Гамата на моделите Peugeot 508 и 3008 бе попълнена с нови задвижващи агрегати и те вече са зареждащи се (plug-in) хибриди. В основата им е 1,6-литров бензинов турбомотор 1.6 PureTech, който е комплектован с 8-степенна автоматична скоростна кутия e-EAT8.
За лифтбека и комбито 508 e предвиден агрегатът Hybrid, в който влизат 1,6-литров двигател и електромотор със 110 к.с. и 60 Нм, поставен на предната ос. Сумарната мощност на системата е 225 к.с., като само на ток автомобилите изминавт до 40 км.
При кросоувъра 3008 електромоторите вече са два, като вторият е монтиран на задната ос заедно с инвертор и редуктор. Мощността на агрегата в случая достига 300 к.с., а само на електричество пробегът е 50 км. И двете хибридни системи работят с 8-степенна трансимия, в която хидротрансформаторът е заменен с „мокра” многодискова муфа.
Електромоторите се захранват от блок батерии с капацитет 11,8 (за моделите 508) и 13,2 кВт/ч (за 3008). На ток хибридите могат да развият максимална скорост от 135 км/ч. Времето за зареждане от стандартната електропреносна мрежа е 7 часа, а от специално зарядна станция за час и 45 минути.
Новите хибриди са получи и спирачна система i-Booster, позволяваща рекуперация на енергията без използване на педал на спирачката, а също така и функция е-SAVE, при която се запазва резерва от електрическа енергия за по-късно ползване – например, за движеиие в зони с нулеви вредни емисии.
Новите силови агрегати на моделите Peugeot 508 и 3008 PHEV е с 4 различни режима. Три от тях - „електрически”, „комбиниран” и „спортен” са налични и за двата модела. За 508 е предвиден „комфортен”, а за 3008 – „4х4”. На приборния панел на хибридите вместо оборотомер има показател на мощността с данните за разхода и натрупаната енергия.
Двата силови агрегата ще изязат на пазара след година, като версията с един електромотор ще се поставя и на кросоувър 3008.
Снимки: Peugeot