fallback

Какво представлява първият водороден Mercedes-Benz

Кросоувърът GLC F-Cell всъщност е нещо като хибрид, но не съвсем

Дебютиралият наскоро електрически кросоувър Mercedes-Benz EQC привлече толкова много внимание, че за новия водороден Mercedes-Benz GLC F-Cell почти не остана. Напразно, защото той наистина е интересен. Всъщност, колата се присъединява към гамата на електрифицираните модели EQ, която до 2020 г. ще наброява 10 автомобила.ДизайнВъншно, автомобилът безпогрешно се идентифицира като GLC, но някои промени все пак могат да бъдат забелязани. Не става въпрос за тунинг или специален стилистичен пакет, а за вторичните признаци на водороден автомобил. Моделът се отличава с новите брони и уникалния дизайн на фалшивата радиаторна решетка със сините акценти около нея.Алтернативно превозно средствоMercedes-Benz GLC F-Cell не е обичайната (доколкото е възможно в момента) водородна кола. В същото време новият продукт е различен от всички съвременни електрически превозни средства и представлява вид хибрид. И пак не е точно така, както сме свикнали в случай на симбиоза между ДВГ и електрически мотор.Водородното превозно средство е електрическо превозно средство, защото двигателят се захранва от ток, генериран от химична реакция на водорода. GLC F-Cellобаче  е допълнително оборудван с 13.5-киловатова литиево-йонна батерия, която позволява на кросоувъра да измине 50 км само на ток.Водородният кросоувър на германците има доста сложно оформление: в предната част, където в стандартния GLC се намира двигателят с вътрешно горене, е инсталиран един вид електростанция, която преработва водородното гориво. Под задните седалки има резервоар за водород (да, това е напълно безопасно), а под пода на багажника са разположени електродвигателят и литиево-йонната батерия.Технически характеристикиОбщият пробег, съчетан с потреблението на водород (резервоарът побира 4,4 кг гориво), е 478 км. Автомобилът може да бъде зареден само за три минути, а пълното зареждане на батерията отнема около час и половина. Мощността на електромотора е 208 коня.За Mercedes-Benz GLC F-Cell са предвидени четири режима на шофиране: Hybrid (комбинирана консумация на ток и водород), F-Cell (енергията се генерира само чрез разделяне на горивните клетки), Battery (движение само на ток, доставен от батерията) и Charge (режим за възстановяване заряда на енергията).На пазараКомпанията ще започне да доставя автомобила в края на октомври, главно в такива големи германски градове като Берлин, Хамбург, Франкфурт, Щутгарт, Мюнхен, Кьолн и Дюселдорф. Колата ще бъде достъпна само при дългосрочен наем. Бъдещето на водородния транспорт под марката Mercedes-Benz ще зависи от успеха на GLC F-Cell и скоростта на разширяване мрежата от зарядни станции за водород.Въпреки перспективността на технологията, това направление все още е прекалено младо. В момента пазарът се фокусира върху електромобилите, които се зареждат от мрежата и внедряването им е доста по-лесно. Интересното е, че освен с колите с ДВГ, традиционните електрически автомобили ще трябва да се конкурират и с тези на водород.Снимки: Mercedes

fallback
  • #12
    Анонимен ( преди 5 години )
    Значи тия които правят водородни коли нямат мозък в главата а Мерцедес имат. Ами умнико нали четеш че и Мерцедес вече предлагат такава кола. Какво излиза - че и те нямат мозък в главите ли хахаха. Мисленето не ти е силна страна явно хаха.
  • #11
    Анонимен ( преди 5 години )
    Прочети колко коли са продали общо марките с водородни автомобили на пазара и пак говори. Продажбите не могат да покрият и 1/10 от разходите за разработка. Ето това е причината марките, които имат малко мозък в управлението си, да не пускат свои модели. Подобно е положението и с "дизото" - просто технологията не е достатъчно комфортна за марка като Мерцедес. Няма клиент на марката, който да предпочете по-шумен и по-вибриращ двигател от дизела за 0,5 литра икономия. Хората си държат на нивото.
  • #10
    Ime ( преди 5 години )
    То е лесно да пуснеш в продажба нещо безмислено...Както Факт отбеляза в момента производството на водород е трудоемко, замърсяващо и много неефективно...Чуква писател, мда.
  • #9
    Анонимен ( преди 5 години )
    И като са обиколиши света колко водородни коли са пуснали в продажба досега? 0! Немците са мега зле в тия технологии. Затова Ауди се кооперираха с Хюндай да ги научат как се прави защото те от 5-6 години имат серийни водородни коли а немците дизеляци от миналия век
  • #8
    Факт! ( преди 5 години )
    Водородните коли са пълна глупост.Производството на водорд е скъпо и неефективно.Спокойно немските сбърканяци не са победили Тесла няма и да ги победят.
  • #7
    Ime ( преди 5 години )
    Мерцедес направиха околосветско с водородна...б класа мисля беше... Ама чукча писател, не читател...
  • #6
    Анонимен ( преди 5 години )
    От 90-те разработват и са по-назад от другите. Тепърва изкарват кола а други вече сменят 2-о поколение водородни автомобили.
  • #5
    / ( преди 5 години )
    Мерцедес от началото на 90-те години разработва водородни автомобили.Ако пробега и станцийте са проблем то всяко нещо с времето си ,все пак още има НАФТА.Реално всичко е политика
  • #4
    До долния ( преди 5 години )
    Тука проблема с инфраструктурата е още по - голям според мен, за електричките все пак има и хора с гаражи, ама водородна станция аз поне в радиус от 500 км от мен не знам да има (не говоря за БГ).Иначе лично казано, мен супер много ме кефи комбинацията на двете технологии.
  • #3
    Анонимен ( преди 5 години )
    Доста добра концепция, но вероятно много скъпа. По-лошото обаче е, че не се прави нищо за да се популяризират тези коли. Потенциалните клиенти вероятно нямят представа, че такова нещо съществува.
fallback
Последни