IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Производителите са в паника заради новото намаляване на вредните емисии

Еколозите на свой ред са недоволни и искат още по-сериозни ограничения на СО2

Производителите са в паника заради новото намаляване на вредните емисии

Комисията за защита на околната среда към Европапламента реши да въведе още по-жестоки норми на въглероден диоксид (CO2), което сериозни притесни автомобилните производители и те реагириха незабавно.

Производителите са в паника заради новото намаляване на вредните емисии

Предложението е на евродепутата от социал-демократическата партия Мириам Дали от Малта. Тя настоява за сериозно намаляване на вредните емисии още от 2021 г. Според нейната инициатива, през 2025 г. нивата на СО2 трябва да бъдат намалени с 20%, а през 2030 г. – с цели 45%.

Новите ограничения ще засегнат и лекотоварните автомобили, като средните нива ще се отнасят за цялата гама модели на всеки производител. Това означава, че ако дадена компания иска да произвежда мощни и неекологични всъдеходи, тя трябва да компенсира това с включване на малолитражки и електромобили в гамата си, за да може да постигне зададеното средно ниво.

Асоциациата на автомобилната промишленост (VDA) реагира незабавно на решението на Комисията за защита на околната среда. „Приетите решения не отчитат техническата и икономическата реалност. Комисията си поставя амбициозни цели, без да е наясно, как те ще бъдат постигнати. Още повече, че тези изисквания противоречат на задачата за увеличаване на работните места и заетостта в Европа. Подобна идея ще доведе имено до закриване на работни места”, коментира президентът на VDA – Бернхард Матис.

Експертът от Съвета за чистота на транспорта (ICCT) - Питър Мок, обаче е на мнение, че че автопроизводителите в случая шантажират властите със заплаха за закриване на работни места, тъй като подобно нещо ще се случи заради все по-голямата автоматизация на производството.

Според германски екологични организации, съкращаването на СО2 трябва да бъде още по-сериозно и през 2030 г. да состигне 75%. Те критикуват световните автомобилни производители, че са проспали техническата революция и затова продължават да развиват двигателите с вътрешно горене.

„Вместо да помагат за решаване на екологичните проблеми в света, автомобилните концерни полагат огромни усилия не да развиват нови технологии, а да се опитват да спрат по всякакъв начин бъдещите ограничения на вредните емисии”, категорични са немските еколози.

Решението на Комисията предстои да бъде одобрено от Европарламента, след което ще започнат преговори със страните-членки на ЕС, съобщава на свой ред automobilwoche.de. Това обаче ще е доста трудно, тъй като страните с развита автомобилна индустрия като Германия, Франция и Италия трудно биха приели новите условия заради страха от загуба на работни места.

Анализаторите на пазара на свой ред смятат, че възможностите пред автопроизводителите са напълно изчерпани. И ако екологичните норми станат още по–жестоки, това най-вероятно ще доведе до опити за измама с вредните емисии от страна на компаниите. А така ще се стигне до още по-сериозни скандали в индустрията.
 

0 от 500
  • #9
    6 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Значи японците могат и то от години, а еврогАйците не и в частност швабите, които все мрънкат и все искат правилата те да ги определят. Като не можете да правите коли си закривайте заводите! Други ще дойдат, които могат. И вземете махнете митата на японските автомобили, защото цялата ви работа е такава никаква. Искате с непазарни средства да разкарате конКУРенцията нали! Номерата с дизелите не минаха. Мислете за някоя нова измама и схема джендове!
  • #8
    6 rate up comment 1 rate down comment
    dede ( преди 5 години )
    До de:Не си прав. Не е като да сложиш ограничение 70 км/ч на магистралата. По-скоро е като ограничението на магистрала да е 30 км/ч.
  • #7
    18 rate up comment 5 rate down comment
    Ime ( преди 5 години )
    Корабоплаването е един от най- големите замърсители.Според официални данни за морският транспорт взимайки се предвид размера на двигателя и качеството използвано гориво 5те най- големитранспортни кораба в света замърсяват колкото 760 милиона автомобила. Данните ми са пресни още, защото наскоро го превеждах от френски. Според изто1ника в света има над 3500 такива кораба, а френският риболовен флот наброява поне 500 000 кораби и корабчета, без да броим разните му там яхти и прочие...
  • #6
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Дпри според някои учени азотните емисии изхвълени в близост до Тропосферата спомагат за създаването на озон и намаляването на метан. Тоест дори е възможно да намаляват глобалното затопляне (макар че май не е напълно доказано).
  • #5
    31 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Говориш глупости. Според IPCC (Intergovernmental Panel on Climate Change) авиацията генерира 3.5 % от причинените от човека вредни емисии.И всъщност най-големият замърсител е селското стопанство и най-вече животновъдството ама да спрем да ядем ли. Също много е смешно когато българи коментират екология. Докато режат катализатори и дпф-и.
  • #4
    4 rate up comment 11 rate down comment
    1234 ( преди 5 години )
    Въздухоплаването е най-големия замарсител, но важното е да се плюе по колите.
  • #3
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Ей тия 'еколози' пък държат по един Хамър и по един Приус в гаража. Такива лицемери са.
  • #2
    18 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Важното е да има печалби - на кого му пука за планетата - яли,пили и се веселили !!!
  • #1
    12 rate up comment 9 rate down comment
    de ( преди 5 години )
    тия хора не си научиха урока - не става само с бомбастични намаления на ограничението за CO2. Какво ще последва? нови лъжи естествено. ДВГ няма как да намалят 75% от изпусканите газове, дори да ги осредняваш с малки и хибридни модели. Това е като да сложиш ограничение на скоростта на магистралата 70км/ч и да очакваш да се спазва от всички...