fallback

4 признака, че е време да смените филтъра в салона

Експертите препоръчват тази процедура да се прави в сервиз

В началото на 2000-те години автомобилните производители започнаха да поставят в климатичната система специални филтри, защитаващи салона от прах, пясък и други мръсотия. Стандартният вариант на този елемент се прави от тънка хартия с електростатичен заряд, пропита със специален разтвор. След това се появиха още различни филтри, които защитават салона не само от пясък и прах, но и от вредните емисии, миризми и различни батерии.                Как да разберем, че филтърът в салона на автомобила ни е за смяна? Предлагаме ви 4 прости признака, които показват, че има проблем с този елемент и се налага той да бъде заменен.

Миризма в салона

Най-често за износването на филтъра може да се разбере по характерния мирис, който се появява в салона. Ако този детайл не е сменян от доста време, той става източник на неприятен аромат от натрупаната в него мръсотия. Срокът за смята на филтъра е посочен в инструкцията за ползване на автомобила – между 10 000 и 20 000 км пробег, в зависимост от модела.

Трява да се отчете, че този срок е определен от производителя с оглед на използването на колата в нормални условия. Ако живеете в гъстонаселен град и прекарвате много време в задръстванията, срокът на годност на филтъра може да се съкрати наполовина. А това означава, че той трябва да се сменя поне веднъж на 6 месеца.

Прах от въздуховодите

Понякога при включване на вентилацията може да се види дори с просто око, как заедно с въздуха в салона влиза и струя прах. Задръстеният филтър става благоприятна среда за поява на плесен и заедно с прахта и пясъка в купето влизат и бактерии. А те могат да бъдат източник на инфекциозни болести.

Проблем с вентилацията                Запушеният филтър влошава работата на системата за вентилация и намалява въздушния поток, който влиза в салона. Така през лятото се повишава температурата в автомобила, а през зимата отоплението работи по-зле. При това климатикът е подложен на допълнително натоварване, което се отразява на неговата работа и съответно на ресурса му. Така че не бива да се пести от смяна на филтъра, още повече че тя не е толкова скъпа. Не е за препоръчване този важен детайл да се чисти или измива. Ако е износен, той рано или късно ще престане да върши работа, затова е по-добре да се замени с нов.

Запотени стъкла

За проблем в климатика и системата за вентилация заради износен филтър може да се разбере и от изпотяването на стъклата. Това може да покаже и до каква степен е замърсен филтърът. Факт е, че свалянето на този елемент не представлява трудност, така че почти всеки може да види доколко той е увреден. Все пак при някои модели достъпът до филтъра не е толкова лесен и се налага свалянето на други елементи от салона. Затова е експертите препоръчват посещение в сервиз, където тази работа ще бъде свършена по-добре.

Снимки: Auto Rambler

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    За тия, дето казват, че не знаят за филтри, предпазващи от бактерии и, че били евтини, нека да си проверят варианта на филтър с активен въглен и после да говорят. За Астра Г (кола на 20+ години) е около 50-60лв ;-)
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Не знаех, че защитавал от "баъерии"
  • #9
    M ( преди 5 години )
    Аз го сменям веднъж на есен и веднъж напролет. А не на километри. Правя 25-30 хиляди на година.
  • #8
    K ( преди 6 години )
    Изтриха ми линка към сайта на Мазда. Не знам цена за смяна на филтъра на купето. 96лв смяна на масло и филтри.
  • #7
    K ( преди 6 години )
    Отговор> Не разбрах кое е 96 лв. в Мазда***И това не е само при Мазда и други го предлагат.
  • #6
    до: FenIX ( преди 6 години )
    Аз също го сменям при смяната на маслото, макар производителя да ми казва, че се сменя на всяка втора смяна на маслото или на 30 000 км. казано в километри. На толкова ми дават да сменям въздушният филтър, но аз и него го сменям на всеки 15 000 км.кое обаче е евтиното на филтъра за купето? Никак даже не е, ако си вземеш качествен, оригинален с активен въглен и покритие, което убива микробите преминаващи през него. Качествен филтър струва над 50 лв., а обикновените хартиени са по 10-тина лв.
  • #5
    FenIX ( преди 6 години )
    Аз го сменям при смяната на маслото. Цената е нищожна и човек няма смисъл да пести от това. А и като караш основно в града където въздуха е доста замърсен си е по-добре да се сменя по-често.
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    Не разбрах кое е 96 лв. в Мазда, самият филтър купе и смяната му ли? Ако е така хич не е евтино.
  • #3
    Анонимен ( преди 6 години )
    Учудвам се че точно Мазда дават такава цена предвид че са се прочули с кожодерията си. Но наистина повечето официални сервизи дават доста прилични цени за коли над 4 години за повечето стандартни ремонти. Особено ако нямаш откъде да си намиращ сам читави части на добра цена е супер удобно. Почти всички ти предлагат и ОЕМ и не ОЕМ част според бюджета ти и винаги имаш гаранция за ремонта. Моят опит показва че не излизат повече от 20-тина % по-скъпо от квартален сервиз и няма да те натоварят
  • #2
    К ( преди 6 години )
    Според ръководството за подръжка на моя автомобил, този филтър се сменя на 2 год. или 40 000км. На толкова се сменя и спирачната течност например. Ходете си веднъж годишно в оторизиран или друг сериозен сервиз, те си сменят каквото трябва. Оторизираните сервизи вече предлагат идентични цени с другите сервизи за коли над 5год. Например в Мазда, ако няма друго за смяна освен филтри и масло, цената е 96лв с в вкл. труд и материали.
fallback
Последни