Полетът на дизайнерската мисъл води до някои наистина странни решения, предизвищващи смесени чувства у страничния наблюдател. А когато дизайнерите и автомобилните инженери обединят сили, нещата стават още по-сериозни. Понякога се появяват прототипи, които въпреки странни си външен вид, може да стигнат и до серийно производство. Други пък си остава само идея, за която никой не иска да си спомня.
Експертите от AutoWeek припомнят 5 такива проекта, които могат да си оспорват званието „най-странен автомобил в историята”.
Първият от тях е OSI Silver Fox от 1967 г., който на външен вид прилича повече на катамаран. Каросерията му разполага с възможно най-добрата аеродинамика, а задвижването става с 1,0-литров бензинов мотор, който позволява развиването на забележителната за времето си максимална скорост от 250 км/ч.
Експертите си спомнят и за Firebird 1 XP-21, който се отличава от останалите автомобили по абсолютно всичко. Машината е построена с една-единствена идея – поставяне на рекорди за скорост, като вместо с класически двигател с вътрешно горене тя е оборудвана с газово-турбинен мотор.
BMW Lovos Concept е още един много странен концептуален автомобил, който е покрит с огромен брой метални пластини. Всъщност това представлява дипломната работа на дизайнерката Ане Форшнер, която последователно кара стаж в Mercedes, в Mazda и в BMW.
В списъка влиза и всъдеходът Aghnides Rhino от 1954 г., който е създаден с цел покоряване на Аляска и Северните части на Канада. Машината тежи повече от 5 тона, като разполага с полусферични колела и може да се придвижва по всякаква повърхност, без да има опасност от преобръщане.
Последното превозно средство в тази група е Italcorsca /Tarf II. Този автомобил е създаден още през 1951 , като развива максимална скорост от 290 км/ч. Комфортът отсъства напълно, като размерите са толкова малки, че вместо волан в кокпита са поставени два лоста.