Търговската война между САЩ и Китай, в която двете страни щедро си налагат допълнителни мита, не се отразява добре на автомобилната промишленост, особено на компаниите, които имаха планове да внасят коли от Китай за американския пазар. На пръв поглед тези модели не би трябвало да са много с оглед на развитата автомобилна индустрия в Щатите, но пък са интересни примери.
Ford например се отказа от плановете си да внася Focus Active от Китай, като това трябваше да е един от малкото модели, останали в гамата леки коли на гиганта на домашния му пазар. Администрацията на президента Тръмп наложи 25% мито на колите, внос от Китай и сега се готви да наложи мита върху стоки за още 200 милиарда долара, което допълнително ще оскъпи вноса от комунистическия гигант.
Отделно от това Тръмп обяви и идеята си за мита върху всички вносни автомобили, тъй като според него те застрашават националната сигурност. Засега списъкът с колите, чийто внос беше спрян заради митата е къс, но удължаването му е въпрос на време.
А опитите на някои компании да заобиколят митата, какъвто е случаят с Volvo, са показателни за това какви допълнителни усилия трябва да полагат компаниите.
Volvo имаше планове да предлага луксозния седан S90 във версията с дълга база в Щатите, като лимузината се произвежда в Китай. Шведската марка, която е китайска собственост, продава в Щатите само модели с дълга база, като това важи и за S60.
С оглед на това, че тези два модела се сглобяват в Дакин, Китай, те са жертва на митата. Компанията имаше планове да внася и кросоувъра XC60 от Китай, но заради митата реши да премести цялото производство на модела в Торсланда, Швеция, за да избегне новите мита.
Наскоро шефове от компанията коментираха, че съществува и по-евтин вариант за справяне с митата – просто Volvo трябва да започне да предлага на американския пазар европейските версии на своите модели, при които дългата база липсва. А това решение ще е валидно до момента, в който Тръмп не наложи мита на целия автомобилен внос.
Пак във връзка с митата Cadillac спря вноса от Китай на plug-in версията на лимузината CT6, а Buick стопира вноса на Envision, който се произвежда в Шанхай за американския пазар.
Снимка: Volvo