fallback

Ще се махне ли и Ford от Европа?

"Извънредно недоволни сме от резултатите там", призна шефът Джим Хакет и обеща основно преструктуриране

Шефът на Ford Джим Хакет обяви пред The Financial Times, че компанията е "извънредно недоволна" от представянето си в Европа и Китай, и че не е планирала "такъв род резултати". Изказването отново подхрани спекулациите, че американската корпорация може да последва примера на конкурента General Motors и да се откаже от бизнеса си на Стария континент. Последните информации накараха някои анализатори гласно да попитат дали Джим Хакет ще е шеф на Ford и през есента. Той отговори, че няма намерение да напуска. Снимки FORD MOTOR COMPANYКОНЦЕРНЪТ ОТ ДИЪРБОРН преди седмица намали прогнозната си печалба за годината, оправдавайки се с между 500 и 600 милиона долара щети от наложените от Тръмп мита върху стоманата и алуминия, още 200 милиона от възникналите впоследствие тарифи, засягащи китайския бизнес, и освен това с голям пожар при един от поддоставчиците. КОРИГИРАНАТА ПРОГНОЗА е за доходност на акция между 1.30 и 1.50 долара, вместо първоначално заложените 1.45 до 1.70 долара. Освен това Ford предупреждава инвеститорите, че ще прибегне към основно преструктуриране на бизнеса си, което ще струва внушителните 11 милиарда долара в рамките на три години. Според компанията това преструктуриране включва "промяна на бизнес моделите чрез прехвърляне на капитал към възможностите с висока възвръщаемост", както и чрез преразглеждане на стратегическите партньорства. Лаконичното и лишено от детайли съобщение бе посрещнато остро от Уолстрийт и мнозина анализатори директно попитаха дари Хакет ще остане на поста си до края на годината. През 2017 той замени Марк Фийлдс, освободен тъкмо защото плановете му за преструктруриране на гиганта разгневиха акционерите. Бил Форд и Джим Хакет с новия Ford Ranger. Занапред компанията планира да продава само пикапи и SUV в Северна АмерикаКОМПАНИЯТА Е ТВЪРДО РЕШЕНА или да съживи слабо представящите се направления, или да се отърве от тях, обяви финансовият директор на Ford Боб Шенкс. "Ние плуваме във водата с тежести на краката, и до доста големи", заяви Шенкс, цитиран от The Financial Times. "Искаме да се освободим от тях, така че истинската мощ на тази компания да си проличи".Все още обаче няма дори намеци за кои точно "тежести" става дума, и дали това включва европейския бизнес на Ford. Шенкс каза само, че "очевидно европейският ни бизнес изисква основно преобразяване и префокусиране, особено при текущите вече ефекти от Brexit. Това преобразяване вече започва". "НАЙ-ГОЛЕМИЯТ НИ ПРОБЛЕМ е във Великобритания", добавя Джим Фарли, шефът на Ford по глобалните пазари. "През 2016 спечелихме 1.2 милиарда долара в Европа, и по-голямата част от тях дойдоха от Великобритания. Но Brexit и трайно отслабената британска лира са сериозен насрещен вятър за европейския ни бизнес. Агресивно намаляваме разходите и търсим по-висока капиталова ефективност". В ЕВРОПА ПРЕЗ ПЪРВОТО ПОЛУГОДИЕ на 2018 продажбите на Ford са спаднали с над  4% на фона на растящ пазар. Едната причина е сривът на пазара във Великобритания - над 7% за полугодието. Другата - че основни модели като Focus и Fiesta бяха твърде остарели и очакваха нови поколения (новата Fiesta вече е на пазара, а новият Focus се очаква наесен). Ford си остава третата най-продавана марка на континента, след Volkswagen и Renault. Новият Focus, за който във Ford Europe се надяват да раздвижи продажбите им от есентаВ БЪЛГАРИЯ МАРКАТА дълги години бе сред лидерите, но после позагуби позиции и през 2016 бе десета по продажби, а през 2017 - седма, далеч зад лидерите Dacia, Renault и Kia. Вероятно това е била една от причините преди година германският бизнесмен Филип Пфое, дългогодишен вносител на марката у нас, да продаде бизнеса на японската Sumitomo Corporation.  Много анализатори подозират, че Ford тръгва по пътя на General Motors, която под ръководството на Мери Бера безмилостно оряза всичките си губещи или с ниска печалба бизнеси, и се оттегли напълно от Европа с продажбата на Opel на PSA. Славни някога марки като Saab, Pontiac, Oldsmobile и Saturn престанаха да съществуват. В резултат GM днес е далеч по-печеливша, но и несравнимо по-малка отпреди. Гигантът, който осем десетилетия неизменно бе най-големият автомобилен производител в света, днес е извън челните три. "Мото Пфое" бе сред пионерите на автомобилния бизнес в България след промените. Преди година обаче Филип Пфое (вдясно) продаде бизнеса на японската корпорация SumitomoFORD НЕОТДАВНА ОБЯВИ, че ще престане да продава седани на американския пазар и ще се фокусира изцяло върху по-доходните пикапи и SUV. Мнозина анализатори обаче определиха като като краткосрочно и дори късогледо решение. В момента лъвският пай от приходите на Ford идва от един модел - сериите F150, и от един пазар - американския. Оттегляйки се от останалите обаче, компанията става твърде уязвима. В разгара на кризата през 2008-2009 например тъкмо Европа и Китай бяха сламката, която позволи на гиганта да избегне банкрута, сполетял GM и Chrysler. От машини като F-150 Super Duty идва огромна част от печалбата на Ford в момента. Съсредоточаването само върху тях обаче ще направи компанията твърде уязвима при резки промени на пазара - примерно поскъпване на гориватаОсвен това самият американски пазар е чувствителен към цените на горивата. При последния им пик например интересът към пикапи и големи всъдеходи рязко спадна и в продължение на няколко години най-продаваните модели в САЩ бяха леки коли, и особено хибриди. Като се отказва от този сегмент, Ford на практика остава без алтернатива при нова криза.  

