fallback

Защо капачката за горивото не е от една и съща страна?

Разположението на входа към резервоара е една от големите мистерии на автомобилното производство

Защо капачката на резервоара е от различна страна при всяка кола? Този на пръв поглед банален въпрос заинтригува американското издание AllstateBlog, което се зае да проучи въпроса и се свърза с повечето водещи производители. И установи с изненада, че всъщност няма верен отговор.

Вероятно ви се е случвало, ако карате нова или чужда кола, да се зачудите на бензиностанцията от коя страна на колонката да спрете. Напоследък все повече производители улесняват шофьора, като слагат една малка стрелкичка върху прибора за нивото на горивото. Защо обаче те не могат да решат кардинално проблема и просто да започнат да монтират капачката от една и съща страна?

При повечето съвременни автомобили една малка стрелкичка върху датчика за горивото показва от коя страна е капачката

Причините всъщност са няколко, и всеки производител цитира различни. Едната е, че всеки автомобил има своя уникална архитектура и понякога за дизайнерите е по-лесно да сложат тръбата за резервоара отляво, а друг път - отдясно. Или даже под задния номер, както бяха постъпили конструкторите на митичния Москвич 412 - донякъде интелигентно решение, защото така можеш да зареждаш удобно от всяка страна на колонката, но доста компромисно от гледна точка на сигурността, защото всеки удар отзад на автомобила заплашваше да засегне резервоара.

При Москвич 412 и производните му входът за резервоара бе под задния номер - удобно, но неособено безопасно решение

При новите автомобили позицията на резервоара все повече зависи от изискванията за сигурност. Днешните норми предвиждат тръбопроводът да е разположен в най-широката част на автомобила, далеч от предвидените за деформация при сблъсък зони, и на сигурна дистанция от нагорещените тръби на изпускателната система и от електрически кабели.

Има и друг фактор, който може би е от значение: ако при всички автомобили капачките бяха от една и съща страна, половината колонки на бензиностанциите биха станали неизползваеми, а опашките щяха да се удвоят.

 

Тагове:
fallback
  • #7
    Анонимен ( преди 6 години )
    Най готиното място за капачка на резервоара съм виждал при Jaguar XJ / оригинала /
  • #6
    GTE ( преди 6 години )
    На мен никога не ми пречи това, че капачката ми е от дясно, да спра от дясната страна на колонката и да изтегля маркуча през задния капак. Е има малко еквилибристика, но това не ме спира при наличие на празна колонка да се редя на друга, която е от страната на капачката ми
  • #5
    Loco ( преди 6 години )
    При москала беше удобно в смисъл, че отвсякъде стигаше маркуча. Ама всеки път се закачаше щрангът в номера : D с две думи, като съветската техническа мисъл втора няма
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    пепе, я излез на улицата и погледни дали се слага откъм страната на шофьора. и ти се извъди писател... като чукчата :D
  • #3
    пепе ( преди 6 години )
    не гледам какво, пиша, точно наобратно :)
  • #2
    Пепе ( преди 6 години )
    Невероятно колко голяма статия, която нищо не казва.Най-елементарното и логично обяснение е че капачката се слага от страната на шофьора!При японските коли нещата изглеждат на обратно, но да не забравяме, че в япония колите са с дясна дирекция и обратно на нашето движение т.е. и те са на същия принцип. Никой няма да препроектира кола, заради мястото на резервоара и така!Просто и ясно!
  • #1
    ( преди 6 години )
fallback
Последни