IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Напечатаните на 3D бутала - прищявка или иновация?

По-леки са, охлаждането и нагряването им стават по-равномерно, пестят пари и време

Напечатаните на 3D бутала - прищявка или иновация?

В епохата на повсеместно разпространение на 3D принтери с тях се опитват да отпечатат всичко възможно. Много производители на компоненти постепенно ги въвеждат в производството, но повечето се ограничават до части от каросерията и други незначителни резервни части.

Напечатаните бутала - прищявка или иновация?

Американската компания IAV Engineering се опитава да направи конструкцията на двигателя с вътрешно горене по-лека и иновативна. По-специално, тя се интересува от олекотяването на буталата - доста тежък цилиндричен детайл, който се движи във вътрешността на цилиндъра със скорост 12 м/с.

Основната разлика между иновативните бутала и традиционните е в кухините. Традиционните представляват излята цилиндрична заготовка, а иновативните са сложна структура със специален канал за охлаждане на главата, която се излага на най-големи натоварвания. Благодарение на тази структура буталото става по-леко с 25%, а охлаждането и нагряването му се извършват по-равномерно. Също така се намаляват триенето и така наречените загуби на паразитни мощности.

Напечатаните бутала - прищявка или иновация?

Според търговския директор на IAV Engineering Робърт Долан, намаляване теглото на буталото води до други предимства - това е ефектът на доминото. По-лекото бутало означава, че мотовилката и коляновият вал, както и други части, също могат да бъдат направени с по-ниско тегло.

Долан казва, че направата на такова иновационно бутало и пускането му в работно състояние отнема на автомобилните производители средно до 12 седмици. Една от тях отива за чакане на производството и доставката. При тестовете буталото се настройва, променя се дължината на хода му, понякога дори диаметъра, както и други параметри. Триизмерният печат може да съкрати тези срокове до минимум, ако инженерите знаят всички необходими изходни данни за крайния продукт.

Едно от основните предимства на отпечатаното бутало пред излятото според Долан е възможността за по-ефективното му охлаждане. В главата на буталото има специален канал за охлаждане. По-ниската температура на буталото позволява да се увеличат оборотите на двигателя, без да се нанасят вреди на "здравето" му.

Напечатаните бутала - прищявка или иновация?

Компанията провежда тестове на два вида бутала - за дизелови и бензинови двигатели. Не е тайна, че те доста се различават по характеристики поради разликата в принципа на работа на двата вида двигатели. В бъдеще IAV Engineering планира да отпечава двигателни блокове, турбини и компресори. Освен това компанията има и клиентски програми. По-специално, тя е приложила отпечатани глави на цилиндрите върху сериен двигател, като по този начин е намалила общото му тегло с 30%, а температурата на изпускателния клапан с 10%.

Сред клиентите на компанията има и производители на компоненти, които са готови да въведат 3D печата в своите цехове. Специалните индустриални 3D принтери могат да отпечатват до 40 бутала наведнъж. IAV Engineering засега се е спряла именно на тях, а в бъдеще планира да печати и други детайли. За автомобилните производители ползата е голяма - икономии на средства и време, защото няма да им се налага да чакат със седмици за нови доставки и няколко изпитателни тестове.

Тагове: 3D
0 от 500
  • #5
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 6 години )
    Всъщност additive manufacturing му се казва. Как се превежда на българско не знам.Иначе на теория идеята е наистина добра. Намаляването на динамичните натоварвания може да има само позитивен ефект.
  • #4
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    На това ще му трябват 10 години да взезе в реални автомобили. ДО тогава ДВГ ще е минало.
  • #3
    9 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 6 години )
    по вероятно е ти да си неграмотен. или съвсем скоро леко си се ограмотил. ако знаеше малко английски можеше да си преведеш какво значи рапид прототайпинг - всъщност е съвлупност от техники и технологии за бързо производство на прототип. една от тези технологии е 3Д принтиране.
  • #2
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Рапид прототайпинг се казва.3D му казват технически неграмотните
  • #1
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Мартин ( преди 6 години )
    Положителното от факта, че няма добра батерия, с която е-колите да изминават един резервоар дистанция е точно това. Все още ДВГ-то се развива и подобрява. Иначе тия сега щяха да принтират безчеткови ел двигатели :)