fallback

Кои са 10-те най-продавани марки в България през 2018

От статистиката не става ясно каква част от 19-те процента ръст се дължи на реекспорт

Dacia си връща първата позиция сред най-продаваните марки нови автомобили в България, показва статистиката на КАТ за регистрациите в първите девет месеца на годината. През първото полугодие румънският бранд отстъпваше на компанията-майка Renault, но през лятото е наваксал. Модели като Dokker имат най-съществен принос за първото място на Dacia на българския пазар Според отчетите на КАТ от януари до септември са регистрирани 3279 автомобила Dacia. Renault е на втора позиция с 3171 продажби, а на трета позиция излиза Skoda с 2958 регистрирани автомобила. Най-голям скок в челната десетка прави Nissan, който с 2651 регистрации се изкачва от деветото място преди година до четвърто сега. Петата позиция е за Toyota. НАЙ-ПОПУЛЯРНИТЕ НОВИ АВТОМОБИЛИ В БЪЛГАРИЯ:Dacia                3279Renault             3171Skoda               2958Nissan              2651Toyota               2448Volkswagen    2309Peugeot           1849Kia                     1718Ford                  1494Citroen             1150Opel                    948BMW                   802Hyundai              670Audi                     661Mercedes          609Данни на КАТ за регистрациите през януари-септември 2018, включени са категориите M1 и N1В премиум сегмента пазарен лидер си остава BMW с 802 регистрации, пред Audi с 661 и Mercedes-Benz с 609. Според отчета на КАТ за деветте месеца са регистрирани 30 627 нови леки автомобила в категории M1 и N1. Статистиката на АСЕА, Европейската асоциация на автомобилните производители, показва 26 443 регистрации, вероятно защото разчита на данни от официалните вносители и освен това изважда от сметката част от т.нар. "реекспорт" - нови автомобили, продадени в България, само за да бъдат незабавно изнесени зад граница. Според асоциацията българският пазар е пораснал с над 19% до септември на годишна база. Nissan отчита най-голям скок в Топ 10 тази годинаДанните на КАТ също не могат да покажат точните мащаби на реекспорта, тъй като част от автомобилите се регистрират у нас и после се отписват. Държавният орган оповестява данни за отписаните от отчет коли - от началото на годината те са малко над 379 000 - но не ги обособява по марка и възраст. Сам по себе си реекспортът не е незаконен. Проблемът е, че българските дилъри често получават по-изгодни цени и по-големи търговски отстъпки от производителите заради по-ниската покупателна способност на населението. От това се възползват предприемчиви хора и компании, които купуват евтино автомобилите тук и после ги изнасят за по-скъпи пазари като Белгия, Дания и пр. Проверка на Automedia.bg сравни цените на четири по-масови модела на пазари в Северна Европа и в България, и установи разлики от порядъка на 25-50%, а в отделни случаи и по-високи. Така например Ford Focus с 1-литров мотор, 125 коня мощност и 6-степенна ръчна кутия в ниво на оборудване Trend струва 30 050 лева в България по ценова листа, а в Дания цената му е 229 500 крони, или 30 700 евро - на практика двойно (впрочем това е само илюстративен пример - Ford не е сред марките, най-сериозно замесени в реекспорт, коментират източници от сектора пред Automedia). В Белгия Nissan Qashqai 1.6 в ниво N-Connecta струва 28 990 евро (56 700 лева), а в България е 47 740 лева. Част от разликите в цените са и за сметка на допълнителни данъци и такси, но въпреки това стимулът да се изнасят автомобили от България е сериозен. Един и същи Ford Focus 1.0 EcoBoost струва 30 000 лева в България и 30 000 евро в Дания, най-скъпия европейски пазарНа пръв поглед в реекспорта няма нищо лошо: повече пари остават в българските дилъри за сметка на западноевропейските. Производителите обаче никак не гледат с добро око на тази практика, която фактически им подяжда печалбите. А в перспектива явлението може да е за сметка на българския потребител, защото при неочаквани ръстове на продажбите търговските отстъпки за България ще намалеят и цените ще се повишат. 

