IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Ново ръководство ще вади Maserati от кризата

Обединението с Alfa Romeo беше отчетено като голяма грешка

Ново ръководство ще вади Maserati от кризата

Компанията Maserati ще се опита да възстанови своите позиции на пазара на премиум-автомобили, но нейният изпълнителен директор Майк Менли се сблъсква със сериозно проблеми, които могат да провалят теи планове.

Ново ръководство ще вади Maserati от кризата

По данни на Automotive News Europe, през третото тримесечие на годината приходите на марката са намалели с 87% в сравнение с аналогичния период на 2017 г. Производството на автомобили е спаднало с 19% - до 8800 единици, а тяхната печалба – с 13,8% до 2,4%.

Любопитното е, че плановете на Maserati предвиждаха печалба от 14% през 2018 г. и 15% през 2022 г. Очевидно обаче текущите резултати са далеч от предвидените и това кара ръководството да търси мерки за излизане от кризата.

Според Менли, който замени покойния Серджио Маркионе начело на алианса FCA (негова собственост е и Maserati), основната грешка е била обединението на италианския прозиводител на спортни и суперколи с марката Alfa Romeo, предлагаща модели на много по-ниски цени.

„На първо място това отвлече вниманието на клиентите към Maserati, а на второ доведе до това, че компанията дълго време работеше сякаш тя самата е производител на бюджетни автомобили, без тя да е такава”, обясни Менли.

Мерките с кризата включват и ново ръководство на Maserati. Менли назначи за отговорник за марката шефът на отдела за технология и развитие на алианса FCA – Харолд Уестър, който беше начело на италианската компания през периода 2008-2016 г. Веднага след назначението му Уестър привлече бившия шеф на маркетинга и продажбите на Ferarri - Жан-Филип Лелуп, който ще оглави новосъздадения отдел Maserati Commercial.

Анализаторите са на мнение, че големият проблем на Maserati е в липсата на нови модели. Единственият нов модел на компанията е кросоувърът Levante, който изпадна в парадоксалната позиция. Той е единственият луксозен SUV на пазара, който не записва увеличение на продажби.

Снимка: Maserati

Тагове: maserati fca
0 от 500
  • #5
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Д ( преди 8 месеца )
    Ако немците "спасят" Алфа, слагайки и таблет на таблото и електронен циферблат и маркетират това като "технологии" - не мерси. Всички ревюта на Мазерати в Ютуб са на тема как няма достатъчно резолюция на екрана. А всички ревюта на прехвалените немски марки са само за това колко е як екрана. Никой не говори за каране и динамика. Ако това са технологиите, здраве му кажи...
  • #4
    6 rate up comment 10 rate down comment
    то лошото е... ( преди 8 месеца )
    че немците вече нямат интерес и капитал да съживяват макаронски и жабарски развалини! а други в тази насока досега не са се появили ...
  • #3
    8 rate up comment 8 rate down comment
    zoom in ( преди 8 месеца )
    То цялото италианско автомобилостроене is failing не само Мазерати. Ако не броим Ферари, няма друга чисто италианска марка, която да не е в криза откъм модели, идеи или технологии. Специално Мазерати за последните 10-15 години извадиха малко, но пък и не особено надеждни коли. Вижте ревютата в нета за какъв смях става въпрос. Този им неуспех сами си го заложиха още преди 15 години.
  • #2
    4 rate up comment 5 rate down comment
    и оригиналът! ( преди 8 месеца )
    "FCA CEO Acknowledges Maserati Is Failing" Без коментар.
  • #1
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    С трици маймуни не се ловят.