80те. Освен това, колата изглежда толкова реалиситично, че едва ли компанията ще зареже сериозно напреднал концепт.
Автомобилът е задвижван от 1,6 литровия бензинов двигател, разработен съвместно с BMW. Peugeot са го подобрили, за да го изстискат до 218 конски сили. Това, може би е малко пресилено, но ще разберем истината, чак когато серийната версия се появи пред нас. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 7 секунди. Нова, 6-степенна скоростна кутия е разработена специално за RC Z.
Прототипът няма значителни иновации в интериора. Това не е неочаквано, имайки предвид спортната му насоченост. Седалките и скоростният лост, определено придават чувство за състезателен автомобил, но някак не съвпадат с централната конзола на таблото, която е покрита с пиано лак, нито с твърде големия волан.
Въпреки, че Peugeot 308 RC Z изглежда странно, погледнато от някои страни, ние го харесваме. Най-вероятно, то ще претърпи доста промени докато стигне до серийно производство. Надяваме се това да се случи, защото френското спортно купе не отстъпва по нищо на Audi TT, а вероятната му цена, от около 25 хиляди Евро, ще го направи значително по-достъпно.
Тук можете да видите още снимки на 308 RC Z.