Тагове: 2018
fallback
  • #19
    Анонимен ( преди 5 години )
    Дачия е пластмасова,но пък е здрава и отвява като пробег доста прехвалени щайги!Виждал съм Логан на 800 000км.която си върви като пушка на магистралата със 160..голфчета,сивици и скучните ауриси пъплят с по 120 и димят като пури!
  • #18
    Анонимен ( преди 5 години )
    "Автомобилът Дачия освен че е масов,е и пласт-масов"Нормално ;) ти искаш да е махагонов и да струва 18000лв. със ДДС ли..
  • #17
    Анонимен ( преди 5 години )
    Автомобилът Дачия освен че е масов,е и пласт-масов
  • #16
    Анонимен ( преди 5 години )
    Данъка от догодина трябва да падне на половина. Което също ще е доста ок. И остана само каското. Оскъпяването на лизинга ако не си отишал да я купуваш без начална вноска също е не повече от 10%. Дървото е в каското. Там са си цифриИ това че ако караш малко таксито излиза по-евтино. Но колата си е символ на социален статус. Та и той струва пари. И новата кола е да не я мислиш кога ще се развали и квкво ще я правиш.
  • #15
    до Кисс ( преди 5 години )
    Далеч не е толкова скъпо карането на нова кола. Ако се сравняваш с новия внос може би губиш 70% Ама защо сравняваш кола без история и без никаква форма на гаранция с кола за която всичко може да се провери. Аз карам нова кола и ако сега правеше 5 години загубата ми щеше да е около 30%. А не остатъчната. Също обслужването не е толкова скъпо. Повечето официални сервизи искат около 300лв за обслужване което другаде няма да е под 200. 100 лв разлика е напълно поносима.
  • #14
    Kiss ( преди 5 години )
    Кой нормален човек в България, който кара не повече от 10000 км. годишно ще си купи нова кола - за да плаща повече данъци, автокаско, гаранционното обслужване...лизинг...и след 5 години цената й да падне на 30% от новата цена. Ако калкулирате на изминати км., таксито ще излезе доста по-евтино, да не говорим за рент а кар. Смисъл има само фирмените коли - дето си изкарват хляба с това.
  • #13
    Анонимен ( преди 5 години )
    Дайте статистика само за купените от физически лица автомобили. Служебните изкривяват картинката и то много - хем са повече, хем се купуват евтини базови каруци - Дачия, Рено, Шкода
  • #12
    Анонимен ( преди 5 години )
    Разбира се че колегата който казва че отстъпките са по големи при повече поръчки. Влезте в големите хранителни вериги например и в кварталното магазинче и вижте къде е по евтино. Големите вериги подбиват цената дори с повече разходи за персонал и т.н. защото изкупуват големи количества. Ако произвеждаш нещо ще предпочетеш да го продадеш на по-ниска цена но в по-големи количества отколкото да продаваш малко на по-висока. При колите особено тези продажби после се връщат в сервиз за резервни части
  • #11
    Анонимен ( преди 5 години )
    "Аз ли само си мисля, че като продаваш повече получаваш по-добри отстъпки??"Да, май ти само така си мислиш :)
  • #10
    Анонимен ( преди 5 години )
    Това е проблема на дивия капитализъм в наши дни. Чистата печалбата ти е в милиарди, но само обясняваш как трябва да намалиш разходите и ако може вдигаш цените за да стане 10ки милиарди. Не може да си осигурил само внуците, трябва и правнуците.Има съотношение цена/търсене. Щом ти расте търсенето значи може да пробваш да вдигнеш цената. Защото винаги е по-добре с по-малко продажби да имаш същата или по-висока печалба. А ако търсенето не спре да расте още по-добре. Освен ако не гониш пазарен дял
fallback
Последни