fallback

Пада малкият данък за колите с N1

Облагането им ще става по мощност и година на производство

Нови промени в Закона за местните данъци и такси (ЗМДТ) предвиждат от догодина да отпадне по-ниският данък, който се плаща за автомобили версия N1. Сега автомобилите N1 се облагат с от 10 до 30 лева на всеки започнат тон товароносимост, като по закон горната граница на теглото им е 3,5 тона. Отделно от това собствениците на коли с N1 имат право на данъчен кредит, който Министерството на финансите полага сериозни усилия в последните години да ограничи. Ако предлаганите от МФ промени се приемат, то автомобилите с N1 ще бъдат облагани като леки коли, т.е данъкът им ще зависи от мощността и годината им на производство. Един от мотивите за премахване на ниския данък на тези коли е да се избегнат случаите, в които собственици на луксозни джипове регистрират колите си по N1 и плащат в пъти по-нисък данък в сравнение с реалния размер на налога. Според данни на МВР от април тази година у нас са регистрирани 308 260 товарни автомобили от категорията N1.

Тагове:
fallback
  • #16
    Анонимен ( преди 6 години )
    Какъв фен...работя в лизингова компания...и правя застраховки.... 1 чакаше Ауди А6 2017 3.0 TDI Competition от Германия да му изготвят хомологация N1..по талон (немския) беше М1...
  • #15
    Анонимен ( преди 6 години )
    да си купиш кола от мотопфхуе и то китайско волво трябва да си много зле с главата а сега по умните моля да отговорят какво е данък и за какво трябва да се заплаща дори при рекет от частни лица получаваш услугаа при платен данък какво получаваш
  • #14
    Анонимен ( преди 6 години )
    3-4 % N1 ?! Всеки 2-ри Джип е N1... Ауди А6, А7, БМВ Х5-Х6, Мазда 6 съм виждал N1...Шкоди Октавии...Пасатии...нормално ли е Пасат 240 кс. Alltrack да плаща 30 лв. данък аз с 130 кс. да плащам 250 лв., само защото съм регистриран като "лек" ?!
  • #13
    Анонимен ( преди 6 години )
    Герб-а си заминават с тези вдигания на данъци.Дано Слави Трифонов направи партия
  • #12
    Анонимен ( преди 6 години )
    И аз искам да ползвам ддс и аз плащам данъци!Трябва дране на бизнесмена-частник и експлоататор,който тормози бедните с 500 лв.заплата,и ги плаща когато си поиска.
  • #11
    Анонимен ( преди 6 години )
    За колите над 20 години особено дизелите трябва да има екотакси, но относно Н1 наистана беше абсурдно. Стария ми шеф си купи Волво ХС90 за лично ползване, като Н1 кола, за да мине в КАТ като товарна, от Мото-Пфое бяха сложили една кошница в багажника, въпреки че колата беше с кожен салон и всички екстри.
  • #10
    Анонимен ( преди 6 години )
    Просто трябва да разрешат ДДС да се ползва за фирми за всякакъв клас кола, както е в Европа, ане да се чудим какви модели да взимам 6+1 и т.н. Няма и проблем да ти признават само 70% от данъка ако я ползваш и за лична..абе да видат как е в Германия вместо да умуват
  • #9
    Анонимен ( преди 6 години )
    Днес платих гражданска 260 лв вместо 180 (без да имам нарушения). Сега и данъците дигат... Знаят, че повече няма да управляват и са решили да ни ощавят като за последно!
  • #8
    Анонимен ( преди 6 години )
    Имам 5 коли във фирмата и всички са N1 за търговска и сервизна дейност. Взел съм ги така заради ДДС-то, не заради данъка. Нямам проблем да плащам по-висок данък, но не нормално стара замърсяваща да плаща по-малко.
  • #7
    Анонимен ( преди 6 години )
    Дали ще ти тарифират Дачията по кубатура и кс. или по общо тегло и товариносимост е все тая. Даже в някой компании е по добре по кубатура и кс.В Булстрад ако е N1 се тарифира от може би 2-3 г. по куб. и кс.
fallback
Последни