fallback

Най-надеждните японски двигатели в историята

Тези три мотора се отличават с изключителна здравина и носят на тунинг

Японските автомобили са на почит на всички световни пазари, и то най-вече заради издръжливите им двигатели. Експертите от изданието OAnews са се заели с трудната задача да определят трите най-качествени и най-надеждни мотора, предлагани от производителите от Страната на изгряващото слънце.

     На първо място в тази класация попада силовият агрегат Honda K20 VTEC. Този 2,0-литров мотор развива мощност от 225 к.с., като се поставя на модела Honda Civic Type-R. По-късно двигателят е използван и за британския Lotus Elise, а негова разновидност се среща и на някои модели на Lada.             Втората позиция е за Nissan SR20VET. Неговите паспортни данни показват, че той може да развие 276 к.с. Едно от основните му достойнства е, че тази мощност може да бъде увеличена и затова моторът е един от любимите на тунинг-специалистите. Промените по агрегата по никакъв начин не се отразяват на неговата издържливост.      

Трети са нарежда Toyota 2JZ-GTE, който се е превърнал в легенда благодарение на универсалните си качества. От този мотор специалистите са „изцеждали” дори 1000 к.с., като са оставали поразени от неговата устойчивост. Двигателят се поставя предимно на „напомпаните” версии на моделите на Toyota.

Той е предпочетен пред други два не по-малко надеждни агрегата на същия производител - Toyota 3S-GTE и Toyota 3UZ-FE. Първият от тях е създаден с помощта на специалисти от компанията Yamaha, докато вторият е познат от моделите на луксозния бранд Lexus.

Снимки: Производителите

fallback
  • #18
    Бат Рамбо ( преди 4 години )
    Дам на времето правеха двигатели за коли. Сега правят двигатели за косачки. Някой модели вече дори нямат 4 цилиндрови двигатели в гамата. Някой писа за новите Хонди. Не знам дали знаете, че 1.5Т 173 и 193 кс вкарва стабилни количество бензин в маслото и разбира се според производителя това не е проблем. Само дето се качва нивото на маслото и качеството му се влошава много по-бързо. Пък после сменяйте масло на 20к км сервизен интервал.
  • #17
    ..... ( преди 6 години )
    VVT-i, or Variable Valve Timing with intelligence...
  • #16
    жик-так ( преди 6 години )
    Lexus - стил, качество и престиж!
  • #15
    Абе ( преди 6 години )
    Хвали Японско!Карай Немско!
  • #14
    Анонимен ( преди 6 години )
    Мазда роторните легенди,най добрите и най производителните,за звукът няма да говорим,да 2JZ,4G63,k20 и чудовищните Нисани-супер са,но друго си е Цар Кола RX7!
  • #13
    Анонимен ( преди 6 години )
    Който разбира - на японско се спира!Който не отбира - на немски дарак си умира!
  • #12
    Допотопни дараци ( преди 6 години )
    А кой стана победител в най-иновативния автомобилен шампионат Формула Е!!!
  • #11
    Анонимен ( преди 6 години )
    Аз карам К20, макар и по-слаба версия, но мога да кажа, че само човек, който не е запознат с този двигател, може да твърди, че е ***! Двигателят е толкова технологичен, макар и конструиран преди повече от 15 години, че дори съвременните немски двг са като динозаври пред него!
  • #10
    2втек ( преди 6 години )
    А ние се смеем на Санчо Жълтура и си караме японките без проблеми!
  • #9
    Санчо Жълтура ( преди 6 години )
    Уникални ***. Целият свят се смее на японските щайги.
fallback
Последни