fallback

Защо капачката за горивото не е от една и съща страна?

Разположението на входа към резервоара е една от големите мистерии на автомобилното производство

Защо капачката на резервоара е от различна страна при всяка кола? Този на пръв поглед банален въпрос заинтригува американското издание AllstateBlog, което се зае да проучи въпроса и се свърза с повечето водещи производители. И установи с изненада, че всъщност няма верен отговор.

Вероятно ви се е случвало, ако карате нова или чужда кола, да се зачудите на бензиностанцията от коя страна на колонката да спрете. Напоследък все повече производители улесняват шофьора, като слагат една малка стрелкичка върху прибора за нивото на горивото. Защо обаче те не могат да решат кардинално проблема и просто да започнат да монтират капачката от една и съща страна?

При повечето съвременни автомобили една малка стрелкичка върху датчика за горивото показва от коя страна е капачката

Причините всъщност са няколко, и всеки производител цитира различни. Едната е, че всеки автомобил има своя уникална архитектура и понякога за дизайнерите е по-лесно да сложат тръбата за резервоара отляво, а друг път - отдясно. Или даже под задния номер, както бяха постъпили конструкторите на митичния Москвич 412 - донякъде интелигентно решение, защото така можеш да зареждаш удобно от всяка страна на колонката, но доста компромисно от гледна точка на сигурността, защото всеки удар отзад на автомобила заплашваше да засегне резервоара.

При Москвич 412 и производните му входът за резервоара бе под задния номер - удобно, но неособено безопасно решение

При новите автомобили позицията на резервоара все повече зависи от изискванията за сигурност. Днешните норми предвиждат тръбопроводът да е разположен в най-широката част на автомобила, далеч от предвидените за деформация при сблъсък зони, и на сигурна дистанция от нагорещените тръби на изпускателната система и от електрически кабели.

Има и друг фактор, който може би е от значение: ако при всички автомобили капачките бяха от една и съща страна, половината колонки на бензиностанциите биха станали неизползваеми, а опашките щяха да се удвоят.

 

Тагове:
fallback
  • #27
    Европеец ( преди 5 години )
    "ЕврогАйците както винаги са наопаки на нормалните хора. Слагат капачката на обратната страна на шофьора. Що така бе ***? Що ги правите тези джендърски номера?"Ами замисли се малко!Като ти е капачката от страната на шофьора и спреш близо до колонката, как ще отвориш вратата да излезеш?!Затова е по-удобно да е от другата страна - спираш близо до колонката, а имаш достатъчно място да си отвориш вратата и да излезеш от колата, без да се отъркаш в мръсната колонка.
  • #26
    Европеец ( преди 5 години )
    Няма правило.Имам две коли, и двете европейски.На едната гърловината е от дясно, на другата - от ляво. Не съм погледнал дали има стрелкичка на таблото :), но всеки път се чудя "на тая кола от коя страна беше", макар да няма никакво значение.На ВСИЧКИ бензиностанции и колонки, маркучите стигат и до двете страни на колата - това в отговор на Красимир по-долу.И при това за ауспусите няма значение - на едната ауспуха е от ляво (гърловината отдясно), а на другата ауспуха е от дясно.
  • #25
    do : Д*Б* Л ( преди 5 години )
    джендъре, говоря за японските коли бе ***. естествено че еврогайските са наобратно и трябва да обикаляш като пумпал колата. джендърска раотъ разбираш ли.
  • #24
    Красимир ( преди 5 години )
    България е единствената страна в която маркуча на бензиностанцийте е метър и половина (1,5м) няма да е абсолютно никакъв проблем за нито от ляво нито от дясно ако си реновират малко мизерните бензиностанций!
  • #23
    Д*Б* Л ( преди 5 години )
    анонимнио, колко трудно е да погледнеш три коли на улицата, преди да пишеш глупостите си? В Европа капачката е отляво само на баба ти. Всяка компания е различна, и понякога дори всеки модел
  • #22
    Анонимен ( преди 5 години )
    джендъре ти австралиски ам.бреаж ли си,че ме караш да гледам австралийски ревюта?в европа сащ и т.н. капачката е отляво.точка.
  • #21
    ... ( преди 5 години )
    Японските са с капачки отляво, а немските - отдясно. Загледайте се утре и ще го установите. Просто и елементартно.А това, което е написал Пепе важи за ауспусите. Ляв вола, ауспух от ляво, да не пуши към пешеходците. Но говорим само за немските автомобили, понеже японските са проектирани за обратно движение и яуспусите им а отдясно.Говорим за нормални автомобили с 1 брой ауспух, не с 2.
  • #20
    Анонимен ( преди 5 години )
    джендъре,японските коли как са проектирани не е важно!важното е че от която страна е волана от същата страна е капачката. така че японците и за това просто нещо се оказват по-умни от повечето и най-вече от немцити.
  • #19
    Анонимен ( преди 5 години )
    Японските коли са проектирани с десен волан. Така че вие, които пишете, че японците са по-умни да сложат капачката от страната на шофьора, доказвате единствено, не че японците са по-умни, а че вие сте будали.
  • #18
    Фолк с японски ваген ( преди 5 години )
    Слагайте АГУ, тогава капачката за зареждане ще е където си я монтирате. ;)) За метанките няма да говорим.
fallback
Последни