fallback

Големите заблуди при купуване на кола на старо

Мнозина клиенти робуват на стереотипи, а това е голяма грешка

При избора на автомобил втора ръка всеки търси възможно най-добрият вариант. Факт е, че на пазара е пълно с доста лоши предложения, а и самите купувачи робуват на определени стереотипи, които повече пречат, отколото помагат. Експерти разкриват най-големи заблуди, в които хората вярват и с които е по-добре да се разделят, когато решат да си купуват автомобил на старо.1. Пробег до 100 000 кмПри избора на кола на старо повечето купувачи на първо място се интересуват не от техническото състояние, а от пробега на автомобила. Това е и причината голяма част от предлаганите автомобили да са с пробег от около 100 000 км. Това е психологическата граница, която се е оформила през годините. И която, честно казано, в повечето случаи е напълно нереална.Нека пресметнем – автомобил на старо, каран в Германия или Италия, който е на 10-15 г. навърта средно по 20 000 км на година. Това във всички случаи прави повече от 200 000 км. Ако колата е била на фирма, пробегът е още по-голям. В същото време на километража и има съвсем други цифри. А това означава само едно – той е превъртян. Понякога дори повече от един път.Факт е обаче, че доста по-бързо ще се продаде кола на 7-8 години с пробег 80 000 км, отколкотго такава със 180 000 км. Затова трябва да се внимава много, още повече, че пробегът на автомобила вече може да бъде проверен при официалния вносител (поне да се види кога за последен път той е бил в сервиз).2. По-добро боядисана, отколкото с драскотиниКлиентите по-добре приемат боядисания автомобил, отколкото машина с оригиналната си боя, но с драскотини и ожулвания по нея. Обяснението е просто – тези коли изглеждат по-добре и съответно по-лесно привличат внимание. Боядисаната кола обаче е пълна загадка за клиента, който няма как да знае какво се е случило с нея, преди тя да излезе на пазара.Ако не сте специалист, трудно ще разберете как е извършен ремонта и какво точно се крие под новата боя. Дали тя няма да се окаже менте и след 1-2 години да ви се наложи отново да пребоядисвате автомобил, за който сте дали сериозна сума пари. Не е изключено също, боядисването да се дължи на пътно-транспортно произшествие, от което да са пострадали и други елементи на колата.3. Покупка само от частно лицеМнозина клиенти смятат, че автомобил втора ръка трябва да се купува само от частно лице, а не от автокъща. Това се дължи най-вече на някои от споменатите вече причини. Търговците на коли на старо превъртят километражите на предлаганите коли, пребоядисват ги, за да им придадат впечатляващ външен вид, а също така често крият сериозните им проблеми.Факт е обаче, че пазарът се променя и се появяват все повече фирми, които предлагат проверени автомобили, които са били добре поддържани през годините. Затова си струва да се похарчат повече пари, но да се купи кола с истинска история, на реални километри и най-вече обслужвана добре. В същото време много от частните продавачи се изхитряват да превъртат километража, а освен това и крият истинското състояние на основните агрегати.4. Без коли от корпоративен паркАвтомобилите, използвани от компаниите с голям автопарк, преди всичко се асоциират с таксиметрови служби, които често експлоатират безжалостно колите си и не ги обслужват редовно. Счита се, че шофьорите на големите фирми изобщо не се грижат за своите превозни средства и ги подлагат на жестоки натоварвания.Факт е, че закупуането на автомобил, който е използван за такси, е грешка. В същото време колите в корпоративните автопаркове навъртат около 30 000 – 40 000 км на година, което не е никак малко, но пък компаниите не пестят пари за тяхното обслужване и ги поддържат в добро техническо състояние. Така на пазара може да се намери кола на 3-4 години, чиято гаранция ток-що е изтекла. Това всъщност не е никак лошо предложение и затова често подобни коли се купуват от служителите на фирмите.ИзводЗа да намериш качествесн автомобил, който да ти служи дълго време, не трябва да робуваш на стереотипи. Така рискуваш да пропуснеш някое наистина добро предложение на пазара. Факт е, че там наистина има доста „бомби със закъснител”, които могат да избухнат, но пък има и коли, които наистина си заслужават парите.

