fallback

Големите заблуди при купуване на кола на старо

Мнозина клиенти робуват на стереотипи, а това е голяма грешка

При избора на автомобил втора ръка всеки търси възможно най-добрият вариант. Факт е, че на пазара е пълно с доста лоши предложения, а и самите купувачи робуват на определени стереотипи, които повече пречат, отколото помагат. Експерти разкриват най-големи заблуди, в които хората вярват и с които е по-добре да се разделят, когато решат да си купуват автомобил на старо.1. Пробег до 100 000 кмПри избора на кола на старо повечето купувачи на първо място се интересуват не от техническото състояние, а от пробега на автомобила. Това е и причината голяма част от предлаганите автомобили да са с пробег от около 100 000 км. Това е психологическата граница, която се е оформила през годините. И която, честно казано, в повечето случаи е напълно нереална.Нека пресметнем – автомобил на старо, каран в Германия или Италия, който е на 10-15 г. навърта средно по 20 000 км на година. Това във всички случаи прави повече от 200 000 км. Ако колата е била на фирма, пробегът е още по-голям. В същото време на километража и има съвсем други цифри. А това означава само едно – той е превъртян. Понякога дори повече от един път.Факт е обаче, че доста по-бързо ще се продаде кола на 7-8 години с пробег 80 000 км, отколкотго такава със 180 000 км. Затова трябва да се внимава много, още повече, че пробегът на автомобила вече може да бъде проверен при официалния вносител (поне да се види кога за последен път той е бил в сервиз).2. По-добро боядисана, отколкото с драскотиниКлиентите по-добре приемат боядисания автомобил, отколкото машина с оригиналната си боя, но с драскотини и ожулвания по нея. Обяснението е просто – тези коли изглеждат по-добре и съответно по-лесно привличат внимание. Боядисаната кола обаче е пълна загадка за клиента, който няма как да знае какво се е случило с нея, преди тя да излезе на пазара.Ако не сте специалист, трудно ще разберете как е извършен ремонта и какво точно се крие под новата боя. Дали тя няма да се окаже менте и след 1-2 години да ви се наложи отново да пребоядисвате автомобил, за който сте дали сериозна сума пари. Не е изключено също, боядисването да се дължи на пътно-транспортно произшествие, от което да са пострадали и други елементи на колата.3. Покупка само от частно лицеМнозина клиенти смятат, че автомобил втора ръка трябва да се купува само от частно лице, а не от автокъща. Това се дължи най-вече на някои от споменатите вече причини. Търговците на коли на старо превъртят километражите на предлаганите коли, пребоядисват ги, за да им придадат впечатляващ външен вид, а също така често крият сериозните им проблеми.Факт е обаче, че пазарът се променя и се появяват все повече фирми, които предлагат проверени автомобили, които са били добре поддържани през годините. Затова си струва да се похарчат повече пари, но да се купи кола с истинска история, на реални километри и най-вече обслужвана добре. В същото време много от частните продавачи се изхитряват да превъртат километража, а освен това и крият истинското състояние на основните агрегати.4. Без коли от корпоративен паркАвтомобилите, използвани от компаниите с голям автопарк, преди всичко се асоциират с таксиметрови служби, които често експлоатират безжалостно колите си и не ги обслужват редовно. Счита се, че шофьорите на големите фирми изобщо не се грижат за своите превозни средства и ги подлагат на жестоки натоварвания.Факт е, че закупуането на автомобил, който е използван за такси, е грешка. В същото време колите в корпоративните автопаркове навъртат около 30 000 – 40 000 км на година, което не е никак малко, но пък компаниите не пестят пари за тяхното обслужване и ги поддържат в добро техническо състояние. Така на пазара може да се намери кола на 3-4 години, чиято гаранция ток-що е изтекла. Това всъщност не е никак лошо предложение и затова често подобни коли се купуват от служителите на фирмите.ИзводЗа да намериш качествесн автомобил, който да ти служи дълго време, не трябва да робуваш на стереотипи. Така рискуваш да пропуснеш някое наистина добро предложение на пазара. Факт е, че там наистина има доста „бомби със закъснител”, които могат да избухнат, но пък има и коли, които наистина си заслужават парите.

