IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Задава се Рали Швеция

След сравнително безснежното откриване на шампионата в Монте Карло, вторият кръг на WRC обещава истински зимни емоции.

Задава се Рали Швеция



WRC се насочва към Скандинавия, където ще се проведе традиционното Uddeholm Swedish Rally. То е известно със своите ледени настилки, огромни снежни преспи и температури, достигащи до -20ºC през последните години.

Въпреки леда, върху който е трудно дори да се задържиш прав, рали Швеция по традиция е едно от най-бързите в календара на шампионата. Благодарение на специално поставените метални шипове в гумите, автомобилите имат невероятно сцепление за подобен род настилка. Пилотите ползват и друга „хитринка“ - през бързите етапи в гората, на много от завоите, те просто „подпират“ колите в преспите около трасето, което им позлволява да запазят максимално висока скорост.



Ралито по традиция се печели от специалист от северните страни. Досега само Себастиян Льоб е успявал да развенчае мита. За 57 години, през които се провежда надпреварата, той единствен е успявал да завърши първи, без да е роден в скандинавска страна.

Гумите са от изключителна важност за това състезание. Сигурно си мислите – какво значение имат, след като всички са с шипове. Ще ви обясня – разликата идва от дължината и подредбата на шиповете, както и от твърдостта на сместа, от която се прави гумата. Тази година, според новите изисквания, всички отбори ще използват идентични гуми – новите Pirelli Sottozero.



Рали Швеция продължава да е базирано в град Карлщад, въпреки че 60% от надпреварата ще се различава от предишните години. Трасето е дълго общо 1440 километра или общо 20 етапа. Очакваме го през целия уикенд, като официалната част започва по-късно днес, а първият етап е утре.
0 от 500