fallback

Каква е реалната цена на Tesla Model 3?

От всяка продадена бройка компанията на Мъск печели най-малко 7000 долара

Широко разспространено е мнението, че Tesla произвежда електрически автомобили на загуба, особено що се касае за новия Model 3. Ако се вярва на публикацията на WirtschaftsWoche обаче, това съвсем не е така. Иженери от компанията разказват пред изданието, че една "тройка" излиза на производителя 28 000 долара - 10 000 за производствени разходи и 18 000 за материали и други разходи.По този начин производителят печели минимум 7 хиляди долара от една бройка. Както се знае базовият Model 3 струва 35 000 долара, но все още не е на пазара, защото производството му трябва да започне следващата година. Задега най-евтината версия на модела е Tesla Model 3 Long Range за 49 000 долара, плюс Tesla Model 3 Long Range AWD и Tesla Model 3 Performance съответно за 54 000 и 78 000 долара.Как Tesla е успяла да направи производството на "тройката" толкова изгодно със сигурност не е ясно, но вероятно отговорът се крие в спада на цената на кобалта, което е важен и скъп компонент, съставна част от литиево-йонните батерии. Според съобщенията в медиите, Tesla и Panasonic са разработили метод, който позволява да се икономисат до 75% от кобалта при производството на батерии. Ако това е така, компанията наистина е успяла да намали разходите и да увеличи приходите."Ако Tesla успee да достигне ниво на производство на Model 3 от 10 000 бройки на седмица, този модел ще има значителен положителен принос за доходите ", казва служител на компанията  пред изданието. Според независими експерти обаче, всъщност Tesla печели малко от Model 3. Необходимо е да се вземат предвид разходите за транспорт, поддръжка и значителни инвестиции в разширяването и модернизацията на производството, което в момента се прави много активно. 

Тагове: Tesla Model 3
fallback
  • #7
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Няма да е лошо да пишете ник, за да ви се отговаря. До Анонимния от преди 12 минутиВ момента най-евтиния модел 3 на пазара е с лонг рейндж - друг не се произвежда, следователно WirtschaftsWoche са могли да разглобят и изследват само него. След като са определили цена за производството 28 000, а той струва 49000 значи печалбата на Мъск е 21 000 - елементарна математика за третокласник Това между прави норма на печалба 75%, дето и в наркобизнеса го няма - средното за индустрията е около 7%...
  • #6
    Анонимен ( преди 6 години )
    Последен напън за донадуване на балона, тази компания ще колабира по-бързо и от Енрон...
  • #5
    Анонимен ( преди 6 години )
    Тинтири къде по-точно видя че печелят по над 20К от Модел 3 освен във въображението ти или някоя фалшива новина
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    пирамиди фараони и балъци за милиони
  • #3
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ами ако не бяха на загуба когато продаваха за по 120000 по няма и 50К на година сега нямаше да имат най-голямата фабрика за батерии и най-голямото производство на електромобили което в момента е общо за 3те модела 5500 на седмица а есента ще достигне 8000 на седмица и тази година най-вероятно ще се изравнят с Шкода по приходи ама все ще се намерят баламурници дето още не са разбрали
  • #2
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Ахахах и от кога цената на кобалта пада? УВЕЛИЧЕНИЕТО му е над 10 пъти, но карай :) Даже утвърден производител като Порше, който ползва масова техника от концерна майка за популярните си модели постига по 17000 долара печалба тука тесляците правели по над 20000 :) Сега остава да намерите и някой балък да повярва, щото даже Свети Мъск каза, че производството на модел 3 води компанията към фалит и не могат да си позволят производството на "евтиния модел" за това предлагат само с "лонг рейндж" :)
  • #1
    Жоро Дизела ( преди 6 години )
    Баси вица, тези не можаха при коли струващи над 120000 долара да излезнат на печалбва, сега при колли 35000 щели да правят.... смях, ама вярващи баламурници ще се намерят....
fallback
Последни