fallback

Как да подготвим автомобила си за топлото време

Смяната на гумите съвсем не е единствената промяна след края на зимата

Най-тежкият сезон за автомобилите и техните собственици – зимата, приключи и идва хубавото време. Подготовката на колите за него е не по-малко отговорна от тази за зимния период. Някои шофьори са на мнение, че тя се изчерпва само със смяна на гумите, но това е грешка. Има и други неща по автомобили, които е хубаво да се направят, за да може той да бъде в добра форма за пролетта и лятото.Смяна на гумитеТази точка би трябвало да е задължителна, но нерядко по пътищата се срещат автомобили, които дори в топлото време продължават да се движат със зимни гуми. Това се случва не само при стари коли, но и при по-нови.Преди да сложите летните гуми, хубаво ги огледайте. Все пак те са престояли няколко месеца и ако през миналата есен са били в добро състояние, не е задължително и сега да е така. Ако уврежданията по тях са минимални, то те лесно могат да бъдат отстранени. Оценете състоянието на протектора и ако той не отговаря на изискванията, сменете гумата. Рискът „тези ще издържат още един сезон” определено не си заслужава.Почистване на радиатораНатрупаната мръсотия по радиатора се превръща в сериозан проблем, който може да доведе до прегряване на двигателя. През зимата това състояние не е критично, но през лятото, особено при движение в сериозни задръствания, опасността е факт. Много шофьорите тогава се чудят защо се стига до това, тъй като „неотдавна всичко беше наред”. Отговорът е прост – навън вече е топло. Освен измиване на радиатора задължително се проверява и нивото на охладителната течност. Проверка на долната част Зимата е лош сезон не само от климатична гледна точка. Калта и кишата се натрупват най-вече в долната част на автомобила, като страдат не само само праговете и броните, но и елементи от окачването. Добре е автомобилът да бъде вдигнат в сервиз и да се огледа долната му част, която може да е получила увреждания през зимата. Обърнете внимание не само на механичните елементи, но и на тръбите и окабеляването.Да се сменя ли маслото?Тази тема е доста дискусионна. Някои производители и сервизи препоръчват задължително след края на зимата маслото в двигателя да бъде сменено, без значение колко километра е навъртял автомобилът. Повечето експерти обаче не са съгласни с това и препоръчват собственикът да се ориентира по пробега и условията на експлоатация на автомобила.Виж, замяната на въздушния филтър, както и на този в салона, са препоръчителни. Най-малкото е хубаво те да бъдат сменени след края на зимата. Същото трябва да се направи и с чистачките, чиято гумена част вероятно е сериозно износена и трябва да се смени.Полиране на фаровете и стъклатаСлед зимата на много собственици на автомобили направо им се къса сърцето, след като огледат внимателно колата си. Ледът и снегът нанасят щети по лаковото покритие и от това трудно може да се избяга. Същото се случва и с фаровете, а също така и със стъклата. Затова е хубаво те да бъдат почистени внимателно. Ако не ви се дават пари за сервиз, може да се направи и на ръка. Хубаво е да се почистят внимателно и да се полират хромирани детайли по каросерията, които също през зимата са пострадали. 

Тагове:
fallback
  • #16
    gabron ( преди 6 години )
    най важното е да си оправите джамовете да могат да се свалят, че ще изпукате от жега!!!
  • #15
    spas ( преди 6 години )
    карам и зима и лете...особено в големите градове редовно се налага рязко спиране!Зимата с летни или всесезонни съм бил участник в няколко ПТП-та след като ми взимат предимстово...
  • #14
    ivo2 ( преди 6 години )
    Относно гумите може да разгледате следниясайт:https://***.avtogumi.com/ На пазара се предлагат гуми предназначени за всякакви климатични условия, но за безкомпромисно пътно поведение предпочитам да използвам строго летни и зимни гуми, тъй като шофирам автомобила си целогодишно и независимо от пътните условия.
  • #13
    Анонимен ( преди 6 години )
    За БГ всесезонните гуми са ок с уговорката че няма да караш през 2-3те седмици истинска зима. Но и аз смятам че по-правилния избор е 2 комплекта гуми (за предпочитане с джанти) и ти е мирна главата
  • #12
    софиянец ( преди 6 години )
    мекия каучук е за зимата - и шарката е различна за сняг/кал... и издържа на студ!Лятото ви трябва по-твърд каучук за асфалта - устойчив на високи температури! и последно - по-добре одрана и очукана кола на външен вид, салона може да е прокъсан, но не правете компромис със сигурността и живота, ако не чуждия, ВАШИЯ личен!
  • #11
    софиянец ( преди 6 години )
    спестиш някой лев, скъсяваш живота доста, пък и застрашаваш твоя, на хората в колата, както и на другите участници в движението - мпс-та, хора и велосипедисти!винаги давайте пари за хубави гуми и спирачки, бъдете информирани и отговорни!
  • #10
    софиянец ( преди 6 години )
    маслото се сменя всяка година, независимо от километрите... просто старее. както и ремъците на 5 години (или 60к км). всесезонните гуми работят но не в София: - Лятото е почти 40*С температурата на въздуха, асфалта се напича доста повече... - Зимата температури от -10*С не са редки, дори -20*С през най-студените дни (нощем и повече :)) Каучука на гумата, както знаете е различна твърдост, и ако 1 зима издеяни да е по-топло(като предната) други е *** студ(като тази) и няма да минете метър..
  • #9
    Анонимен ( преди 6 години )
    Много си зле, ти верно ли не знаеш, че почти всички марки предлагат така наречените всесезонни гуми! Подходящи са за умерен климат където нито зимата зима, нито лятото лято - например Дания.Мишелин Кросклаймът, Континентал ол сийзън и т.н.
  • #8
    Istinata ( преди 6 години )
    Ако сменям лято и зима маслото, а правя не повече от 4000 км. на година, това важи ли и за мен ? Нали маслото има почистваща функция на мотора, когато почернее, означава, че работи и измива стените на мотора от нагари ! Ако е постоянно ново, каква полза от него ?
  • #7
    Анонимен ( преди 6 години )
    Първо малко се информирайте какво означават обозначенията по гумите и тогава пишете коментари! Всесезонни няма има летна и зимна гума! M+S е съкращение от (mud end snow) и означава кал и сняг!!!
fallback
Последни