Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Волгата на КГБ

Вълкът в овча кожа, който можеше да догони всеки чуждестранен автомобил

Волгата на КГБ

Познат автомобил, нали? Изглежда като добрата стара 21-ва "Волга". Но съвсем не е тя. На снимките е ГАЗ-23, специална и модификация на популярния сериен седан, направена за КГБ на Съветския съюз. Сходствата с оригинала завършват с екстериора. Какво обаче се крие под капака?

Волгата на КГБ

ГАЗ-23 е разработена специално по поръчка на тайните служби на СССР. Колата е произведена от 1962 г. в малка серия дотогава, докато може незабележимо да се движи по пътищата, сливайки се в тълпата. Подобно на всички други автомобили за разузнаването, тази Волга е разработена с претенции за повишена сигурност, възможност за инсталиране на специални средства и оборудване, както и висока скорост.

Волгата на КГБ

И все пак, основната разлика на ГАЗ-23 с ГАЗ-21 е неговият двигател. Автомобилът получава невероятно мощния за онези времена осемцилиндров двигател с работен обем от 5,5 литра. Мощността достига 195 конски сили. Това е повече от достатъчно, за да може да настигне повечето автомобили, включително западно производство, които тогава се движат по улиците в градовете на СССР. Междудругото, двигателят е взаимстван от ГАЗ-13 "Чайка".

Волгата на КГБ

Двигателят работи в съчетание с 3-степеннна автоматична скоростна кутия, който "мигрира" в разузнавателния автомобил от вече споменатата "Чайка". Режимите на работа се превключват чрез лостче встрани на волана. Много удобно. Двигателят е малко преработен, за да може по-лесно да се побере под капака.

Волгата на КГБ

Каросерията на автомобила за КГБ е укрепена. Това довежда до увеличаване на теглото с 300 кг спрямо оригинала и предизвика необходимостта от подсилване на окачването. Поставени са нови спирачки, които са по-устойчиви на прегряване и натоварвания.

Волгата на КГБ

В автомобила на специалните служби има и други "тайни". Например, багажникът се отваря чрез хитро скрита дръжка. Колата има подсилени триплекс стъкла. Всички ключалки, както и ключът за статриране на двигателя, са от "специална серии". Всъщност, за времето си ГАЗ-23 е много бърза кола. От нуля до 100 км/ч тя  ускорява за 16 сек. За сравнение, цивилните автомобили в СССР по онова време достигат такава скорост за 34 сек.

0 от 500
  • #7
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    нямаше почти никакво движение по пътищата и катастрофите бяха голяма рядкост. Среден брой жертви на ПТП преди 1989г - 1500 годишно Среден брой жертви на войната по пътищата 2010-2018г - 700
  • #6
    19 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    Баси рашките 62ра изкарват специална версия на неква патка, а западналия запад начело със сащ и техните мъсъли горките се мъчат ли мъчат. Докато рашките чакат да откраднат проектите на някой модел от запад, сащ правят коли като гт500, камаро, gto и т. Н. Ест. Мерцедес, порше, ягуар, ферари правят още по-скапани коли, които в днешно време се продават за жълти десетки милиони долари. Тия чайки също вървят доста скъпо, я за едно теле, я за някои друг кашон вотка...
  • #5
    14 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 6 месеца )
    пежо хамерикански модел ли е ве кияк?
  • #4
    13 rate up comment 18 rate down comment
    bola ( преди 6 месеца )
    Това както всяко едно съветско недоразумение е копие на Американски модел....Слагаха им двигатели на Пежо, че дори и Перкинс сглобяван във Варна. Тежко купе и голям разход. С две думи не много за хвалене....
  • #3
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    Заради мощния двигател и висаката скорост, прякорът на КГБ-волгата е "догонялка"! :)
  • #2
    30 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    като малък съм се возил на цивилната версия, както и на по-новият модел. Помня, че беше много широко, удобно и возията нямаше нищо общо с другите соц.возила. по-новия модел беше просто огромен вътре. Чичо ми имаше такава. Две семейства 4-ма възрастни и 4 деца сме се возили вътре. Тогава нямаше проблеми за возенето на повече лица в една кола, а и нямаше почти никакво движение по пътищата и катастрофите бяха голяма рядкост. Колани изобщо не се слагаха, а и повечето коли изобщо нямаха такива.
  • #1
    26 rate up comment 6 rate down comment
    както казваше дедо: ( преди 6 месеца )
    няма по-добра кола от нова стара волга!