Изследването засяга коли на старо, произведени през периода 2010-2016 г.
Любопитно изследване направиха експертите на агенция Autostat, чиято цел беше да открият при кои марки се дават най-големи отстъпки при закупуване на автомобил на старо.Оказва се, че 77% от хората, продаващи своите коли са готови да направят отстъпка. Около 21% твърдят, че няма да намалят посочената цена, докато останалите 2% се колебаят и не могат да да отговарят категорично на въпроса.Оказва се, че най-склонни на максимална отстъпка са продавачите на Nissan, които са готови да свалят до 10,5% от цената. Следват тези на Chevrolet (9,1%) и Mitsubishi (8,4%). На обратния полюс, тоест най-неостъпчиви, са продаващите Mazda (3,8%), Volkswagen (3,7%) и Lexus (3%).Средно купувачите на коли втора ръка могат да се надяват на 6% отстъпка от цената. Най-неостъпчиви са продавачите на автомобили от средни ценовия сегмент, които са склонни да свалят едва 3,7. При масовия и при премиум сегментите отстъпките са съответно 5,7% и 6,1%.В допитването са участвали общо 21 000 собственици на автомобили, които са пуснали в продажба своите коли, произведени през периода 2010-2016 г.