Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Голямата грешка на Ford в Америка

Отказът от леките коли ще отвори пазарни ниши за китайците, предупреждава анализатор

Голямата грешка на Ford в Америка

Американският производител Ford прави голяма грешка, като се отказва от леките си автомобили на американския пазар, пише Ричард Трюърт в анализ за Automotive News. Компанията обяви, че в бъдеще ще залага основно на пикапите и кросоувърите си, и от цялата гама седани ще продава в Америка единствено Mustang (и евентуално една версия на Focus, която ще идва от Китай). Трюърт твърди, че този вакуум на пазара отваря вратата за нови играчи, най-вече китайски, които бързо ще заемат нови за тях ниши.

Ford взе лесното решение, което е и грешно

Винаги е имало и ще има пазар за икономични и достъпни автомобили, не само в Америка. Тези коли може да не носят големи печалби, но задължително трябва да присъстват при дилърите на Ford. Историята показва защо това е така.

В средата на 60-те години Toyota влезе в Щатите с модела Corona – компактен, икономичен и качествен модел, който беше и на достъпна цена. По това време Ford, General Motors и Chrysler не разполагаха с автомобил, който да противопоставят на Corona. И оттам последва успешното налагане на Toyota, а след това и на Lexus на американския пазар.

По-късно, Hyundai и Kia, влязоха на американския пазар с компактни и достъпни автомобили, използваха ги, за да развият бизнеса си и сега присъстват в почти всички пазарни сегменти. Доброволното изтегляне от автомобилния пазар не е правилно решение.

Ford трябваше да намери начин да печели от продажбата на компактни модели, макар и в по-малки количества. Дали Ford  не можеше да работи съвместно с GM или някоя друга компания, за да си поделят разходите за производство, доставки и дори създаването на обща архитектура за такива модели.

Резултатът няма как да не се хареса на клиентите: семпъл, надежден, безопасен и икономичен модел, чиято цел е да задържи клиентите верни на марката. Дали компании като Magna Steyr или AM General могат да произвеждат автомобили за Ford? Отговорът е доста лесен.

GM вече направи нещо подобно. Вместо да се изтегля от пазара компанията лансира хечбек с пет врати с марката Buick – Regal Sportback, както и комбито TourX. Защото клиентите търсят удобни и практични автомобили, това винаги важи. Така че, защо вместо да се отказва от Fusion, Ford не предложи на пазара европейската му комби версия?

Дори и при Mustang ще има проблеми. Въпреки, че моделът е популярен извън Щатите, продажбите му са скромни. Ford обяви, че продажбите са 125 809 коли в 146 държави за 2017 година. И въпреки, че развитието на двигателите и трансмисиите на Mustang може да бъде споделено като разходи с някои SUV модели със задно предаване и пикапи от серията F, пак е трудно да се оправдаят сериозните инвестиции, нужни за това развитие, с оглед на малкото продажби.

Трудната задача е да спасиш автомобилите, с които разполагаш. Защото трябва да намериш креативен начин да накараш клиентите да ги харесват.

Снимка: Automotive News

Тагове: ford mustang mondeo focus
0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Факт! ( преди 11 месеца )
    Чак па да не му пука пшреди години френските производители и в частност Пежо се развикаха срещу корейските производители срещу конглокенцията им.Макрон Микрон Меркел Мей като излезнат работниците на улицата нещата стават други.
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    Митата са маловажни. На ЕС не му пука коя марка продава коли, а къде ги произвежда. Тойота, Хонда, Киа - все комапнии, които имат производство в Европа. И въпреки това на Тойота продажбите са далеч от пика през 2008, Хонда са на половина от пика през 2007, а Киа се справят отлично. Не бъркайте японските с корейските. Японските са тези, които от 15 години забравиха да се грижат за клиентите си.
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Факт! ( преди 11 месеца )
    Тва са само кьорфишеци!Няма да стане никога щото японците ще залеят Европа със стоки а Европа у япония освен вино и сирене друго немое да изнесе.Кой е луд в ЕС да си фалира държавата!
  • #4
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 11 месеца )
    Само дето скоро ЕС подписа споразумение за свободна търговия с Япония и 2019 ще паднат митата и тогава ще стане ясно, кой какво и за колко го купува. Ама то се иска малко да се прочете преди да се дава мнение.
  • #3
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Факт! ( преди 11 месеца )
    Ми използва естествено и японците използват.А от шувенистични причини я Япония си купуват само техните бо.луци.Отде накъде тука ше продават да им пълниме гушите само!
  • #2
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    Значи, добре че европа използва регулаторни лостове за да ограничи инвазията на азиатските *** и да не стане това, което се случва на пазарите със свободна конкУренция... така ли? Браво мойче, убеди ме, че японските и корейските коли не стават за нищо ;)
  • #1
    9 rate up comment 17 rate down comment
    Факт! ( преди 11 месеца )
    Корейците а преди това японците излъгяха Света че правят качествени коли а всъщност правят ку.ници.Просто ги пуснаха по евтино и превзеха пазярите.Добре че ЕС има директиви и блокира жълтурите дя си развяват коня.