fallback

Кои са 10-те най-продавани марки в България през 2018

От статистиката не става ясно каква част от 19-те процента ръст се дължи на реекспорт

Dacia си връща първата позиция сред най-продаваните марки нови автомобили в България, показва статистиката на КАТ за регистрациите в първите девет месеца на годината. През първото полугодие румънският бранд отстъпваше на компанията-майка Renault, но през лятото е наваксал. Модели като Dokker имат най-съществен принос за първото място на Dacia на българския пазар Според отчетите на КАТ от януари до септември са регистрирани 3279 автомобила Dacia. Renault е на втора позиция с 3171 продажби, а на трета позиция излиза Skoda с 2958 регистрирани автомобила. Най-голям скок в челната десетка прави Nissan, който с 2651 регистрации се изкачва от деветото място преди година до четвърто сега. Петата позиция е за Toyota. НАЙ-ПОПУЛЯРНИТЕ НОВИ АВТОМОБИЛИ В БЪЛГАРИЯ:Dacia                3279Renault             3171Skoda               2958Nissan              2651Toyota               2448Volkswagen    2309Peugeot           1849Kia                     1718Ford                  1494Citroen             1150Opel                    948BMW                   802Hyundai              670Audi                     661Mercedes          609Данни на КАТ за регистрациите през януари-септември 2018, включени са категориите M1 и N1В премиум сегмента пазарен лидер си остава BMW с 802 регистрации, пред Audi с 661 и Mercedes-Benz с 609. Според отчета на КАТ за деветте месеца са регистрирани 30 627 нови леки автомобила в категории M1 и N1. Статистиката на АСЕА, Европейската асоциация на автомобилните производители, показва 26 443 регистрации, вероятно защото разчита на данни от официалните вносители и освен това изважда от сметката част от т.нар. "реекспорт" - нови автомобили, продадени в България, само за да бъдат незабавно изнесени зад граница. Според асоциацията българският пазар е пораснал с над 19% до септември на годишна база. Nissan отчита най-голям скок в Топ 10 тази годинаДанните на КАТ също не могат да покажат точните мащаби на реекспорта, тъй като част от автомобилите се регистрират у нас и после се отписват. Държавният орган оповестява данни за отписаните от отчет коли - от началото на годината те са малко над 379 000 - но не ги обособява по марка и възраст. Сам по себе си реекспортът не е незаконен. Проблемът е, че българските дилъри често получават по-изгодни цени и по-големи търговски отстъпки от производителите заради по-ниската покупателна способност на населението. От това се възползват предприемчиви хора и компании, които купуват евтино автомобилите тук и после ги изнасят за по-скъпи пазари като Белгия, Дания и пр. Проверка на Automedia.bg сравни цените на четири по-масови модела на пазари в Северна Европа и в България, и установи разлики от порядъка на 25-50%, а в отделни случаи и по-високи. Така например Ford Focus с 1-литров мотор, 125 коня мощност и 6-степенна ръчна кутия в ниво на оборудване Trend струва 30 050 лева в България по ценова листа, а в Дания цената му е 229 500 крони, или 30 700 евро - на практика двойно (впрочем това е само илюстративен пример - Ford не е сред марките, най-сериозно замесени в реекспорт, коментират източници от сектора пред Automedia). В Белгия Nissan Qashqai 1.6 в ниво N-Connecta струва 28 990 евро (56 700 лева), а в България е 47 740 лева. Част от разликите в цените са и за сметка на допълнителни данъци и такси, но въпреки това стимулът да се изнасят автомобили от България е сериозен. Един и същи Ford Focus 1.0 EcoBoost струва 30 000 лева в България и 30 000 евро в Дания, най-скъпия европейски пазарНа пръв поглед в реекспорта няма нищо лошо: повече пари остават в българските дилъри за сметка на западноевропейските. Производителите обаче никак не гледат с добро око на тази практика, която фактически им подяжда печалбите. А в перспектива явлението може да е за сметка на българския потребител, защото при неочаквани ръстове на продажбите търговските отстъпки за България ще намалеят и цените ще се повишат. 

Тагове: 2018
fallback
  • #9
    Анонимен ( преди 6 години )
    "А в перспектива явлението може да е за сметка на българския потребител, защото при неочаквани ръстове на продажбите търговските отстъпки за България ще намалеят и цените ще се повишат." Аз ли само си мисля, че като продаваш повече получаваш по-добри отстъпки??
  • #8
    GTE ( преди 6 години )
    При придобиване на автомобил в Германия от средния клас, сумата автоматично излиза от облагане на годишна база. Т.е връщат данъците от доходите за парите с които е платена или при лизинг се плаща автомобила (ако е на лизинг). Дори и за премиум автомобилите до 35 000 евро излизат от годишното облагане, с което се погасява данъка за първоначалното придобиване. Същото се отнася и за парите похарчени за придобиване на жилище или наем. Така че данъка от 40% върху доходите в един мом реално много пада
  • #7
    FA ( преди 6 години )
    Това за базовите обурудвания не е вярно!!! В България има дилъри които изобщо не поръчват базите, просто защото клиентите от БГ си искат повече екстри!
  • #6
    пак до Loco ( преди 6 години )
    Иначе си прав че тези модификации никой не ги купува освен за служебни коли. А са предимно за маркетинг вижте имаме кола за тази и тази цена. Нищо че повечето потребители дават поне 50% повече
  • #5
    До Loco ( преди 6 години )
    Веднага давам примериНовото 508 в Англия базовото оборудване има от пиле мляко. Тук е доста по-постно.Киа и Хюндай предлагат за България 1.4 МПИ 100 коня а в Европа го няма.
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    "Първоначалният данък за придобиване" не е включен в ценовите листи :) Дания има такса за внос, която се калкулира от търговеца. Белгия не
  • #3
    Анонимен ( преди 6 години )
    Голяма проверка за направили тези Автомедия. Във въпросните страни, а и други, първоначалният данък за придобиване на автомибил може да удвои цената. Дори да е внесен от БГ, данъкът пак ще се плати. Истината е, че цените не са много по-различни. Честа практика е в БГ да се предоставят уж по-ниски цени, но за сметка на някои орязани екстри.
  • #2
    Loco ( преди 6 години )
    Тук са сравнени еднакви модели с еднакво ниво на оборудване. А и това за базовите оборудвания не е вярно, поне в голямото мнозинство случаи - напротив, българският клиент иска колкото може повече оборудване и екстри и затова компаниите дори не поръчват най-ниските нива, за които иначе на Запад си има пазар. а Хонда неслучайно няма и 200 продажби от началото на годината
  • #1
    Анонимен ( преди 6 години )
    Някои марки като например Хюндай и Хонда и тук си държат цени като в западна Европа. Може би дават по-големи отстъпки но все пак са им стряскащи цените като им отвориш каталога.Също така често пъти тук се продават базови двигатели и оборудвания които в по-богатите държави ги няма и това допълнително смъква цената тук.
fallback
Последни