fallback

Как да подготвим автомобила си за топлото време

Смяната на гумите съвсем не е единствената промяна след края на зимата

Най-тежкият сезон за автомобилите и техните собственици – зимата, приключи и идва хубавото време. Подготовката на колите за него е не по-малко отговорна от тази за зимния период. Някои шофьори са на мнение, че тя се изчерпва само със смяна на гумите, но това е грешка. Има и други неща по автомобили, които е хубаво да се направят, за да може той да бъде в добра форма за пролетта и лятото.Смяна на гумитеТази точка би трябвало да е задължителна, но нерядко по пътищата се срещат автомобили, които дори в топлото време продължават да се движат със зимни гуми. Това се случва не само при стари коли, но и при по-нови.Преди да сложите летните гуми, хубаво ги огледайте. Все пак те са престояли няколко месеца и ако през миналата есен са били в добро състояние, не е задължително и сега да е така. Ако уврежданията по тях са минимални, то те лесно могат да бъдат отстранени. Оценете състоянието на протектора и ако той не отговаря на изискванията, сменете гумата. Рискът „тези ще издържат още един сезон” определено не си заслужава.Почистване на радиатораНатрупаната мръсотия по радиатора се превръща в сериозан проблем, който може да доведе до прегряване на двигателя. През зимата това състояние не е критично, но през лятото, особено при движение в сериозни задръствания, опасността е факт. Много шофьорите тогава се чудят защо се стига до това, тъй като „неотдавна всичко беше наред”. Отговорът е прост – навън вече е топло. Освен измиване на радиатора задължително се проверява и нивото на охладителната течност. Проверка на долната част Зимата е лош сезон не само от климатична гледна точка. Калта и кишата се натрупват най-вече в долната част на автомобила, като страдат не само само праговете и броните, но и елементи от окачването. Добре е автомобилът да бъде вдигнат в сервиз и да се огледа долната му част, която може да е получила увреждания през зимата. Обърнете внимание не само на механичните елементи, но и на тръбите и окабеляването.Да се сменя ли маслото?Тази тема е доста дискусионна. Някои производители и сервизи препоръчват задължително след края на зимата маслото в двигателя да бъде сменено, без значение колко километра е навъртял автомобилът. Повечето експерти обаче не са съгласни с това и препоръчват собственикът да се ориентира по пробега и условията на експлоатация на автомобила.Виж, замяната на въздушния филтър, както и на този в салона, са препоръчителни. Най-малкото е хубаво те да бъдат сменени след края на зимата. Същото трябва да се направи и с чистачките, чиято гумена част вероятно е сериозно износена и трябва да се смени.Полиране на фаровете и стъклатаСлед зимата на много собственици на автомобили направо им се къса сърцето, след като огледат внимателно колата си. Ледът и снегът нанасят щети по лаковото покритие и от това трудно може да се избяга. Същото се случва и с фаровете, а също така и със стъклата. Затова е хубаво те да бъдат почистени внимателно. Ако не ви се дават пари за сервиз, може да се направи и на ръка. Хубаво е да се почистят внимателно и да се полират хромирани детайли по каросерията, които също през зимата са пострадали. 

Тагове:
fallback
  • #6
    Анонимен ( преди 6 години )
    Върви в Добрич, Русе и Силистра да караш с всесезонни гуми...
  • #5
    Анонимен ( преди 6 години )
    поредната сттия с поредните простотии.
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    всезонките са най доброто за нашите географски ширини. гараш 2-3 г.и хвърляш и изобщо не мислиш кога и как да сменяш летни и зимни. повече от 10 г само всесезонки карам и не съм закъсвал въпреки че ходя поне веднъж на ски.
  • #3
    Край ( преди 6 години )
    Карам само със нови всесезонни гуми. Акъл от гумаджии-неудачници не ща.
  • #2
    Анонимен ( преди 6 години )
    О, благодаря за статията! Отивам да си свалям радиатора и да го къпя.
  • #1
    Анонимен ( преди 6 години )
    Относно гумите наскоро попаднах на интересно видео сравняващо спирачните свойства на зимни срещу летни гуми при студен но сух климат без сняг. Оказва се че летните гуми имат по-къс спирачен път с до 10-тина метра от 100 до 0 км/ч. Но и човека от engineering explained си каза че при спиране колата се усещала нестабилна. Отделно че страничната устойчивост на зимните е доста по-добра
fallback
Последни