IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ФОЛКСВАГЕН: ЗАГУБАТА НА ЕДНИ НОСИ ПЕЧАЛБА НА ДРУГИ

Изглежда, че когато една част от групата Фолксваген изпитва затруднения, друга част от нея расте, именно за сметка на тези затруднения. Това е случаят с толкова критикувания Phaeton и с новото Bentley Continental Flying Spur.

ФОЛКСВАГЕН:  ЗАГУБАТА НА ЕДНИ НОСИ ПЕЧАЛБА НА ДРУГИ
Трябва да се каже, че Фаетон е критикуван не толкова за качеството си или заради изпълнението, колкото за самото си съществуване. Миналата година сякаш стана категорично ясно, че продажбите на най-големият седан на Фолксваген няма да се повишат. Тогава беше решено заводът в Дрезден, който произвежда флагмана на Фолксваген, да започне да произвежда и новият седан на Бентли. Това в известен смисъл беше риск, защото за повечето клиенти на Бентли най-важната част от него беше табелката с надпис Made in England. Новият Continental Flying Spur обаче се оказва пазарен успех. Производството в супермодерният завод на Фолксваген в Дрезден е отлично и няма никакви оплаквания дори от вманиячените клиенти на Бентли. Популярността на седана с четири врати вече е равна на тази на предишният модел Continental GT с две врати. И двата модела използват един и същи двигател - 6.0 литровия W-образен 12 цилиндров агрегат тип DOHC, с максимална мощност от 552 к.с. Движението се предава към четирите колела от шестстепенна скоростна кутия, която може да работи в автоматичен или ръчен режим. Максималната скорост на седана с 4 врати е 318 км/час, а ускорението от 0 до 100 км/час е за 5.0 секунди. Тези показатели поставят новия седан в категорията на супер-седаните, в която няма много подобни автомобили. Така през 2005 Бентли предлагаше по света три успешни модела - седана с четири врати Continental Flying Spur, купето Continental GT с две врати и флагмана Arnage, чиято удължена версия вози кралицата на Обединеното кралство Елизабет Втора. Годината беше невероятно успешна, като продажбите се повишиха спрямо 2004 г. с 31%, а продадените автомобили бяха 8627. Бентли обаче реши да продължи експанзията и през пролетта на тази година ще предложи нов модел - купe/кабрио на базата на Arnage, което ще се казва Azure. Малко по-късно през есента Бентли ще покаже и дългоочаквания Continental GTC - кабрио вариантът на GT. Реконструкцията в завода на Бентли в английския Крюи трябва да приключи скоро и през 2007 г. цялото производство на Бентли отново ще бъде под един покрив в Англия. Капацитетът на завода ще позволява производството на 9000 автомобила годишно. Кой ще използва стъкления завод в Дрезден при затихващото призводство на Фаетон си остава въпрос. Дали това няма да бъде Порше, новият акционер с 18.5% във Фолксваген, който ще започне да произвежда точно тогава новата кола с четири врати Панамера? Целта на Порше е през тази година да продаде 90 000 автомобили. Ако това се случи, те определено ще имат нужда от още производствени площи...
0 от 500