fallback

Новото поколение на Citroen C5 – официални снимки и данни

Няма съмнение, че една от големите новини на автомобилния салон в Женева през март тази година ще бъде новото поколение на Citroen C5.

Макар PSA вече да показа автомобила на изложението в Брюксел, в Женева новият модел отново ще бъде в центъра на експонатите на групата, защото на него се разчита много. От Citroen този път залагат на оригиналния външен вид, в който се отразява новата стилистика на фирмения дизайн, и на високото качество на материалите в интериора и постигнатия лукс и комфорт. Ако някой си е мислел, че в средния клас конкуренцията ще се сведе до надпревара между Mondeo, Passat и новата Vectrа (Insignia), това не са били французите.След новата Lagunа, сега и Citroen C5 показва сериозните си намерения и възможности в този клас. Още от първите снимки виждаме една драматична промяна в стратегията на Citroën. Времената в които практически всички модели на фирмата имаха пета задна врата, вече са отминали. Новото поколение на С5 е класически седан. Очевидно по този начин от фирмата искат да постигнат по-спортен и в същото време по-луксозен вид на този модел. Предната част на новия С5 е запазил фаровете с форма на бумеранг, които са изтеглени и стигат до фирмения знак в средата. Моделът на Citroën в средния клас винаги и имал голямо разстояние между двете оси. Сега традицията е запазена с 2820 мм. С5 се произвежда на съкратената с 80 мм платформа на по-големия C6. Това позволява Citroen да постигне едно от най-големите разстояния между осите на моделите от среден клас. Страничният профил на С5 показва изключително голямо остъкляване на предната врата, което е принудило конструкторите да добавят и едно триъгълно прозорче, което не се отваря. Мястото за пътниците на задната седалка е достатъчно широко, въпреки по-малката задна врата, като това е станало и за сметка на багажника. Комби версията има същото разстояние между осите като седана и дължина 4830 мм. За разлика от досегашното поколение, комбито на новия С5 има определено по-динамичен вид. Интериорът на новия Citroën С5 изглежда доста привлекателен и комфортен. Като екстра може да се поръчат и предни седалки с функция за масаж. Положението на водача зад волана е доста по-удобно в сравнение със сегашния модел. Производителите съобщават, че изолацията на купето е съвършена, като има възможност да се поръча и екстра, при която по средата на стъклата има специален слой шумоизолиращо фолио. При новия С5 за първи път виждаме новото второ поколение на волана с неподвижна средна част. Нова е и системата за навигация NaviDrive с широк дисплей. В Citroen са предприели радикална смяна и в областта на окачването. След дълги години използване на много комфортната но не съвсем спортна хидропневматична система, сега ще може да се избира между най-новото поколение на електронно управляваната система Hydractive 3 Plus, и конвенционално окачване със стоманени пружини и хидравлични амортисьори. С новия Citroen C5 ще се предлагат три бензинови и четири дизелови двигатели. Бензиновите ще бъдат с обем 1.8 литра и мощност 92 kW, 2.0 литра с мощност 103 kW, и шестцилиндров агрегат с обем 3.0 литра и мощност 155 kW. Максималната скорост на С5 с първия бензинов двигател е 200 км/час, с втория 210 км/час и с най-силния 224 км/час. Средният разход на трите бензинови двигателя е съответно 7.9, 8.4 и 10.5 литра на 100 км. Дизеловите двигатели ще започват от добре познатия 1.6 HDi с мощност 80 kW. След него идват 2.0 HDi (100 kW) и 2.2 HDi (125 kW). Най-силен сред дизеловите агрегати ще бъде 2.7 HDi, с мощност 155 kW. Следният разход на гориво даван от производителя е съответно 5.6, 6.0, 6.5 и 8.5 литра на 100 км. На 20.12.2007 г. в завода на PSA в Рен беше произведен последният автомобил от първата генерация на Citroen C5. Той беше с производствен номер 720.000. По време на празниците производствената линия беше преустроена за новия модел и от около 20-тина дни вече се произвежда второто поколение на Citroen C5.
Тагове:
fallback
  • #2
    Венци ( преди 16 години )
    Супер готино е това :) Малко ми мяза на Ауди отзад, в областта на стоповете.
  • #1
    Анонимен ( преди 16 години )
    това има данни да добие култов статус
fallback
Последни