fallback

Новата Kia Ceed: запетайката променя всичко (тест)

"Европейският" хечбек на корейците е загубил не само апострофа в името, но и повечето си недостатъци

Ако някой се захване да прави класация на най-абсурдните автомобилни имена, Kia Cee-апостроф-d заслужава да е минимум в челната петица. Оставете настрана нелепия препинателен знак. Но и самото име - съкращение от "Community Europe - European Design" - не говори за кой знае какъв прилив на вдъхновение.           ИСТИНАТА Е ОБАЧЕ, че под глупавия етикет се крие една от най-смислените коли на последното десетилетие. Допреди Ceed Kia бе просто бюджетен компромис от Изтока. След него се превърна в мейнстрийм бранд, пълноценен конкурент на европейците и японците. А сега, 12 години по-късно, идва време и за следващата крачка. Kia иска третото поколение на Ceed да е не просто изгодно предложение, а една от най-добрите коли за каране в своя клас. И даже е склонила да я разтовари от проклетия апостроф за целта.     Снимки: КОЛЕЛА

НАПОСЛЕДЪК ВСЕ ПО-ЧЕСТО компаниите взимат един остарял модел, променят леко тенекиите, добавят по-голям дисплей - и ето ви го новия модел. Тук не е така. Cееd е с абсолютно същата дължина като предишния, но със съвсем други пропорции, и върху изцяло нова платформа.             ДИЗАЙНЪТ НА СТАРОТО поколение лесно се харесваше. Новият изисква привикване, но според нас ще остарее по-добре и няма да омръзва. Предната решетка е директно намигване към спортната Kia Stinger. Четирите светодиода на дневните светлини са извадени от бронята и вградени във фаровете - доста по-добро решение. Отзад CEED е по-изчистен и изглежда по-широк. И всъщност наистина е - с 2 сантиметра. Освен това е станал и по-нисък - цяло чудо в епохата на кросоувър заразата.            ИНТЕРИОРЪТ СЪЩО СЕ Е ИЗКАЧИЛ едно-две стъпала по стълбицата. Не бихме го нарекли смел или вдъхновен - но за сметка на това е изчистен, удобен и практичен. Приятно меките материали ще засрамят повечето конкуренти. Мултимедията ползва 7- или 8-инчов сензорен екран, навигация от ТоmTom и като цяло е доста интуитивна.             В ПО-ВИСОКИТЕ НИВА на оборудване това е най-технологичната Kia до момента, и първата с адаптивен круиз контрол. Способна е даже да следва сама пътя, ако се разсеете и за момент пуснете волана. Но това все пак е система за безопасност, а не автопилот. Допълнителните екстри включват също отопление и вентилация на седалките, аудиосистема от JBL и дори задни дневни светлини - нелоша идея. Според Kia това е хечбекът с най-много място за краката, и с втория най-голям багажник след Peugeot 308 - общо 395 литра. Комби версията дава 625 литра, повече дори от Skoda Octavia.             НО ИСТИНСКАТА РЕВОЛЮЦИЯ е настъпила в пътното поведение. Старият Cееd беше по-скоро инертен.  Новият иска направо да се мери с VW Golf и Ford Focus. Предното окачване е втвърдено с 40 процента. Задното, все така независимо, е станало с 10 на сто по-меко. Изобщо тук инженерите са се опитали да постигнат сложна кръстоска - кола, която едновременно да е приятна за шофьора и да не вади пломбите на пътниците. За наше учудване до голяма степен са успели.             ВОЛАНЪТ Е НЕСРАВНИМО по-бърз и директен отпреди. CEED е пъргав в завоите, а недозавиването идва късно. Дори на тази малка картинг писта в Алгарве колата не се изложи, макар да не е мислена точно за спорт. Пробвахме внезапна смяна на лентата при висока скорост и с изключено ЕSP - никаква драма. Шасито е по германски добре настроено. Впрочем това е изцяло европейска кола - замислена във Франкфурт, проектирана в Рюселсхайм и произведена в Жилина, Словакия.               ЗАСЕГА ИЗБОРЪТ Е от пет двигателя. Базовият модел идва с атмосферен 1.4 бензин със 100 коня, от който нямаме впечатления. Следва трицилиндровият турбобензин със 115 - пъргав и весел, макар и не съвсем рафиниран мотор. Има два 1.6-литрови дизела, със 115 или 136 коня. И накрая идва най-новият, и най-добрият според нас двигател - 1.4 турбо със 140 конски сили и над 240 нютонметра въртящ момент. Той най-добре пасва на това доста динамично шаси, и даже при доста агресивно каране ни даде разход от 7 литра на сто. Това е много приличен показател, още повече, че тествахме версия със 7-степенния автоматик с двоен съединител. Към края на годината ще се появи и първият Ceed с "мека" хибридна система - първоначално за дизеловия мотор.              СЕЩАМЕ СЕ САМО ЗА ДВА МИНУСА. Единият е шумоизолацията, която е на средно равнище и подчертано отстъпва на тази в Golf. Втората се отнася до цената. Точните числа ще са достъпни чак към август, но отсега можем да предвидим, че новият Ceed ще е забележимо по-скъп от стария - и вече доста близък до Golf. Представете си нещо от порядъка на 45 хиляди лева за добре оборудвана кола с по-мощния бензин. Разбира се, това донякъде ще се компенсира от двата познати коза на Kia - 7-годишната гаранция и по-богатото оборудване. А също и от факта, че най-после ще сте в състояние правилно да произнесете името на колата си.              Kia CEED 1353 куб. см работен обем (турбо) 140 к. с. максимална мощност 242 Нм макс. въртящ момент 205 км/ч максимална скорост 9.2 секунди 0-100 км/ч      

fallback
  • #9
    Shumi ( преди 6 години )
    То Брравото е ясно,че няма стигане ами аз с Дукатото ми ще го късам!
  • #8
    Анонимен ( преди 6 години )
    Баце, единствената причина да караш 10-годишен фиат е, че не си успял да събереш дори за дачия или опелче :)
  • #7
    Анонимен ( преди 6 години )
    И пак Лед фарове, че да заслепяваш насрещните.
  • #6
    Анонимен ( преди 6 години )
    Старата е по-красива. Повечето нови коли погрозняха.
  • #5
    Владо ( преди 6 години )
    Дааамммм.Докато в клетата ни родина кисело гъзарче с 6 годишен немски премиум за 15 к лева го смятат за велик,а нормален човек с нова кола за 30 к лева го смятат за заблуден ***, нещата ще са си така...И няма да се оправим скоро - народопсихология...
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    жал ми е за собствениците на нови автомобили от средния клас за 45 000 си вземаш премиум и се радмаш на живота и удовобствието от шофирането
  • #3
    до фиатчето ( преди 6 години )
    Тая киа е на светлинни години от твоя закърпеняк.150 коня на фиатче ли, бе? Държиш ли си вратите като караш?И аз съм имал фиат. 150 не съществуваше като цифра в него. 140 и то километри в час. Електрониката му се нулираше редовно вкл и километража. По едно време не излизаше от сервиза и се отървах от него. 5 пъти правих климатик, дадах 1000лв+ и пак не работеше. Сервото и то редовно се скапваше. Изобщо НИКОГА повече италианска кола!
  • #2
    ogalb ( преди 6 години )
    Отпред Форд, отзад Опел.Харесвам!
  • #1
    de ( преди 6 години )
    смислен избор.. дано само не се изложат много с цената..досега на сийд му липсваше приличен мотор.. сега са оправили тази дупка..
fallback
Последни