Компанията Maserati ще се опита да възстанови своите позиции на пазара на премиум-автомобили, но нейният изпълнителен директор Майк Менли се сблъсква със сериозно проблеми, които могат да провалят теи планове.
По данни на Automotive News Europe, през третото тримесечие на годината приходите на марката са намалели с 87% в сравнение с аналогичния период на 2017 г. Производството на автомобили е спаднало с 19% - до 8800 единици, а тяхната печалба – с 13,8% до 2,4%.
Любопитното е, че плановете на Maserati предвиждаха печалба от 14% през 2018 г. и 15% през 2022 г. Очевидно обаче текущите резултати са далеч от предвидените и това кара ръководството да търси мерки за излизане от кризата.
Според Менли, който замени покойния Серджио Маркионе начело на алианса FCA (негова собственост е и Maserati), основната грешка е била обединението на италианския прозиводител на спортни и суперколи с марката Alfa Romeo, предлагаща модели на много по-ниски цени.
„На първо място това отвлече вниманието на клиентите към Maserati, а на второ доведе до това, че компанията дълго време работеше сякаш тя самата е производител на бюджетни автомобили, без тя да е такава”, обясни Менли.
Мерките с кризата включват и ново ръководство на Maserati. Менли назначи за отговорник за марката шефът на отдела за технология и развитие на алианса FCA – Харолд Уестър, който беше начело на италианската компания през периода 2008-2016 г. Веднага след назначението му Уестър привлече бившия шеф на маркетинга и продажбите на Ferarri - Жан-Филип Лелуп, който ще оглави новосъздадения отдел Maserati Commercial.
Анализаторите са на мнение, че големият проблем на Maserati е в липсата на нови модели. Единственият нов модел на компанията е кросоувърът Levante, който изпадна в парадоксалната позиция. Той е единственият луксозен SUV на пазара, който не записва увеличение на продажби.
Снимка: Maserati