Тагове: Ford F-150
fallback
  • #16
    Анонимен ( преди 6 години )
    ФаТк, пак нещо не си разбрал. Форд са продали с пет хиляди повече бройки в Германия от БМВ. С оглед на факта, че едните продават Фиести по 12 000 евро, а другите - при средна цена 43 000 евро, би трябвало да са продали не с пет, а с петдесет хиляди повече. И пак няма да ги изместят, щото просто не са на един пазар.
  • #15
    До Факт! ( преди 6 години )
    Доше, отпуски за теб няма ли, бе брат? Нещо съвсем си се спихнал и изнервил.И оглупял.
  • #14
    Факт! ( преди 6 години )
    Ми виж у другата статия бе ка.н! Има я по надоле некъде.
  • #13
    Макт ( преди 6 години )
    Eй, Факт, къде си бе? Липсваха ми коментарите ти от паралелната реалност. Там, викаш, Форд изместили БМВ? Брей, брей :D
  • #12
    Loco ( преди 6 години )
    Да намерят един читав инвеститор за Ford Europe, както направиха с Volvo и JLR. И двете компании разцъфтяха, откакто не ги управляват мозъците от Детройт
  • #11
    Loco ( преди 6 години )
    Абе и това пътно поведение, което беше първокласно при първия Фокус, бая се разми след това. Просто на ония ентелекти зад океана не им се занимаваша с ЕВропа - труден пазар, ниски маржове - и затова занемариха иначе доброто поделение. Ж
  • #10
    Факт! ( преди 6 години )
    Да ще се махнат на 30 февруари слетобяд.Те изместиха БМВ на немския пазар ама ще се махат.Немците още бълнуват за някакви доминации в автомобилостроенето.То не закриваха Тесла то не закриваха Форд.Немски клоуни!
  • #9
    До Станчев ( преди 6 години )
    Има - пътно поведение и обратна връзка.Всичко друго твърдо е както казваш. Особено интериор, седалки, ергономия.
  • #8
    Станчев ( преди 6 години )
    Няма обективен измерител, по който Мондео е по-добър от Пасат, а Фокус - по-добър от Голф. За Транзит-а, Форд и VW подписаха меморандум за сътрудничество. Примерно, 4х4 задвижването в следващия Транзит ще идва от VW.
  • #7
    Might ( преди 6 години )
    Ам да и не Mondeo, Focus,Fiesta Transit са винаги по-добър избор от конглокентните модели на Opel, Renault, Peugeot дори и VW Group (освен последните Skoda-и ) Японците винаги се били леко по-скъпи и с по-кофти качество на материалите в интериора.
fallback
Последни