Медиите в Китай ракриха подробности за SUV-модела Volkswagen Tharu, чието производство за местния пазар стартира в края на годината. Компанията определя автомобила като „народен кросоувър”, който ще се произвежда на 4 различни континента.
Машината е построена на платформата MQB, която е в основата на кросоувърите Volkswagen Tiguan и Skoda Karoq. Като цяло Tharu до голяма степен повтаря Karoq – еднакви са каркасът, вратите и покрива. Разликата е в оптиката, която напомня тази на Tiguan, докато задната част е взаимствана от по-големия SUV – VW Teramont. Външните огледала пък са преместени на предния панел, като този подход е взаимстван от друг „роднина” - Seat Ateca.
Като габарати Tharu почти повтаря базовата версия на Tiguan, която не се продава в Китай. Дължината на кросоувъра 4453 мм, широчината – 1841 мм, а мисочината – 1632 мм. Разстоянието между двете оси е 2680 мм. Дизайнът на кросоувъра е дело на китайското студио на Volkswagen, като интериорът до голяма степен повтаря моделите на марката.
В салона прави впечатление новото място на дефлекторите на климатика, които са поставени по-долу – под екрана на мултимедийната система. Сензорният екран е 8-инчов, като музикалната система поддържа протоколите Apple CarPlay, MirrorLink и китайскя Baidu Carlife. Във високите нива на оборудване се предлага виртуален приборен панел с 10,2-инчов дисплей.
Обемът на багажника е 455 литра, като в него иа 12-волтова розетка и отделение за чанти. Задните седалки се прибират в съотношение 2:3. При пълното им прибиране обемът на багажния отсек е 1543 литра.
Под капака на китайските VW Tharu се поставени турбомотори с обем 1,4 и 2,0 литра - EA211 с мощност 150 к.с. и EA888 с мощност 186 к.с. Те се съчетават с роботизирани скоростни кутии DSG. За по-малкия е предвиден агрегат DQ200 cъс „сух” съединител, а за по-големия – кутия DQ381, чийто съединител ряботи в маслена вана. Машините с 2,0-литров мотор са оборудвани със система 4Motion с многодискова муфа Haldex.
Всички автомобили от модела ще получат задни диодни светлини, а топ-версиите – светодиодни главни светлини. В оборудването може да бъдат включени адаптивен круиз-контрол, камери за кръгов видеобзор и панорамен покрив.
Volkswagen Tharu ще се произвежда в завода в на съвместното предприятие SAIC-Volkswagen в Шанхай, като според медиите в Китай цената на модела ще стартира от 200 000 юана - 25 000 евро. През 2019 г. стартира производството в Мексико, а през 2020 г. – в Аржентина и Русия.
Снимки: AutoHome.com
Още снимки – в галерията горе.