Германският производител Mercedes-Benz използва автосалона в Париж, за да представи третото поколение на B-Class. Автомобилът излиза на пазара с 5 двигателя, като 3 от тях са дизелови. Стартът на продажбите е през декември, а първите бройки ще бъдат доставени на клиентите през февруари 2019 г.
Дизайнът на минивана е доста по-дързък от досега, което придава динамичен външен вид на модела. Линията на покрива е по-ниска, а джантите са по-големи – от 16 до 19 цола (второто поколение се предлагаше само с 15-цолови). Коефициентът на челно съпротивление е един от най-добрите в класа – 0,24 (при старата B-Class беше 0,25).
Мястото на шофьора е разположено с 9 см по-високо, отколкото при A-Class, но предпазният колан е закрепен по-ниско и така се увеличава усещането за простор. Диапазонът за регулиране на седалките е по-голям, а като цяло широчината на салона е с 33 мм повече.
Новата B-Class е получила сдвоен дисплей на мултимедийната система – същия като при A-Class. В базовото оборудване влизат два екрана с диаметър 7 инча, като те могат да бъдат заменени заедно или поотделно с 10,25-инчови дисплеи. Десният е сензорен, но при движение е по-удобно да се използва черният тъчпад с матова повърхност.
Изображенията на повечето функции може да се настройват с помощта на сензорни клавиши, разположени на волана. Срещу допълнително заплащане се предлага и проекционен дисплей на предното слъкло, който като размери е идентичен с този на A-Class – 24х8 см.
Обемът на багажника е запазен, като при някои модификации дори е по-малък. Минималният му обем е 455 литра (488 при сегашната генерация) при преместени плътно напред задни седалки. Ако в този случай облегалките бъдат изправени, а седалката изместена плътно напред, в багажника може да се поберат 705 литра (досега обемът в това положение беше 666 литра). При прибрани в пода задни места обемът е 1540 литра.
Новата B-Class е поучил мултимедийна система MBUX, която може да се самообучава и да запомня предпочитанията на водача. Тя отговаря на обръщение „Hey, Mercedes”, като разбира въпроси и команди в сводобна форма. Системата може да търси места за почивка или за хранене, като се обновява онлайн. Тя открива свободни места за паркиране и предупреждава собственика, ако се опитат да откраднат или вдигнат автомобила.
Миниванът разполага и със система за полуавтоматично придвижване – същата като при S-Class. Радарите и камери прозволяват на автомобила да се движи самостоятелно в лентата си и да се престроява, като може да поддържа скоростта на колоната, да спира напълно и след това да подновява движение.
При B-Class дебютира нов 2,0-литров дизелов двигател OM 654, който отговаря на стандарта Euro 6d, влизащ в сила през 2020 г. Мощността на мотора е 150 и 190 к.с., като по-мощната версия харчи едва 4,5 л/100 км. Този агрегат работи в комбинация с 8-степенна автоматична скоростна кутия.
По-малкият дизел е 1,5-литров, като развива 116 к.с. и за него е достъпна 7-степенна автоматична трансмисия. Тя се предлага и за бензиновия двигател с обем 1,33 литра, развиващ 136 и 163 к.с. На по-късен етап ще се появят и версии със задвижване на четирите колела 4Matic.
При всички варианти предното окачване е McPherson, докато задното зависи от двигателя. При по-слабите версии е торсионно, а при по-мощните – четириточково. Ще се предлага комфортен вариант, както и спортен – с адаптивни амортисьори, чиито режим ще се настройства чрез менюто Drive Select.
Снимки: Mercedes-Benz
Още снимки - в галерията горе.