Компанията Lamborghini ще продължи да използва атмосферните V10 и V12 двигатели при бъдещите си модели от клас „суперспорт”. Това са са следващите поколения на купетата Huracan и Aventador, на които няма да се поставят тубомотори или агрегати с по-малък брой цилиндри, съобщава Autocar, като се позова на техническия директор на марката Маурицио Реджиани.
„Всеки автомобил си има собствена мисия, като в зависимост от нея ние избираме и съответния двигател. За Urus ще продължим да използваме турбомотори, но за суперколите ни ще залагаме само на атмосферни агрегати. Съответно те ще станат част от хибридни системи, за да могат да отговарят на екологичните изисквания”, обясни Реджиани.
Първата хибридна суперкола на италианците ще стане именно следващото поколение на Aventador, което ще се появи през 2020 или 2021 г. След него ще излезе и електрифициран Huracan.
Увеличението на теглото заради добавянето на електромор и акумулатори ще бъде компенсирано с използване на нови композитни материли. Те вече се разработват от инженерите на Lamborghini с помощта на учени от Технически институт на Масачусетс. Един от новите материали ще може да събира електроенергия и да служи като свръхпроводник.
Първият автомобил, демонстриращ новите технологии, е концептуалната суперкола Terzo Millennio (на снимката), представена от Lamborghini през ноември 2017 г. Машината получи електрически силов агрегат, зареждан от суперкондензатори, вградени в каросерията.
Снимки: Lamborghini