fallback

Колко повече харчи колата ви?

Ново изследване установи фрапиращи разлики между реалния и обявения разход

Френската компания Carly изследва повече от един милион автомобила, движещи се по пътищата на Европа, за да установи разликата между обявения от производителя разход на гориво и реалния. Колите са произведени през периода 2004-2016 г., като при някои от тях разликата между обявения от производителя и реалния разход достига 75%. Най-фрапиращите резултати са отчетени при дизелови автомобили, произведени през 2016 г. Експертите от Carly са изчислили, че при годишен пробег от 20 000 км собственикът на колата може да похарчи до 1000 евро повече за гориво.Един от основателите на Carly – Авид Авини, твърди, че постоянно съществува конфликт на интереси по отношение на разхода на гориво. В продължение на години задължителните нива на вредни емисии CO2 спадат, но в същото време хората си купуват все по-мощни и по-луксозни автомобили. Така всеки нов въведен стандарт за екология трябва да доведе до намаляване разхода. И това става, но не в реални условия, а при тестове в лаборатории.„Истината е, че разходът на гориво до голяма степен зависи от стила на шофиране на конкретния човек. Всеки един шофьор обаче първоначално вярва на обявените от производителя данни и едва когато забележи разликата, започва да се притеснява”, обясни Авини.В Европа вече започва да действа нова система за тестване на автомобилите - WLTP, която заменя досега съществуващия протокл NEDC. Новата технология обаче влиза в сила от август, а дотогава производители ще карат по старата.Снимка: Autonews

Тагове:
fallback
  • #19
    Анонимен ( преди 6 години )
    Моята гори 10% над заводския при сравнително нормално каране. При моето около 20% отгоре. Заводския може да се достигне, но при мен няма как, нямам нерви за подобно шофиране
  • #18
    d_max ( преди 6 години )
    Фенове,аз си карам Рено Меган Сценик и извън градско гори 7 на сто газ при скорост 90-110, направо съм евро 6 :)
  • #17
    до: GTE ( преди 6 години )
    А ако наистина търся икономия мога да карам зад някой тир с 90 и да смъкна разхода на 3/100. Така, че ги остави мантрите, че хибридите не били икономични на магистрала! Икономични са, но и трябва да знаеш как да караш, а не да се правиш на състезател. Ако караш със 160 км/ч няма икономичен автомобил. Всичките започват да харчат яко. Приуса при тази скорост харчи 6,5/100 посока Бургас и 6,9 посока София.
  • #16
    до: GTE ( преди 6 години )
    То първо се качи на хибрид и тогава преразказвай това, което си чул и чел!Какво значи магистрално здраво каране?!При 130км/ч на КК София-Бургас 4,6/100 сам в колата с пуснат климатик и малко багаж. Връщане Бургас - София 2-*** човека повече багаж пак на КК със 130км/ч разход 4,8/100. Ако това не ти се вижда икономично здраве му кажи. Преди да купя хибрида карах дизели само. Рено Меган 1,9 дци 130 к.с. дето е по-малка и по-маломощна от Приуса не мога да е смъкна под 5,5 на същия маршрут.
  • #15
    GTE ( преди 6 години )
    Хибридите са силни в градски условия, на къси дистанции с много потегляне, което ако се прави плавно може да даде завидни резултати. При магистрално здраво каране нямат предимство. Освен всичко бензиновия мотор мъкне по-високо тегло (батерии + електромотор)
  • #14
    Волвист ( преди 6 години )
    Хибридно волво XC90.Според стария метод харчи под 2.5/100.Според новия - почти 8, което е вярно и на практика при спокойно каране.Е, може да харчи и 0 - ако зареждаш ток на всеки 20 км.По-лесно се стига до 12 - при 140-150 по магистрала.
  • #13
    Братчеда ( преди 6 години )
    Дедо, къв е извода..смени жената,..води до повече разходи,..хахаха
  • #12
    Дедо ( преди 6 години )
    аз съм с 1.6 бензин атмосферен. Жената като се качи и разхода тръгва нагоре. Аз като се кача - тръгва надолу. Странна работа...
  • #11
    Алекс ( преди 6 години )
    Най-големия преразход се получава от шофиране на кратки разстояния и все на ниски предавки.При мен по показание на компа, разхода зимата, вофиране на разстояния 4 - 5 км, достига 18 л / 100 км. градско За справка лятно време в същия режим с климатик е 8,5 л / 100 кмДругият преразход се получава при шофиране с високи скорости, там съпротивлението в гумите и въздушното са сериозен фактор.При скорост 130 км /ч и при 110 км / ч по един и същи извънградски маршрут разликата е точно 2 литра на 100
  • #10
    skoda fabia 2010 ( преди 6 години )
    1200 куб.см, три цилиндров двигател, бензин, минимален разход по равен път - магистрала тракия и първокласни пътища без натоварен трафик, лятно време, падна, по показания на компютъра, на 4,1 л/100 км. макс. скорост тогава около 90-100 км/ч. целия преход около 600 км с 3 почивки по половин час. на по къси разстояния съм забелязвал да отчита дори 3,8 л/100 км, но винаги добавям по 0,5 до 1,5 литра отгоре. Нормално за 100 км отчита между 4,4 и 6,8. Реално гори по около 6/100
fallback
Последни