fallback

Renault, Peugeot и Bentley също загърбват дизелите

Бъдещето на технологията става все по-мрачно

В рамките на едно денонощие автомобилният салон в Париж успя да произведе няколко лоши новини за почитателите на дизела и тези, които вярват, че дизеловите технологии все още имат бъдеще в съвременното автомобилостроене. Renault е един от най-успешните производители на дизелови двигатели в последните години, а двигателят 1.5 dCi има култов статут по отношение на издръжливостта и икономичността си. Но дори и за Renault дойде моментът, в който активно ще се налага алтернатива на дизелите. Компанията планира да ореже дизеловата си гама и от 2020 година ще предлага plug-in хибридни варианти за популярните си модели Megane и Captur, а хибридна версия ще има и Clio. Главният изпълнителен директор на Renault Карлос Гон обяви, че в следващите години компанията ще намали на половина дизеловите версии на моделите, които предлага. „Явно е, че се отправяме към края на дизела – драматично заяви Гон в Париж. – Това е краят.” Хибридната технология на Renault ще се казва e-tech и ще използва два електромотора, разположени между трансмисията и 1,6-литров бензинов двигател, поне в първите модели с нея. Единият електромотор ще служи за стартиране на бензиновия двигател, а другият – ще е част от задвижващата система. В същото време от Peugeot съобщиха, че компанията спира развитието на дизеловите си мотори и може напълно да се откаже от тях, ако търсенето на такива коли продължи да спада. „Бъдещето на дизелите е несигурно и ще трябва да видим каква ще е реакцията на пазара спрямо дизелите, дали няма да се откаже от тях”, обясни в Париг Лоран Банше от PSA Group. Наскоро компанията лансира нов 1,5-литров дизел, който отговаря и на най-строгите екологични изисквания, но е напълно възможно развитието на дизеловите технологии за PSA да спре с него. И отказването от дизела не е запазено само за масовите марки. Bentey също обяви, че спира да предлага дизелови версии на моделите си на някои от най-важните пазари, на които марката присъства. Става въпрос за Западна Европа, но не и за Русия и Южна Америка. Това решение идва след отказа на Porsche да предлага дизели, а първият хибриден модел на Bentley излиза на пазара догодина. Естествено, дизелът на Bentley за луксозния Bentayga идва от Audi – 4-литров V8 от SQ7.

Тагове: Bentley Renault Peugeot
fallback
  • #6
    Мътор ( преди 6 години )
    на ти два електромотораедната блоква другатаа пък двете колата
  • #5
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Ще намали на половина не означава, че ще прекрати производството на дизели - аман от пропаганда! Цял живот съм карал бензинки ама тия простоти ме амбицират да заобичам дизелка и да си взема! Дори и хибридите ще имат дизел и тая технология ще продължи да се развива, защото след най-много десетилетие пак ще има проглеждане и ще открият *** и еко-терористите, че електрическите кошници са в пъти по-вредни!
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    В такъв случай ще караме на бензин и газ!
  • #3
    Цар Навуходоносор ( преди 6 години )
    Въпрос е въобще защо се слагат Betnley и дизел в едно изречение?
  • #2
    Факт!-тически ... ( преди 6 години )
    отскубнаха и последното перо на френските кокошки - техните "прословути" дизели!
  • #1
    Факт! ( преди 6 години )
    Важното е че немските тю.леци остават на дизели.В Германия е пълно с български "инжинери" завършили ТУ и им дават акъл нали са "светила" в инжИньорните среди.Ахахахахаха
fallback
Последни