fallback

Новото поколение на Citroen C5 – официални снимки и данни

Няма съмнение, че една от големите новини на автомобилния салон в Женева през март тази година ще бъде новото поколение на Citroen C5.

Макар PSA вече да показа автомобила на изложението в Брюксел, в Женева новият модел отново ще бъде в центъра на експонатите на групата, защото на него се разчита много. От Citroen този път залагат на оригиналния външен вид, в който се отразява новата стилистика на фирмения дизайн, и на високото качество на материалите в интериора и постигнатия лукс и комфорт. Ако някой си е мислел, че в средния клас конкуренцията ще се сведе до надпревара между Mondeo, Passat и новата Vectrа (Insignia), това не са били французите.След новата Lagunа, сега и Citroen C5 показва сериозните си намерения и възможности в този клас. Още от първите снимки виждаме една драматична промяна в стратегията на Citroën. Времената в които практически всички модели на фирмата имаха пета задна врата, вече са отминали. Новото поколение на С5 е класически седан. Очевидно по този начин от фирмата искат да постигнат по-спортен и в същото време по-луксозен вид на този модел. Предната част на новия С5 е запазил фаровете с форма на бумеранг, които са изтеглени и стигат до фирмения знак в средата. Моделът на Citroën в средния клас винаги и имал голямо разстояние между двете оси. Сега традицията е запазена с 2820 мм. С5 се произвежда на съкратената с 80 мм платформа на по-големия C6. Това позволява Citroen да постигне едно от най-големите разстояния между осите на моделите от среден клас. Страничният профил на С5 показва изключително голямо остъкляване на предната врата, което е принудило конструкторите да добавят и едно триъгълно прозорче, което не се отваря. Мястото за пътниците на задната седалка е достатъчно широко, въпреки по-малката задна врата, като това е станало и за сметка на багажника. Комби версията има същото разстояние между осите като седана и дължина 4830 мм. За разлика от досегашното поколение, комбито на новия С5 има определено по-динамичен вид. Интериорът на новия Citroën С5 изглежда доста привлекателен и комфортен. Като екстра може да се поръчат и предни седалки с функция за масаж. Положението на водача зад волана е доста по-удобно в сравнение със сегашния модел. Производителите съобщават, че изолацията на купето е съвършена, като има възможност да се поръча и екстра, при която по средата на стъклата има специален слой шумоизолиращо фолио. При новия С5 за първи път виждаме новото второ поколение на волана с неподвижна средна част. Нова е и системата за навигация NaviDrive с широк дисплей. В Citroen са предприели радикална смяна и в областта на окачването. След дълги години използване на много комфортната но не съвсем спортна хидропневматична система, сега ще може да се избира между най-новото поколение на електронно управляваната система Hydractive 3 Plus, и конвенционално окачване със стоманени пружини и хидравлични амортисьори. С новия Citroen C5 ще се предлагат три бензинови и четири дизелови двигатели. Бензиновите ще бъдат с обем 1.8 литра и мощност 92 kW, 2.0 литра с мощност 103 kW, и шестцилиндров агрегат с обем 3.0 литра и мощност 155 kW. Максималната скорост на С5 с първия бензинов двигател е 200 км/час, с втория 210 км/час и с най-силния 224 км/час. Средният разход на трите бензинови двигателя е съответно 7.9, 8.4 и 10.5 литра на 100 км. Дизеловите двигатели ще започват от добре познатия 1.6 HDi с мощност 80 kW. След него идват 2.0 HDi (100 kW) и 2.2 HDi (125 kW). Най-силен сред дизеловите агрегати ще бъде 2.7 HDi, с мощност 155 kW. Следният разход на гориво даван от производителя е съответно 5.6, 6.0, 6.5 и 8.5 литра на 100 км. На 20.12.2007 г. в завода на PSA в Рен беше произведен последният автомобил от първата генерация на Citroen C5. Той беше с производствен номер 720.000. По време на празниците производствената линия беше преустроена за новия модел и от около 20-тина дни вече се произвежда второто поколение на Citroen C5.
Тагове:
fallback
  • #12
    Анонимен ( преди 13 години )
    citroto e jestoko haters :D
  • #11
    dddddddddddddddd ( преди 15 години )
    fdfghhhhhhhdgf
  • #10
    .... ( преди 15 години )
    tazi kola e super -tq e novata ni kola i e prosto neveroqtna
  • #9
    Reinder ( преди 15 години )
    ситроен са Жалки. Седанът им е точно копие на А4 с елементи на Пасат. Колкото и фанатизирани, френски фенове да се пенявят, очевидното е ОЧЕВИДНО. Жалки!
  • #8
    Do striker ( преди 15 години )
    se edno razbira6 ot koli, ni6to ob6to nqma s Mondeoto,BMW, ili Audi, taq kola razbiva cqlata konkurenciq! Audi bob da qde pred C5-cata
  • #7
    Tirol ( преди 16 години )
    Смешен си, ако си мислиш, че дойчовците си правят дизайна. Просто всички ползват едни и същи дизайнерски фирми и е неизбежно да има прилика.
  • #6
    Plamenski ( преди 16 години )
    Този модел на Ситроен ще разбие пазара.Невеероятно красив,ергономичен дизайн.Интериора е напълно нов за Ситроен.Просто Н1
  • #5
    VlaDy ( преди 16 години )
    Tozi model prosto e za6emetqva6t i tozi p1k citroen uceliha desqtkata :)
  • #4
    Striker ( преди 16 години )
    Поредното копиране на форд Мондео и отчасти БМВ и Ауди...жалко, мизле си, че франсетата имат повече талант за дизайн.
  • #3
    Asen ( преди 16 години )
    kolata opredeleno izglejda po-dobre ot predi6nata versia,no ne znaino za6to sa re6ili da kopirat nemskite avtomobili vmesto da si napravqt sobstven design.Dano e po-dobra ot starata
fallback
Последни