fallback

Volkswagen влиза в нов скандал – този път с електромобили

Компанията отзовава 124 000 коли на ток заради канцерогенен материал

Германският производител Volkswagen още не се е възстановил от скандала с манипулираните дизелови двигатели от 2015 г. , но е на път да се забърка в нов, който също може да има сериозни последици, съобщава немското издание Wirtschaftswoche.След Дизеглейт компанията обяви, че се насочва към развитие на електромобили и хибриди, за да се подготви за бъдещето и да се опита да изчисти света от замърсяване. Оказва се обаче, че предстои изтлеглянето на 124 000 електрически и хибридни коли на марката, като за това настоява Федералната агенция за автомобилен транспорт на Германия (KBA).Според информацията на медиите, проблемът е в системите за зареждане на автомобилите, които съдържат канцерогенен метал. Акцията вероятно ще лъде разширена и ще засегне моделите на ток на още два производителя - Audi и Porsche.Още през май от Volkswagen обявиха, че спират производството на хибрида Golf GTE, като посочената причина бяха големият брой поръчки. Тогава беше обявено, заводите на компанията работят на пълни обороти, за да може да се справят с търсенето, като поръчки за хибрида ще започнат да се приемат отново след няколко месеца.Сега се оказва, че зарядните на този и други електрифицирани модели на концерна съдържат 0.008 грама кадмий, който е добре изолиран и не представлява директен риск за хората. В същото време обаче той оказва пряко въздействие на околната среда, когато се наложи автомобилът да бъде бракуван.Официално от Volkswagen все още не са обявили сервизна акция заради проблема, така че производството на електромобили и хибриди ще продължи. Още повече, че инженерите на компанията вече са заменили кадмия с друг материал, който е безопасен за хората. Освен Golf GTE в сервизите ще бъдат привикани със сигурност електрическите e-Golf, e-Up! и хибридният Passat GTE.Снимка: Volkswagen

Тагове: volkswagen
fallback
  • #11
    Анонимен ( преди 5 години )
    И кво? Лъжат ви за разхода. Лъжат ви за "еко"-то. И пак се прехласвате... Няма да се оправите никога.
  • #10
    Шоп ( преди 5 години )
    Това са абсолютни глупости - мислете с главите си "в зарядното имало 8 милиграма кадмий". Колко тежи зарядното? Да не се окаже, че 5 кг. зарядно съдържа 8 мг кадмий. Вижте наредбата за безопасност на храните - това е под нормите за кадмий в храните!!! Нормално е в електрическите контакти да има кадмий - той нали за това служи. Може да има и мед - също тежък токсичен метал, братчето на кадмия. Щяло да създаде проблем при преработката след бракуването! Пълни глупости! Някой търси под вола теле!
  • #9
    Анонимен ( преди 5 години )
    Защо пък мислите, че всички, който не караме швабски таратайки караме Тойота. Погледнете продажбите в световен мащаб, че дори в Европа и ще и видите Рено-Нисан и Хюндай-Кия на челните места. Даже в Германия най-продаваната електричка е Renault Zoe, табуретката i3 е на второ място, а канцерогенния кадмиев еГолф чак на трето. Просто немеца няма мозък да проектира приличен електромобил, или е неоправдано скъп, като BMW или за да е евтин, е с китайско долнопробно оборудване като ВАГ
  • #8
    Абе ( преди 5 години )
    Как какво ясно е какво?Карат жълти легени, които се самоускоряват, вместо да спират с икономичната стомана от Кобе стийл и гърмящи въздушни възглавници!Но те са готови да се жертват за "честните" жълти гробници.
  • #7
    45 ( преди 5 години )
    :) Кога най после мразещите и фулещи сектанти ще напишат те какво карат .Техния избор и предвид информираността и разпаления тон с който анатемосват всичко де що е ВАГ,очакваме аргументиран избор..таа колеги лумпеняци,чакаме да обявит вашите мпс-та :)
  • #6
    Анонимен ( преди 5 години )
    Те доскоро ползваха асфалт в колите си, сега пък за един кадмий ще ги хулиме. Ми случва се, ще подменят частите и така. Важното е да са честни пред обществеността. Така се гради доверие и топ имидж.
  • #5
    Швабен зи каскен ( преди 5 години )
    И въобще колко трябва да си *** че все още да защитаваш най-гнусния лъжлив концерн? Питам и отговор не искам, щото го знам, ха-ха!
  • #4
    Швабен зи каскен ( преди 5 години )
    Как да не ги мислим бе? Точно големите продажби на ВАГ са проблемът - защото те продават доказано канцерогенни извращения, които тровят всички независимо клиенти на ВАГ или не. Защо за глупостта на клиентите на ВАГ трябва да плащаме всички??? Ето това е престъпление и затова ВАГ трябваше да ги спукат от глоби в ЕС както направиха в щатите и да потъват и да спират да бълват гнусотиите си. Има ли друг концерн в историята чийто топ мениджмънт да е зад решетките???
  • #3
    Абе ( преди 5 години )
    Вие VW не ги мислете, а се молете да не ви гръмнат въздушните възглавници без причина.Те не-случайно са 1 по продажби и тази година.Наш *** винаги е голям разбирач и компетентен по всички въпроси!
  • #2
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Щот на останалите батериите ги правят от био-материали нали, да си решеш и да си ядеш - по-лошо от еко-терорист е само сектант на Т'слата!
fallback
Последни