fallback

Ще се махне ли и Ford от Европа?

"Извънредно недоволни сме от резултатите там", призна шефът Джим Хакет и обеща основно преструктуриране

Шефът на Ford Джим Хакет обяви пред The Financial Times, че компанията е "извънредно недоволна" от представянето си в Европа и Китай, и че не е планирала "такъв род резултати". Изказването отново подхрани спекулациите, че американската корпорация може да последва примера на конкурента General Motors и да се откаже от бизнеса си на Стария континент. Последните информации накараха някои анализатори гласно да попитат дали Джим Хакет ще е шеф на Ford и през есента. Той отговори, че няма намерение да напуска. Снимки FORD MOTOR COMPANYКОНЦЕРНЪТ ОТ ДИЪРБОРН преди седмица намали прогнозната си печалба за годината, оправдавайки се с между 500 и 600 милиона долара щети от наложените от Тръмп мита върху стоманата и алуминия, още 200 милиона от възникналите впоследствие тарифи, засягащи китайския бизнес, и освен това с голям пожар при един от поддоставчиците. КОРИГИРАНАТА ПРОГНОЗА е за доходност на акция между 1.30 и 1.50 долара, вместо първоначално заложените 1.45 до 1.70 долара. Освен това Ford предупреждава инвеститорите, че ще прибегне към основно преструктуриране на бизнеса си, което ще струва внушителните 11 милиарда долара в рамките на три години. Според компанията това преструктуриране включва "промяна на бизнес моделите чрез прехвърляне на капитал към възможностите с висока възвръщаемост", както и чрез преразглеждане на стратегическите партньорства. Лаконичното и лишено от детайли съобщение бе посрещнато остро от Уолстрийт и мнозина анализатори директно попитаха дари Хакет ще остане на поста си до края на годината. През 2017 той замени Марк Фийлдс, освободен тъкмо защото плановете му за преструктруриране на гиганта разгневиха акционерите. Бил Форд и Джим Хакет с новия Ford Ranger. Занапред компанията планира да продава само пикапи и SUV в Северна АмерикаКОМПАНИЯТА Е ТВЪРДО РЕШЕНА или да съживи слабо представящите се направления, или да се отърве от тях, обяви финансовият директор на Ford Боб Шенкс. "Ние плуваме във водата с тежести на краката, и до доста големи", заяви Шенкс, цитиран от The Financial Times. "Искаме да се освободим от тях, така че истинската мощ на тази компания да си проличи".Все още обаче няма дори намеци за кои точно "тежести" става дума, и дали това включва европейския бизнес на Ford. Шенкс каза само, че "очевидно европейският ни бизнес изисква основно преобразяване и префокусиране, особено при текущите вече ефекти от Brexit. Това преобразяване вече започва". "НАЙ-ГОЛЕМИЯТ НИ ПРОБЛЕМ е във Великобритания", добавя Джим Фарли, шефът на Ford по глобалните пазари. "През 2016 спечелихме 1.2 милиарда долара в Европа, и по-голямата част от тях дойдоха от Великобритания. Но Brexit и трайно отслабената британска лира са сериозен насрещен вятър за европейския ни бизнес. Агресивно намаляваме разходите и търсим по-висока капиталова ефективност". В ЕВРОПА ПРЕЗ ПЪРВОТО ПОЛУГОДИЕ на 2018 продажбите на Ford са спаднали с над  4% на фона на растящ пазар. Едната причина е сривът на пазара във Великобритания - над 7% за полугодието. Другата - че основни модели като Focus и Fiesta бяха твърде остарели и очакваха нови поколения (новата Fiesta вече е на пазара, а новият Focus се очаква наесен). Ford си остава третата най-продавана марка на континента, след Volkswagen и Renault. Новият Focus, за който във Ford Europe се надяват да раздвижи продажбите им от есентаВ БЪЛГАРИЯ МАРКАТА дълги години бе сред лидерите, но после позагуби позиции и през 2016 бе десета по продажби, а през 2017 - седма, далеч зад лидерите Dacia, Renault и Kia. Вероятно това е била една от причините преди година германският бизнесмен Филип Пфое, дългогодишен вносител на марката у нас, да продаде бизнеса на японската Sumitomo Corporation.  Много анализатори подозират, че Ford тръгва по пътя на General Motors, която под ръководството на Мери Бера безмилостно оряза всичките си губещи или с ниска печалба бизнеси, и се оттегли напълно от Европа с продажбата на Opel на PSA. Славни някога марки като Saab, Pontiac, Oldsmobile и Saturn престанаха да съществуват. В резултат GM днес е далеч по-печеливша, но и несравнимо по-малка отпреди. Гигантът, който осем десетилетия неизменно бе най-големият автомобилен производител в света, днес е извън челните три. "Мото Пфое" бе сред пионерите на автомобилния бизнес в България след промените. Преди година обаче Филип Пфое (вдясно) продаде бизнеса на японската корпорация SumitomoFORD НЕОТДАВНА ОБЯВИ, че ще престане да продава седани на американския пазар и ще се фокусира изцяло върху по-доходните пикапи и SUV. Мнозина анализатори обаче определиха като като краткосрочно и дори късогледо решение. В момента лъвският пай от приходите на Ford идва от един модел - сериите F150, и от един пазар - американския. Оттегляйки се от останалите обаче, компанията става твърде уязвима. В разгара на кризата през 2008-2009 например тъкмо Европа и Китай бяха сламката, която позволи на гиганта да избегне банкрута, сполетял GM и Chrysler. От машини като F-150 Super Duty идва огромна част от печалбата на Ford в момента. Съсредоточаването само върху тях обаче ще направи компанията твърде уязвима при резки промени на пазара - примерно поскъпване на гориватаОсвен това самият американски пазар е чувствителен към цените на горивата. При последния им пик например интересът към пикапи и големи всъдеходи рязко спадна и в продължение на няколко години най-продаваните модели в САЩ бяха леки коли, и особено хибриди. Като се отказва от този сегмент, Ford на практика остава без алтернатива при нова криза.  

