Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Ще умре ли най-известният китайски имитатор?

Landwind не подбира "моделите си за вдъхновение"

Ще умре ли най-известният китайски имитатор?

Китайската марка Landwind не е особено известна в Европа, но има интересна история – тя е съвместен проект на други две още по-неизвестни компании, поне за нас: Changan и Jiangling и се специализира в лансирането на „копия” на популярни западни модели. „Копия” не е точната дума, тъй като китайците безскрупулно копират чуждите автомобили, без естествено, да са платили и долар за авторски права.

Ще умре ли най-известният китайски имитатор?

Първата порция световна слава Landwind си спечели с дебюта на луксозния си модел Х7, който се оказа почти точно копие на Range Rover Evoque. И това се оказа едва началото.

Миналата година Landwind успя да развълнува дори и руснаците, след като представи кросоувъра си Х2, чийто дизайн се оказа създаден „по мотиви”, заети от Lada Xray. И тъй като руската марка на практика не оказва влияние на европейския пазар това остана встрани от интереса на медиите на Стария континент.

Ще умре ли най-известният китайски имитатор?

Това обаче се промени през тази година, когато в Китай дебютира Landwind Xiaoyao, който поразително напомня на Mercedes-Benz GLA.

Ще умре ли най-известният китайски имитатор?

Сега Landwind разработва още един нов модел – отново кросоувър, който засега носи работното име Е315, а интересното тук е, че това е първият оригинален модел на китайската марка. Тоест, няма автомобил, от който той да е изкопиран, въпреки че в оформлението на предницата може да се открие влиянието на Hyundai Santa Fe.

Интересното е, че в Китай Landwind се представя доста по-слабо от преките си конкуренти. За миналата година продажбите на марката са 42 544 бройки, което е почти два пъти по-малко в сравнение с 2016. Спадът продължава и тази година – за първите осем месеца на годината продажбите на Landwind са 16 900, което е с 36% по-малко в сравнение със същия период на миналата година. Може би най-известният имитатор в модерния автомобилен свят отива към края си?

Тагове: landwind
0 от 500