fallback

Светодиодните фарове бяха обявени за опасни

В Англия специална работна група ще търси решение на проблема

Светодиодните фарове замениха популярния по-рано ксенон. Те са по-енергоефективни и светят по-добре, тоест би трябвало да помагат за безопасността на пътя. Британски експерти обаче са на мнение, че не всичко с този вид светлини е толкова гладко, колкото изглежда.Доклад на компанията RAC – една от най-големите организации на Острова, която се занимава с безопасност на пътя и автомобилно застраховане, твърди, че съвременните светодиодни фарове са прекалено ярки. Съответно те заслепяват и отвличат вниманието на водачите.Документът е публикуван от The Telegraph и в него се казва, че 15% от шофьорите са попадали в аварийна ситуация на пътя, тъй като са били заслепени от фаровете на идващ насреща автомобил. Не е ясно как точно експертите на RAC са изчислили, че в тези случаи става дума за нови коли в заводски модификации, но докладът предизвика вниманието на властите.Местният департамент по транспорта създава работна група, която трябва да реши дали фаровете на новите автомобили са прекалено ярки и защо производителите ги правят такива. „Под подозрение” е именно светодиодната оптика, за която досега се твърдеше, че е най-ефективна и съответно най-безопасна за всички участници в движението.Според представителя на RAC – Пит Уилямс, това, което е добро и удобно за един шофьор, може да бъде много опасно за друг. Експертът твърди, че твърде ярките светодиодни фарове пречат на тези водачи, които излизат от второстепенни пътища и това е сериозен проблем.Очаква се резултатите от проверката на специалната работна група на департамента по транспорта да бъдат готови в края на април. Ако твърденията на RAC се докажат, производителите на автомобили ще бъдат принудени да търсят решение на проблема.Снимка: Motor 

Тагове: led rac
fallback
  • #12
    Анонимен ( преди 6 години )
    Моят асистент в 99% от случаите превключва по-бързо отколкото аз бих го направил. Тук се говори за нещо съвсем друго - специални случаи - като излизане от страничен път. Там асистента въобще не отразява че има кола, тъй като фаровете й светят перпендикулярно на пътя и съответно не превк превключване ИЛИ угасяване на съответните сегменти ако е от този тип.
  • #11
    Анонимен ( преди 6 години )
    Опастността идва не от самите фарове, а от асистентите за превключване между дълги и къси. Вече 2 автомобила карам с такива - единият с *** асистент, другият с матрични фарове - и двата превключват прекалено късно в поне 50% от случаите. И селските пръчки, които ги мързи да ги коригират (а на някои марки дори не може), ни заслепяват.
  • #10
    Анонимен ( преди 6 години )
    Едно време същото се говореше и за ксеноните. Всъщност не заслепяват повече - напротив. Но изглеждат по-различно, светлината е по-друга и не се съмнявам, че много шофьори зяпат във фаровете, вместо в пътя.
  • #9
    KLASIKA ( преди 6 години )
    Електрожените ли бе.....?!?!Разбира се,че са опасни!Единствената им цел е да взима парите на оглупелия *** ,а той да мучи и да се хвале че има такива.....?!!?За съжаление добитъка семножи здраво и вече владее процентите....На всяка нова абсолютно ненужна "джаджа"при автомобилите /единственно нужна на тези които ни искат парите /,ДОБИТЪКА МУЧИ ДОВОЛНО И ГЛУПАВО И КУПУВА ВСИЧКО В НЕСВЕСТ.....
  • #8
    Анонимен ( преди 6 години )
    Тъмни задни стъкла, хроматични огледала, та отзад нямам никви проблеми ако ще совалка да свети. Яки къси фарове, добре настроени. Не гледаш във фаровете на насрешния и нямаш грижи даже насрещния да е с електрожен. Забелязал съм че тия които ми присветкат или включват задните за мъгла като ги настигаш а като ги изпревариш после пускат дълги, са с адски баракудници на които стъклата са мръсни и на лупички от камъчета, а фаровете са им като мойте габарити. Та да си вкарат колите в час....
  • #7
    :) ( преди 6 години )
    Не всички. Тия с рената просто карат винаги на дълги
  • #6
    Мартин ( преди 6 години )
    бля бля, тук всички олиговрени са с китайски ксенони в рефлекторните фарове и не се блъскаме. Аз само ги пера на двойни дълги когато не заслепявам други по пътя, ама и така не са се блъснали. Диодите са си супер!
  • #5
    младен ( преди 6 години )
    До тоя аднонимният под мен.Къде в поста ми видя че буча против заводските ксенони??? Къде точно видя в поста че аз съм бил с такъв???Ама има про-ст народ колко щеш. Бълва тъпотии колко щеш ама да лае, да е в играта дето се вика.
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    много гадно заслепяват. особено на завой където не само светят каче ли по силно а и фаровете са завиващи и направо е ужас. вече се чудя със слънчеви очила ли да карам вечер...п.с. до тоя под менне всички са с китайски ксенон като теб. моян си е заводски и никого не заслепявам.
  • #3
    младен ( преди 6 години )
    Тука у БГ-то всеки 5ти кара бегачката си със сменени с ксенон крушки без рефлекторът да е пригоден за това и съответно прави мазало насреща. Да не говорим че не свети по добре *** оди му обясни на ***.
fallback
Последни