Тагове: Ford F-150
fallback
  • #6
    Анонимен ( преди 6 години )
    тоя усмихнатия шваба как им го набута на япончетата това *** мото пфуууе че и една камара пари му дадоха винаги съм се убеждавал че японците са големи балъци иначе форд на никого няма да липсва посредственст от където да погледнеш
  • #5
    Евро Ганю ( преди 6 години )
    То и ние не сме очаровани от вашите возила. Като за евтин компромисен вариант някои модели биваха, но нищо повече. В последните години смъквате качеството и вдигате цените - какво може да се очаква? Табло от рециклирани бидони и фиеста за над 20 хилки? Че то само ка-то е по-голям *** от това.Мустангът изглежда добре, признавам ви го.
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ами по-рано Форд се правеха в Англия, Белгия и Германия, хората ги припознаваха като прилични автомобили европейски продукт. Сега се произвеждат в Испания, Румъния, Турция и Русия, изоставиха практиката най-евтин в класа си и просто загубиха чара си.
  • #3
    ElPatron ( преди 6 години )
    И тук става същото като в GM, Fiat-Chrysler, Renault-Nissan и пр. Идва човече-счетоводителче и почва да мисли само за икономии и печалби - как да пробутаме на народеца възможно най-евтино произведената кола на възможно най-високата цена. Тоя ХХакет преди е бил в Проктър и Гембъл и в няква мебелна компания... Фолксваген впрочем и те тръгват натам, откакто го няма дедо Пиех, който може да беше всякакъв, но беше перфекционист и държеше автомобилите да са добри, дори да не носят 29% печалба
  • #2
    Georgi ( преди 6 години )
    Сигурен съм, че горният танк, маскиран като кола замърсява много по - малко от всяко едно Ауди. Ироничният емотикон включен.
  • #1
    .. ( преди 6 години )
    А на кого е нужен F-150 Super Duty? Това возило е с по-голям и по-мощен двигател от 40 годишен ЗИЛ. Кому в Европа е нужно това "върхово" постижение на инженерната мисъл?
fallback
Последни