fallback

Напук на гравитацията: Най-мощното BMW X3 срещу Alfa Romeo Stelvio

Победителят в този двубой може да е само един - сър Исак Нютон

И при автомобилите, както и при облеклата, почти всичко е циклично: нещо става модерно, след това отшумява, после пак го преоткриваме. Само едно нещо никога не излиза от мода - законите на Нютон. Голямата маса и високият център на тежестта нарушават динамиката - и това никога няма да се промени, колкото и да се напъват инженерите. Но въпреки това те не спират да се опитват. Днес ще тестваме два от по-пресните им опити да направят от охранените кросоувъри истински спортни машини. Новото BMW X3 M40i срещу Alfa Romeo Stelvio.

 

 

ДВИГАТЕЛИТЕ

Веднага трябва да си признаем, че двамата ни състезатели далеч не са в една и съща категория. С двулитровия си турбобензин и 280 коня мощност това Stelvio в никакъв случай не е бавно. Но и не е конкуренция за шестте цилиндъра и 354-те коня на BMW-то. Проблемът е, че в гамата си Alfa няма отговор на M40i. Има, разбира се, Quadrifoglio, с 510 коня и мотор от Ferrari. Но ще изкачаме идната пролет да се появи истинското чистокръвно X3 M, за да има честна битка. Междувременно това си остават две от най-добрите предложения на пазара, ако искате трудната комбинация от висока позиция на седене и пъргавина в завоите.

НА ПЪТЯ

Това M40i е кола от линията M Performance - тоест по средата между истинските М-машини и редовите BMW. Сниженото окачване идва от M Sport, но не и двигателят. В завоите М40 влиза уверено и почти без накланяне. Но през цялото време ще усещате как неговите 1900 килограма напират да последват Нютон. Иначе ускорението е удивително за такава грамада - и ако включите на спортен режим, е съпроводено с приятно ръмжене и припукване.

При Stelvio няма чак такива ефекти, макар че италианците са успели да измъкнат от двулитровия си мотор с трийсетина коня повече, отколкото дава двулитровият на BMW. Най-доброто качество на тази Alfa е нейната игривост. Воланът е бърз и прецизен, колата се усеща удивително жизнерадостна, макар и тя да тежи над тон и осемстотин. И Alfaта, и X3 ползват един и същи осемстепенен автоматик от ZF, който е безупречен. Все пак това Stelvio не е за писти. В острите завои се накланя осезаемо, а при рязко спиране има склонност да потапя носа. Ако не се престаравате обаче, Alfaта е чисто удоволствие за каране.

ИЗВЪН ПЪТЯ

Шегуваме се, разбира се. Няма и най-малък шанс някога да се озовете извън пътя с точно тези две машини. Просветът им е съвсем приличен - 204 милиметра за BMW и 207 за Alfa. И двете имат задвижване на четирите колела. Но само като погледнете декоративните престилки, дифузьори и прочие, ви става ясно, че няма да посмеете да атакувате калта. Най-много да ви стигне куражът за летен излет в планината.

ДИЗАЙНЪТ

Обикновено най-наточените версии се мъчат да ви извадят очите със спойлери, джанти и какви ли не други ненужни украшения. Това М40i е изключение - разликите между него и обикновеното X3 са дискретни и добре премерени. Те включват преработена задна броня с дифузьор, два спортни ауспуха и боядисани в синьо спирачни апарати.

Дизайнът е един от силните козове на Stelvio - макар предницата да ни се струва прекалено агресивна, явно насочена към американските клиенти, които марката се опитва да спечели отново.

ВЪТРЕ

Ако искате блясък и екзотични играчки, потърсете другаде. В BMW от много години залагат на приглушения, практичен интериор, който да не ви отвлича прекалено много от най-важното - тоест от карането. Материалите са отлични и на вид, и на пипане.

При Alfa откриваме малко повече елегантност, както предполага италианският стил. Но всъщност подходът е много близък с този на BMW. Информационната система с въртящия се контролер силно напомня тази на баварците - и нищо чудно, защото и двете всъщност са продукт на Magneti Marelli. Интуитивни са и не ви разсейват излишно. Колкото до практичността, новото X3 е с доста по-дълго междуосие от старото, и мястото вътре е в изобилие. 550-те литра на багажника ни се струват предостатъчни.