Тагове:
fallback
  • #23
    carpe_diem ( преди 5 години )
    Много зависи по колко кара човек на година. Аз примерно минавам 8-10000 км и според мен не е оправдано нова кола, щото парите на изминат км са доста повече. Обаче ако правиш 20-30К на година, си е супер оправдано, отделно по-малкият риск все пак нещо да й се счупи на дълъг път.
  • #22
    Анонимен ( преди 5 години )
    Не казвам че да караш нова кола е по-евтино. Просто че не е толкова по-скъпо. Официалните сервизи смъкнаха малко цените повечето за които знам се въртят между 250 и 350 при 100-150 по програма 4+ или случаен голям сервиз. Данъка се заобикаля с Н1 (не казвам че е правилно но милите ни управляващи си го просят) Но застраховката си остава проблем да. Макар че ако караш много имаш шанс да я избиеш в някаква степен от факта че новата кола харчи по-малко и все пак правиш каска и на старата
  • #21
    FenIX ( преди 5 години )
    Да но не отчиташ данъци и застраховки на нова кола, задължителното обслужване в сервиза на официалния доставчик където цените са солени.
  • #20
    Анонимен ( преди 5 години )
    Стига с тази мантра, че за 3 години губиш 50%. Това е вярно САМО в богати страни, където всички карат нови коли и старите са само за социално слаби. В БГ среден клас 5 годишна кола на 100-тина хил км не губи повече от 35%. Т.е. даваш 35-40к и после си взимаш 23-26, реално колата ти струва около 2500 на година. Като вземеш стара кола за 10-тина хил, след 5 години я вземеш 5к я не. А си ако си дал под 5к за ремонти, значи си уцелил няма толкова запазена бройка.
  • #19
    Ако си честен човек ( преди 5 години )
    Най голямата глупост е да хакнеш едни 40 бона за прилична кола и след 3 4 години половината пари да ги няма спрямо бг заплатите е шизофренично !
  • #18
    М ( преди 5 години )
    10 годишна Г класа АМГ сега се търгува средно около 80-100 хил. лева.Дизелова 10 годишна 3.5 може да се намери много добра за 35-40 хил. лв.
  • #17
    М ( преди 5 години )
    Добра запазена 20 годишна Г класа сега струва минимум 15 хил.лв. Но баш хубавите са към 25-30 хил лева в зависимост от модела и екстрите.Това не е кола за простолюдието.
  • #16
    Анонимен ( преди 5 години )
    Ще карат Г класи ама друг път!Я погледни какви са цените. Дори 20 годишните се търгуват на 10-15 хил. лева.Отделно че тази кола гори много, и всички разходи ( и консумативи) са и във пъти по скъпи от колкото на нормална кола.Аз има един колега който навремето ходи да работи в Германия няколко години и после си купи точно такава двуврата Г класа още в гаранция. Това беше през далечната вече 1998г. Човека сега е пенсионер има си и друга кола по нова. Но Г класата още я кара и не мръднала
  • #15
    Анонимен ( преди 5 години )
    "Г класата при добра поддръжка може да изкара спокойно до 500-600 хил. км."Ако под поддръжка се разбира хиляди левове - да - ше изкара.Това са илюзии - иначе всички щяха да карат г-класи на по 20 години.
  • #14
    М ( преди 5 години )
    Много зависи и за каква кола става въпрос.Примерно:Едно е да вземеш 9-10 годишен бензинов хечбек на 150 хил. км. А съвсем друго е да вземеш дизелова Г класа на същите километри и години.Бензиновия хечбек е ширпотреба и се разпада няколко години след като му изтече гаранцията а Г класата при добра поддръжка може да изкара спокойно до 500-600 хил. км.Малко е екстремен примера но разбирате какво искам да кажа.
fallback
Последни