fallback

Кога е оправдано използването на ръчни скорости при атоматична кутия?

Има ситуации, при които е по-добре водачът сам да сменя предавките

При мното нови модели автоматичната трансмисия има много полезна опция – ръчна смяна на предавките. В същото време обаче малцина шофьори се възползват редовно от нея. При какви ситуации е добре да се случва това?На първо място, трябва да се отбележи, че под термина „автоматична трансмисия” се разбира класическия хидротрансформатор, както и роботизирана скоростна кутия, тъй като при тях съществуват предавки. При вариатора няма смисъл да се говори за подобно нещо, тъй като там предавките са виртуални. Те просто не същестувавт при този механизъм.Най-често ръчното превключване на скоростите при автоматична кутия се приема от водачите като чисто спортна опция. С нейното активно използване шофьорът може да разкрие спортния потенциал на колата си и съответно да ускорява по-бързо. Това обаче се случва наистина, само ако човекът зад волана знае как да използва тази опция.Ако се премахне състезателния елемент, то има още няколко случая, в които е по-добре шофьорът сам да сменя предавките. Първият е включване в магистрала, където автомобилите се движат със значително по-висока скороста. Тогава идващият от второстепенен път водач трябва да ускори възможно най-бързо, за да не пречи на останалите.

Тагове:
fallback
  • #11
    Doksiciklin ( преди 5 години )
    Карайте си тъпите автомати.... с ръчни скорости ще ми дишате прахоляка. Единствено е удачен за задръстванията.
  • #10
    Анонимен ( преди 5 години )
    Ръчните скорости не са по добри или по бързи.С напредването на годните започват да изчезват. Обаче остават едни хора за които карането на кола означава ръчни предавки.Същото е и с готвенето.Може да си го купим и да го претоплим обаче е по готино когато сами си го сготвим, нали? Ето затова някои хора обичат ръчките,не ги съдете.Въпрос на гледна точка е
  • #9
    до тираджия ( преди 5 години )
    Добре, синко, ще следвам указанията ти за живота и може би ще преуспея, като теб и ще карам голяма и мощна машина - ТИР! До тогава като по-глупав ще оставя автоматиката да си върши работа, а за волана и *** ми не мисли, не съм казал, че не ми е приятно да оперирам с тях ;)
  • #8
    тираджия ( преди 5 години )
    Сигурно ти е много неприятно, че трябва през цялото време, за всяко малко завиване да въртиш волана. Пък *** колко е досадно да натискаш всеки път. Аз не се дърпам по светофарите, момко. Карам голяма и мощна машина и ръчката ми дава КОНТРОЛ. Като ти е неприятно просто сядай на някоя друга седалка.
  • #7
    Анонимен ( преди 5 години )
    До тираджия с много км.: невероятно удоволствие ти доставя да натискш по 1000 пъти на ден съединителя в задръстванията, а извън града на мен ми е много неприятно, когато предприемам изпреварване и колата сваля 2 предавки и прави БАУ, в перфектен синхрон на обороти без предърпване без усещане, че изнасилваш съединителя, без междинна газ и т.н. А когато на светофара някой се прави на бърз е много неприятно да го дърпаш с по една кола разстояние точно когато използва съединителя...
  • #6
    тираджия с много км. ( преди 5 години )
    За какви ръчни управления им говорите!? Те се чудят защо трябва да внимават и да въртят волана постоянно, вие за ръчни скорости..Автоматикът е като надуваемата жена - става, ама няма удоволствие...
  • #5
    peter ( преди 5 години )
    Тая статия вземете да я изтриете... да не се излагате повече.
  • #4
    младен ( преди 5 години )
    "При вариатора няма смисъл да се говори за подобно нещо, тъй като там предавките са виртуални."
  • #3
    Анонимен ( преди 5 години )
    Малко времи не кипели сте ги писали. Мога да контролирам смяната на предавките с газта, като например влизане на магистрала - в зависимост от това колко газ подам, колата ще остане на сегашната, ще свали с една, 2 или дори 3 предавки при kick down. Същото важи и за изпреварване, всъщност там се усеща най-много. За загуба на сцепение не знам как точно ще стане, може и да сте прави. Всъщност единственото място, на което може да помогне ръчния режим е планината, но там и S се справя идеялно.
  • #2
    Анонимен ( преди 5 години )
    Никога не ми се е налагало. Новите коли имат бутон зад *** на газта като натиснеш до долу ти сваля предавка, така че защо да го правя с ръчни скорости?
fallback
Последни