След като обнови своите модели, във високата средна класа сега води Audi, но от BMW се надяват, че това е временно, само до появяването на новото поколение на Серия 5.
За първите 11 месеца на миналата година са били продадени 229 000 Audi A6, 226 000 BMW Серия 5 и 184 000 Mercedes-Benz от Е-Клас. Дали обаче предимството на Audi ще остане за по-дълго?
Сега в Мюнхен и Щутгарт готвят новите поколения на Серия 5 и Клас Е. И двете фирми се заканват да донесат на пазара ново качество. При това не става въпрос само за по-добри материали или изработка. Говори се за най-високи технологии и системи, които да убедят купувачите защо трябва да плащат повече за автомобил от по-висок клас.
Новото BMW Серия 5 с фирмено обозначение F10 вече бе засечено на пътя по време на тестове. Знае се и това, че от Баварската фирма са подготвили няколко нови неща, които ще представят с новата „петица”. Изцяло ново например ще бъде окачването на автомобила. Съвсем нова ще бъде и скоростната кутия от ZF с осем степени.
Автомобилът ще бъде със системата Dynamic Performance Control, която активно ще променя съотношението на въртящия момент предаван към двете задни колела по време на завой. Вече се знае, че при новата Серия 5 ще има и хибридни версии.
Следващото поколение на Серия 5 ще представи и нови бензинови двигатели с директно впръскване на горивото. Нови неща ще видим и при познатите турбодизелови двигатели тип common-rail.
Дизайнът на новата „петица” е дело на Адриан ван Хойдонк (Adrian van Hooydonk), а на пазара трябва да я видим през пролетта на 2010 г.