Тагове:
fallback
  • #33
    Анонимен ( преди 6 години )
    Гледай си дачията и не се изказвай по неща, които не разбираш!
  • #32
    До Хайнрих Химлер ( преди 6 години )
    Кое е в пъти по-добре си е моя работа. Ти си купи Дачията, и не давай ъкъл. Фасона на БМВ или Ауди или МБ можеш ли да сравниш с Дачия. Кефи ме автомата, парктроника, подгряването на седалки, чистачките, ксенона и още 24 екстри...на моята Б класа. Да не говорим за динамика, икономия и окачване. За ремонти - божа работа , имам БМВ 316 от 97 г. и освен консумативи нищо в колата не е пипнато от 10 г.Сега е на 300К км. и не мога да се разделя с нея - бетон. Примери много - въпрос на късмет....
  • #31
    fan. ( преди 6 години )
    "Нека пресметнем автомобил на старо, каран в Германия или Италия, който е на 10-15 г. навърта средно по 20 000 км на година"?!?! Смятайте , но като не сте запознати не знам какво смятате? ЗА ГЕРМАНИЯ застраховката е вързана с километрите на година , започва се от 6 хил, след това е 9, 12 , 15 и 15+хиляди километра на година. За частни лица най-ползваната е до 9 хил на година!Моята лично е до 6 хил и така една 5 годишна кола не е на 100 а на 30 хиляди!!!
  • #30
    F1 ( преди 6 години )
    Мит 1 - разпространяван от търговците на нови автомобили: всички коли в Г-я, Западна Европа навъртат15-20 х. км. на година. Глупости на търкалца, правилно е да се каже някои фирмени или на хора работещи в други градове навъртат. Но болшинството немци, холандци, белгийци, датчани, швейцарци и т.н. използват при ежедневните си пътувания ВЕЛОСИПЕД! Вижте пред заводите, училищата,....море от велосипеди. Къде им са колите- в гаража и се ползват през уикендите. Масово има коли с пробег 5-6000 км.
  • #29
    Анонимен ( преди 6 години )
    Колата беше Форд от Мото Пфое. Върнат от лизинг в България. Цена по ценова листа 62600. Взех я за 32000. Километри 76000. Пукнато предно стъкло от камъче но със заведена щета. Комплект износени летни гуми. Това е. Който както иска да си го смята.Естествено Шкода или Фау Ве с такава отстъпка няма как да стане
  • #28
    НН ( преди 6 години )
    ето ти жокер,.. *** около Бремен..пълно е с пасати на 24 000 км за 24-26 к евро. :) Знаеш колк оструват тук.Говоря за коли 16-17 година.
  • #27
    Аз ( преди 6 години )
    Къде са тея коли на 2 години на половин цена че и аз да взема една. Единствено ми се струва възможно ако е на 200 000 поне км. А от такава мерси.
  • #26
    Анонимен ( преди 6 години )
    Извинявай ама ми е трудно да ти повярвам. Без да е на 200к км или да е прибран от друго представителсвто на марката в Европа няма как да стане. За да стане такава разлила в обявата са ти написали цена като нова в Европа. А като влезеш в БГ дилъра цената е по-ниска пък като направиш пазарлъка и теглиш чертата на съвсем друга сума. Хюндай и Das Welt *** (употребявани ФВ и Ауди) конкретно го правят това със сигурност.Или си я писал на фирма и е пданала с едно ДДС
  • #25
    Анонимен ( преди 6 години )
    дай и аз да си взема на 75000 на 2г върната.. линк нещо? аа или ти просто да се похвалиш..
  • #24
    Анонимен ( преди 6 години )
    В БГ среден клас 5 годишна кола на 100-тина хил км не губи повече от 35%Почти. Иначе нямаше да си взема върната двугодишна на 75 000 за точно 50% от цената. Има марки които държат цена, а има и такива които НЕ :)
fallback
Последни