Stelvio е с няколко сантиметра по-късо и съответно мястото на задните седалки е по-малко - но също няма да ви създаде неудобства. Багажникът побира 525 литра. Има някои типично италиански дребни недомислия - например перата за смяна на предавката са толкова големи, че ви пречат да ползвате мигача, а образът от задната камера се прожектира само върху част от екрана. Но като цяло това са два удобни и практични автомобила.

ЦЕНАТА

Практични, докато не погледнете цената, разбира се. Подобно Stelvio с двулитров бензин, с кожен салон, 20-цолови джанти, задна камера и автоматични светлини ще ви струва 116 000 лева. Най-базовото X3 започва от 85 000 лева, което е приемливо. Но нашето M40i вдига летвата до 135 200 лева, само с 200 лева под дизеловия си аналог.

Всяко обикновено комби ще ви даде повече простор за по-малко пари. Тук доплащате заради модата. Stelvio е добър избор, ако искате да се отличавате малко от сивата тълпа на германския премиум. M40i е добър избор, ако искате наистина бързо и чуващо се отдалеч SUV. Но ако искате да отдадете дължимото на добрия стар Исак Нютон, по-добре сведете избора си до Giulia. Или Трета серия.

Alfa Romeo Stelvio 1993 куб. см работен обем 280 к. с. максимална мощност 415 Нм максимален въртящ момент 5.7 секунди 0-100 км/ч

BMW X3 M40i 2998 куб. см работен обем 354 к. с. максимална мощност 500 Нм максимален въртящ момент 4.8 секунди 0-100 км/ч  

fallback
  • #16
    Факт! ( преди 6 години )
    SUV е бъдещето никой вече в развитият свят не ще седани и други прос.отии хората отдавна разбраха че седани ванове комбита и тн са пълни глупости.Тесни ниски отврат.
  • #15
    До Georgi ( преди 6 години )
    В други страни на всяко ново БМВ Х3 има по една нова Алфа. В Италия пропорцията е по-голяма в полза на Алфа. Всяки един пазар има различна динамика и хората имат различно разбиране за "качество". Това, което описваш показва, че в България на средностатистическият потребител БМВ-то му харесва повече. Очевидно по света не е така. Ултимативно може да се окаже, че БВМ шофьорите са прости.
  • #14
    Georgi ( преди 6 години )
    Обожавам статиите за АЛФА, простатата статистика показва, че на една нова АЛФА в БГ има поне 20 нови БМВта, но те всички БМВ шофьори са прости, искат да плащат много и не знаят за върховото качество на АЛФА, да не забравим, че и АЛФА явно не знаят за великите си постижения в дизайна, та копират кокпита на БМВ.
  • #13
    2000cc vs 3000cc??? ( преди 6 години )
    Алфата е за каране,БМВ-то за показ.
  • #12
    Анонимен ( преди 6 години )
    Добре,ама защо сравнявате премиум немско СУВ с такова за средната класа
  • #11
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ne sam fen na markata,no tova novoto X3 e nai-dobroto v klasa si.Nai-goliamo,nai luksozno,nai-tehnologi4no i nai-barzo
  • #10
    До първия анонимко ( преди 6 години )
    Абе поне прочети първо, преди да коментираш. Ако беше, щеше да знаеш, че това не е М кола...
  • #9
    Fermera ( преди 6 години )
    За тази категория коли най-важно е предното окачване.При БМВ е Макферсън,при СЕЛВИО не знам какво е.Ако някой е запознат да коментира.
  • #8
    Георги ( преди 6 години )
    Просто трябва да се направи един най-обикновен тест: взимате ено Х3 и едно Стелвио с по 4 цилиндъра за предпочитане дизел, защото това са масовите коли, и ги карате 200 000 км в БГ и след това коментираме резултатите. Макар, че имам лошото чувство, че Стелвиото със здраво форсираното моторче трудно ще изкара 200 000км.
  • #7
    Анонимен ( преди 6 години )
    "Всяко обикновено комби ще ви даде повече просто за по-малко пари. Тук доплащате заради модата. " ХАХА баш в десятката!
fallback
Последни